Recent content by Cessna Citation

  1. Cessna Citation

    Vliegtaks wordt mogelijk afgeschaft

    Vliegtaks wordt mogelijk afgeschaft (05-02-2009) Minister Eurlings van Verkeer wil dat vliegtickets goedkoper worden. Hij maakt zich zorgen over de grote daling van het aantal passagiers op Schiphol, die sneller gaat dan in omringende landen. Eurlings wil dat de prijs van tickets vanaf Schiphol...
  2. Cessna Citation

    Runway incursion Curacao

    Een KLM-vliegtuig met 294 passagiers aan boord is zaterdag op Curacao aan een ramp ontsnapt. Tijdens de laatste fase van de landing zag de piloot dat er een privévliegtuig op de start- en landingsbaan stond. Daarop brak het KLM-vliegtuig de landing af. Even later kon het toestel alsnog veilig...
  3. Cessna Citation

    Belg krijgt boete voor basejump vanaf Pagode Efteling

    Lees het hier en bekijk de filmpjes.
  4. Cessna Citation

    Helikopter kunst?

    Hadden we eerder Menno Baars die (onder andere vanuit een helikopter) een Fokker 27 aanrandde: Nu hebben we een kunstenaar die vanuit een helikopter toekijkt, hoe verf kunst wordt in de downwash van de rotor. Voor de vliegers onder jullie die zich op EHHV plegen te begeven, zullen in het...
  5. Cessna Citation

    SBS 6 Undercover

    Weten jullie nog onze vriendelijke vriend Alberto Stegeman van SBS 6 die op Schiphol de nep-bommenlegger ging uithangen? Blijkbaar beviel dit hem wel, want hij heeft het weer gedaan maar nu bij defensie! SBS 6 Undercover
  6. Cessna Citation

    Hoe een luchtvaartmaatschappij geld bespaart...

    Title says it all... sy8xc_-VB5c Bron: Youtube
  7. Cessna Citation

    History's Secrets: Howard Hughes: Bizarre Billionaire: The Secret History

    Jullie zijn natuurlijk allemaal bekend met de film 'The Aviator' starring Leonardo DiCaprio. Zijn jullie een beetje geïnteresseerd in geschiedenis, dan is er maandag 6 oktober om 21.30 op National Geographic Channel een documentaire over de echte Howard Hughes. CC
  8. Cessna Citation

    Dag dag C130!

    Zie wat er gebeurt met unsalvageable aircraft in oorlogstijd. Blowing up a C130 Misschien ook wel wat voor op Schiphol. Paar ton explosieven in het afgeschreven vliegtuig en puinruimen maar! :rolleyes:
  9. Cessna Citation

    Vliegtuigkaping Sudan

    Bron: nu.nl
  10. Cessna Citation

    Concurrentiepositie NL carriers

    Bron: Elsevier.nl Ehhh, hallo? Is de vliegtax niet ook strenger dan over de grens en slecht voor de positie van de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen? In wat voor land leven we nu eigenlijk? Als de Nederlandse politiek echt wat gaf om het verhogen van de veiligheid en de concurrentiepositie...
  11. Cessna Citation

    Internet net zo schadelijk als vliegen?

    Ik zat van het weekend mijn technisch weekblad te lezen en daarin stond dat volgens onderzoeksbureau Gartner, ons (wereldwijd) ict gebruik net zo schadelijk is als vliegen. Lees hier meer. Daarnaast hoorde ik vanmiddag op het journaal dat de scheepvaart verantwoordelijk is voor 4% van de...
  12. Cessna Citation

    Breaking Up The Biggest: Boeing 747

    Zondag 9 maart te zien op National Geographic Channel om 22.00. Not for the faint of heart :grijns:.
  13. Cessna Citation

    Sennheiser HME 100 of Peter's Own Brand PH-40?

    Ik zit te twijfelen tussen twee headsets, namelijk de Sennheiser HME 100 en de Peter's Own Brand PH-40. Graag hoor ik jullie mening over onder andere de volgende punten: Draagcomfort met en zonder zonnebril Demping met en zonder zonnebril Levensduur Stevigheid (kan hij tegen een stootje)...
  14. Cessna Citation

    "Sonic boom" boven het Gooi?

    Zo'n tien minuten geleden (om 15:25u) hoorde en voelde ik een intens lage klap. De kamerdeur stond te trillen in de sponning. Heb ik net mijn eerste sonic boom meegemaakt? Zo ja, wat was er dringend genoeg dat een straaljager supersonisch gaat boven land? Groeten, CC
  15. Cessna Citation

    Bad-ass aircraft control

    Lookie here: Stopped engine aerobatics. Single handed barrel roll, pouring a drink with the other hand without spilling a drop. How cool is that?
Back
Top