JAA ratings geldig houden

wall fly

New member
Op het moment vlieg ik op een Amerikaans geregistreerd toestel met mijn FAA papieren.
Graag zou ik mijn JAA papieren geldig willen houden. (ME en IR-ratings)

Onderstaand informatie kreeg ik van een meneer van Inspectie Verkeer en Waterstaat betreffende het geldighouden van mijn ME- rating.

- Na 3 maanden na vervaldatum (tot 1 jaar) moet eerst een trainingsvlucht van
1,5 uur (of 3 uur sim) worden gedaan, voorafgaande aan de af te leggen
profcheck.
- Het is niet mogelijk om een profcheck te doen op een simulator.

Zijn er hier mensen die met bovenstaande ervaring hebben?
Tevens een IR-rating is als ik het goed heb een jaar geldig, is hiervoor weer een aparte profcheck nodig? Laat aub iets weten als je weet waar bovenstaande informatie te vinden is.

Alvast bedankt!
 
Bel eens jongens van flghtware.nl

Die weten alles er van. Je kan echter wel de profcheck op de simulator doen.
Dan heb je wel ME+IR maar geen piston.

Op het moment vlieg ik op een Amerikaans geregistreerd toestel met mijn FAA papieren.
Graag zou ik mijn JAA papieren geldig willen houden. (ME en IR-ratings)

Onderstaand informatie kreeg ik van een meneer van Inspectie Verkeer en Waterstaat betreffende het geldighouden van mijn ME- rating.

- Na 3 maanden na vervaldatum (tot 1 jaar) moet eerst een trainingsvlucht van
1,5 uur (of 3 uur sim) worden gedaan, voorafgaande aan de af te leggen
profcheck.
- Het is niet mogelijk om een profcheck te doen op een simulator.

Zijn er hier mensen die met bovenstaande ervaring hebben?
Tevens een IR-rating is als ik het goed heb een jaar geldig, is hiervoor weer een aparte profcheck nodig? Laat aub iets weten als je weet waar bovenstaande informatie te vinden is.

Alvast bedankt!
 
en je kan daarna nog kiezen voor circuits in een Seneca of een Duchess, zodat je MEP ook weer geldig is.
 
Ik heb een FAA PPL en ben op zoek naar een N geregistreerde Cessna om in Nederland te kunnen vliegen.
Kun je me hiermee verder helpen?
 
Er zijn genoeg bedrijfjes die ook N geregistreerde vliegtuigjes hebben. Iig asl.nl. Of je het kan huren weet ik niet. maar je kan het altijd proberen.
 
Back
Top