SBS 6 Undercover

Cessna Citation

New member
Weten jullie nog onze vriendelijke vriend Alberto Stegeman van SBS 6 die op Schiphol de nep-bommenlegger ging uithangen? Blijkbaar beviel dit hem wel, want hij heeft het weer gedaan maar nu bij defensie!

SBS 6 Undercover
 
Deze man heeft al meer dan genoeg aandacht gekregen. Hij is op niets anders uit dan sensatie en kijkcijfers, hetgeen helaas ook geldt voor die ongelofelijke infantiele omroep, waar hij blijkbaar voor werkt. Daarnaast brengt hij andere gekken op ideeen.

Alsjeblieft nooit, nooit meer aandacht aan schenken op dit forum. Wat een ongelofelijke ...
 
wat een debiel...heeft niets met journalistiek te maken..leidt tot 'boy cried wolf'-situatie
Lange tijd opsluiten die gek
 
Tja SBS6, journalistieke waarde van 0. En dan gaat GroenLinks gelijk weer een spoed debat aanvragen hierover. Alles voor de publiciteit....:stapelge:
 
Tjonge jonge, wat een jammerheid! Ja mensen, ik heb er ook naar zitten kijken, ik geef het toe.

Hij is wel handig dat ie naar Woensdrecht is gegaan, daar komen alle nieuwe Klu militairen aan en dus kent niemand elkaar. Ik hoop dat ie het nog een keer gaat proberen bij de onderhouds hangaar of een shelter op Volkel, en dan het liefst een keer s'nachts ;) De hondjes van de LB hebben daar altijd wel zin in een lekker hapje:D

Maar wat het ergste is, is dat alle militairen zometeen MEGA de lul zijn met allerlei onzinnige controles en extra diensten moeten lopen omdat er gewoon te weinig beveiligings personeel is om dit soort mongolen tegen te houden.

Heb zelf ook ooit BBV moeten lopen omdat er een of andere idioot een paar heli's in de fik had gestoken op Deelen. Tja, en daar zit je dan in het weekend op een terrein met 2 hekken er om te wachten op iemand die niet komen gaat. En het leuke was dat die BBV diensten van 18:00 s'avonds tot 07:30 in de ochtend liepen, wat een ellende!

Dit gaat al met al weer miljoenen kosten, en het is nergens voor nodig!

Nou ja, ik ga me maar weer lekker zitten ergeren aan deze jammere man. Ik hoop dat ze hem het leven nog wel een beetje zuur gaan maken.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Last edited:
Tjonge jonge, wat een jammerheid! Ja mensen, ik heb er ook naar zitten kijken.

Hij is wel handig dat ie naar Woensdrecht is gegaan, daar komen alle nieuwe Klu militairen aan en dus kent niemand elkaar. Ik hoop dat ie het nog een keer gaat proberen bij de onderhouds hangaar of een shelter op Volkel, en dan het liefst een keer s'nachts ;) De hondjes van de LB hebben daar altijd wel zin in een lekker hapje:D

Maar wat het ergste is, is dat alle militairen zometeen MEGA de lul zijn met allerlei onzinnige controles en extra diensten moeten lopen omdat er gewoon te weinig beveiligings personeel is om dit soort mongolen tegen te houden.

Heb zelf ook ooit BBV moeten lopen omdat er een of andere idioot een paar heli's in de fik had gestoken op Deelen. Tja, en daar zit je dan in het weekend op een terrein met 2 hekken er om te wachten op iemand die niet komen gaat. En het leuke was dat die BBV diensten van 18:00 s'avonds tot 07:30 in de ochtend liepen, wat een ellende!

Dit gaat al met al weer miljoenen kosten, en het is nergens voor nodig!

Nou ja, ik ga me maar weer lekker zitten ergeren aan deze jammere man. Ik hoop dat ze hem het leven nog wel een beetje zuur gaan maken.

Groeten

:radar: André :radar:

Ik snap jullie reacties niet. Het is toch van de zotten dat deze man zomaar een leger truck kan stelen!! Ik vind dat toch echt een ernstige zaak. Ik vind het een goede zaak dat hij dit onder de aandacht brengt.

Het was op Schiphol toch ook ongelooflijk dat schoonmakers en ander grondpersoneel alleen random gecontroleerd worden, terwijl wij vliegers altijd door de poortjes moeten. Pasjes uit de houder om te kijken of je je eigen foto er niet opgeplakt hebt etc.. Pas na zijn uitzending worden deze mensen pas echt gecontroleerd!!
 
642,

Op zich heb je gelijk, echter, deze man HOORT geen vrachtwagen te stelen, en om alles te controleren is NIET te doen.

Het gaat allemaal goed totdat een idioot als hij iets uithaalt. Het is voor de KL goedkoper om het risico te lopen een keer een vrachtwagen kwijt te raken dan om alles zo te beveiligen dat het absoluut niet meer kan. Overigens, wat wil hij met die vrachtwagen doen? Je kan er niks mee. En de extra beveiliging gaat MILJOENEN kosten.

Als je weet hoe het normaal gesproken werkt weet je dat er weinig aan de hand is. Als ik ergens anders een vrachtwagen wil stelen lukt me dat ook wel, net zo makkelijk.

Ik moet zeggen dat die vent die als "tipgever" benoemd werd helemaal een jammere man is, om dit soort verhalen op te gaan hangen bij die jammere presentator. Zeker de opleiding niet gehaald en een beetje hard aangepakt door de sergeant, en dan nu zijn gram halen via TV.

Er is zelfs iemand die zijn kamer en PSU op EHWO beschikbaar heeft gesteld aan die vent, dan ben je helemaal een jammere knakker, ik hoop dat ze er achter komen wie het geweest is.

Alles, echt alles doet die vent om maar lekkere kijkcijfers te krijgen, hij zou eens een tijdje in opleiding moeten bij "gunnery sergeant Hartman" dan krijgt ie een beetje fatsoen bijgebracht, en doorzettings vermogen om echt iets aan te kunnen ;)

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=TFNeBRc7W7s[/YOUTUBE]

Groeten

:radar: André :radar:
 
Pas na zijn uitzending worden deze mensen pas echt gecontroleerd!!

IIRC, was de wetgeving voor 100 procent controle in europa al rond en stond er al een invoer datum op. cq: schiphol ging al naar 100 procent controle.
hij was eigenlijk net ver genoeg voor die datum om er nog iets van te kunnen maken met z'n stukje.
 
Ook ik snap de reacties, behalve die van 642, niet. Komen, met alle respect, infatiel over...daar kan een struisvogel trots op zijn.
Toegegeven, het is sensatiejournalistiek maar hier wordt wel degelijk een ernstig beveiligingsprobleem blootgelegd. Alert state A staat nog op de borden en ik kan me uit mijn eigen recente miltaire verleden nog herinneren dat dat voor een verhoogde paraatheid staat. Dan kan je natuurlijk je kop in het zand steken en afgeven op SBS6 (en we hebben wel allemaal zitten kijken, of niet) of eens eerlijk kijken en constateren dat een aantal zaken gewoonweg niet kloppen en zorgen dat zaken beter worden geregeld.
Ik kies voor het laatste...

PS: Wat mij betreft kan van Middelkoop definitief z'n defensiepas inleveren na de zoveelste blunder. Kan die tenminste elke dag naar de kerk.
 
642,

Op zich heb je gelijk, echter, deze man HOORT geen vrachtwagen te stelen, en om alles te controleren is NIET te doen.
Als je weet hoe het normaal gesproken werkt weet je dat er weinig aan de hand is. Als ik ergens anders een vrachtwagen wil stelen lukt me dat ook wel, net zo makkelijk.

Zo is het, als je echt wilt kun je overal stelen. Maar het blijft volslagen bezopen dat er aan de poort niet beter wordt gecontroleerd (of in die bus bij het station). Geldt ook voor het niet zichtbaar dragen van je defensiepas op de basis.

Ik moet zeggen dat die vent die als "tipgever" benoemd werd helemaal een jammere man is, om dit soort verhalen op te gaan hangen bij die jammere presentator. Zeker de opleiding niet gehaald en een beetje hard aangepakt door de sergeant, en dan nu zijn gram halen via TV.

Er is zelfs iemand die zijn kamer en PSU op EHWO beschikbaar heeft gesteld aan die vent, dan ben je helemaal een jammere knakker, ik hoop dat ze er achter komen wie het geweest is.
Zeker die laatste figuur gaat ongetwijfeld gevonden worden en zo goed als zeker oneervol op staande voet worden ontslagen, terecht!
 
Dat het merkwaardig is dat de man in kwestie hier toe de kans krijgt is duidelijk.

Maar als mijnheer integere bedoelingen had gehad, dan had hij zijn videomateriaal naar defensie moeten sturen en niet op SBS moeten uitenden en dus rest mij maar 1 conclusie : Zij enige doel was sensatiezoekerij en daar heb ik weinig respect voor.
 
Ik ben benieuwd of het ze weer lukt over een paar maanden, ook op Schiphol. Om te kijken of het veranderd is. Ik weet niet of ik het sensatietelevisie vind, maar het gaat erom of ze hier wat mee doen.
 
Wat een onzin allemaal zeg.

Straks gaatie een willekeurige SUV jatten om vervolgens met 120 op een stel overstekende kinderen in te rijden.
Kijk! hoe gevaarlijk! dat kan toch niet? Schande! Dat dit in NL mogelijk is! Alle SUV's verbieden! (Groenlinks ziet meteen weer kansen) Alle auto's verbieden! checkpoints en agenten bij elke zebra!

Wat valt hier nou mee aan te tonen? Dat beveiliging nooit 100% is weet iedereen.
Kennelijk zijn die gaatjes in de beveiliging aantrekkelijk genoeg om zon peop-programma van te maken.
 
Als je wil kan je overal binnen komen.

Weet je wat pas lachen is?
Een tanker met gevaarlijke stoffen jatten en die voor de haven van Rotterdam boem laten zeggen... moet je kijken hoe onveilig het allemaal is!

100% beveiliging bestaat niet.
OK dit kan ook niet, maar moet je dit soort dingen nu echt zo groot op tv brengen?
Lijkt me ook niet de meest handige optie.
 
1. De beveiliging moet beter.
2. Deze man heeft met voorbedachte rade strafbare feiten gepleegd. Daarbij zorgt hij ook nog eens voor het bewijsmateriaal. Lijkt me een makkie voor het OM.
 
Meestal leggen ze bij een notaris een verklaring neer dat ze dit soort dingen gaan doen. En men zal het later dan opbiechten (op SBS uitzenden).

Free out of jail card.
 
Dat notarisverhaal klinkt leuk, maar is het ook in de wet zo gedekt?

Anders ga ik ook een diefstal notarieel vastleggen. Als ik dan niet gepakt word verscheur ik de akte, word ik wel gepakt geef ik alles terug:eek!:;)
 
Last edited:
Ik heb zojuist die aflevering gezien toen ik wat zapte.
Ik geef de mensen gelijk dat Alberto dit beter NIET kan uitzenden, het kan mensen op een idee brengen.

Maar goed, zijn eerdere uitzending over Schiphol had ik niet gezien. Het is wel gek dat piloten ontzettend goed worden gecontroleerd, alles door de scanner...volgens mij mogen ze ook geen vloeistof mee..? Maar men vergeet dat, als ze kwaad in de zin hebben, ze zulke dingen niet nodig hebben. Zij hebben al controle over het vliegtuig...
 
925,

Ik heb de indruk dat de nuance van een aantal reacties je is ontgaan.

Ik begrijp uit de meeste reacties namelijk dat men niet erg gelukkig is met het feit dat je makkelijk een kazerne binnen komt, dat je een hangar kan binnenlopen om daarna met een vrachtwagen naar buiten te rijden. Ik kan me niet voorstellen dat er uberhaupt een weldenkend mens is die dat normaal vind. En met jouw permissie reken ik mijzelf graag tot die categorie mensen. Ik ga er van uit dat ook de meeste forumleden het goed vinden dat zoiets aan de kaak wordt gesteld.

Ik vermoed echter dat er wel forumleden zijn die moeite hebben met de wijze waarop de journalist in kwestie met zijn bevindingen omgaat. Het staat een ieder vrij om daar een eigen mening over te hebben en te smullen van de uitzending op SBS, maar ik ben van mening dat de man in kwestie te veel aandacht krijgt met zijn sensatieverhalen. Dat men wat aan de bewaking moet doen lijkt me evident, maar wat schieten wij als burger op met deze informatie? Ik denk niet veel, maar dat is ook maar een mening.

Om misverstanden te voorkomen : Ik hoop dat het mogelijk is om adequate maatregelen te nemen, maar daarvoor had het opsturen van het materiaal naar een kamercommissie denk ik wel volstaan.

Ik vind de man een sensatiejournalist en daar heb ik het nu eenmaal niet zo op, maar dat is een kwestie van smaak.
 
Back
Top