Sennheiser HME 100 of Peter's Own Brand PH-40?

Cessna Citation

New member
Ik zit te twijfelen tussen twee headsets, namelijk de Sennheiser HME 100 en de Peter's Own Brand
PH-40
. Graag hoor ik jullie mening over onder andere de volgende punten:
  • Draagcomfort met en zonder zonnebril
  • Demping met en zonder zonnebril
  • Levensduur
  • Stevigheid (kan hij tegen een stootje)
  • Verstaanbaarheid/geluidskwaliteit
Mochten jullie nog suggesties hebben over goede headsets in dezelfde prijsklasse dan hoor ik het graag. Ik ben trouwens ook wel benieuwd wie de fabrikant is van de PH-40.

Groeten,

CC
 
Ik zit te twijfelen tussen twee headsets, namelijk de Sennheiser HME 100 en de Peter's Own Brand
PH-40
. Graag hoor ik jullie mening over onder andere de volgende punten:
  • Draagcomfort met en zonder zonnebril
  • Demping met en zonder zonnebril
  • Levensduur
  • Stevigheid (kan hij tegen een stootje)
  • Verstaanbaarheid/geluidskwaliteit
Mochten jullie nog suggesties hebben over goede headsets in dezelfde prijsklasse dan hoor ik het graag. Ik ben trouwens ook wel benieuwd wie de fabrikant is van de PH-40.

Groeten,

CC



Hallo CC,

Ik ben zelf zeer te spreken over de kwaliteit van de Skylite SL900:
index.php


Zeker wat betreft de prijs/kwaliteit verhouding! Kan natuurlijk niet op tegen een headset van Bose, maar voor deze prijs doe je een goede koop!

Greetz,
PH-FLY
 
ik heb die ph 40 dat is echt een klere ding... na een uur vliegen heb ik altijd pijn in mijn kop... geef liever iets meer uit en zorg dat je zo'n ding met gel pads krijgt.
of gewoon jet gaan vliegen en zo een lekker licht dingetje:)
 
Last edited:
Tja goedkoop is vaak...... Dus ik zou voor de Sennheiser gaan en als je een véél vlieger bent met ANR!
 
Tja goedkoop is vaak...... Dus ik zou voor de Sennheiser gaan en als je een véél vlieger bent met ANR!

Ik heb zelf pas een paar David Clark H10-13XL ENC headsets gekocht. Rib uit mijn lijf maar geweldige kwaliteit en groot draagcomfort. ENC dempt alle lage "rumble" en dat is ook erg lekker.

Bose X schijnt ook goed te zijn, alhoewel.....

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=7460

Kortom, kwaliteit heeft z'n prijs maar op een headset moet je niet bezuinigen

Flush
 
Kwaliteit heeft zeker z'n prijs, mee eens.

Zo te zien is Cessna Citation bezig met z'n RPL (gliders) en dan lijkt mij de PH40 ook een prima keuze.

Als jij 500 euries uit wilt geven aan een headset voor in een zwevert, be my guest ;)
 
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Een DC zonder ENC kost 349!
 
Last edited:
He Guillie,

De headset heb ik nodig voor in een touring motor glider. Ik gebruik nu mijn op maat gemaakte oordoppen (ik maak ook oorverdovende muziek :grijns:), maar die dempen de radio en instructeur ook. Dus ik wil een betere oplossing.

Overigens twijfel ik nog wel of ik NU een headset moet aanschaffen, want ik heb ooit eens gelezen dat wanneer je een vliegopleiding volgt je zaken als headsets kan aftrekken van de belasting als studiekosten.
 
CC,

'k Vlieg ook TMG en heb zelf de PA51 headset.
Is niet de meest stevige headset, maar dempt wel voldoende vind ik.

Tip: ga naar een shop en "pas" er een paar.
 
Zelf heb ik ook de SkyLite SL-900, gekocht via eBay in HongKong voor 76 Euri's

Gelpads, goeie demping. Geluid van de mic is ietsje blikkeriger dan bijv. de Bose van mijn instrukteur, maar de kwaliteit ligt er dicht tegenaan.

Geen nadelige effekten gemerkt mbt brillen etc, maar de langste vlucht die ik gedaan heb tot nu toe is 45min, voor de lange duur weet ik het niet.
 
Ik ben afgelopen woensdag even naar Aalsmeer gegaan voor een headset. Aanvankelijk ging ik voor de Sennheiser, maar die zat toch niet echt goed. Toen even de DC H10-13.4 geprobeerd... Was meteen verkocht wat betreft draagcomfort. Had mijn zonnebril mee en geen 'lek' of verminderd draagcomfort. Dus die headset heb ik nu thuis liggen. Nog niet geprobeerd maar ik kan niet wachten.
Ook wat betreft garantie (he Folberts :biertje:, ik heb je thread gelezen) en de verkrijgbaarheid van bijvoorbeeld nieuwe kussentjes is DC denk ik wel beter.


CC
 
Back
Top