Vliegtaks wordt mogelijk afgeschaft

Cessna Citation

New member
Vliegtaks wordt mogelijk afgeschaft
(05-02-2009)
Minister Eurlings van Verkeer wil dat vliegtickets goedkoper worden. Hij maakt zich zorgen over de grote daling van het aantal passagiers op Schiphol, die sneller gaat dan in omringende landen. Eurlings wil dat de prijs van tickets vanaf Schiphol weer vergelijkbaar wordt met buitenlandse luchthavens.

Minister Camiel Eurlings van Verkeer heeft donderdag in de Tweede Kamer een onderzoek aangekondigd naar de stijgende kosten voor Schiphol. Het kabinet maakt zich grote zorgen over de verslechterende internationale concurrentiepositie van de luchthaven.

Binnen twee maanden is het onderzoek klaar en zullen eventuele maatregelen worden aangekondigd. Eurlings zei dat hij niet kan vooruitlopen op maatregelen en zich heeft te houden aan het regeerakkoord, maar sluit afschaffing van de omstreden vliegtaks niet uit.

Bron: NOS Teletekst/ANP


Gekopieerd van ANWB.nl
 
Ik sluit me aan bij Eikie. ;)

Maar dat hadden we een jaar geleden ook kunnen verzinnen. Mosterd na de maaltijd, maar gelukkig er is in ieder geval nog eentje wakker in Den Haag.

Afwachten waar ze de begrote 350 mio nu vandaan gaan halen.
 
Precies mijn reactie toen ik het op het nieuws hoorde Eikie.


Verrek, misschien begint al dat cynisme op Airwork mij aan te tasten. En ik ben nog niet eens begonnen aan een opleiding! :eek!:
 
Zolang het cynisme zich richt op politici dan is daar niets mis mee. Ik kan echt niets verzinnen dat aanleiding geeft om vrolijk naar onze bestuurders in Den Haag te kijken :yeehaa:
 
Eerst vliegtaks invoeren om het braafste jongetje in de Europese klas te zijn en zich dan afvragen waarom de concurrentie positie verslechtert... Die Eurlings kan wel mooi naar het WK Open Deuren intrappen zeg! En on top of it all er dan ook nog 2 maanden rapport voor nodig hebben...
 
Hmmm eerst een onderzoek weigeren, daarna stellen we een parlementair onderzoek in naar de vliegtaks en zo zijn we weer een vakantieseizoen verder waarin Nederlanders ontdekken dat vanaf Weeze Hamburg en Brussel vertrekken nog helemaal zo slecht niet is. Genoeg pendeldiensten, lagere taksen, het is allemaal niet zo absurd groot en de tijden zijn soms wat christelijker.

Op RTL nieuws, eerst Eurlings die het overweegt, einde van topic was een Woutertje Bos die zei dat het in het regeerakkoord staat dus dat ze dat nog wel eens zouden zien.....

Kwartje van Kok anyone?
 
De overheid die vliegen goedkoper wil maken? Dat is nieuw.

Heb de desbetreffende RTL-uitzending ook gezien. Bos maakt echt zo'n opmerking van, die Eurlings kan de vinger krijgen. Zijn hele houding ook tijdens die uitspraak. En dan ook nog die uitspraak over CO2 vs. vervuilende vliegtuigen, ik vraag me soms echt af wie de overheid over deze zaken informeert of dat ze deze kennis gewoon regelrecht uit hun duim zuigen?

Ben blij dat er nu wel iemand is die actie onderneemt... maar wacht, is Eurlings niet diezelfde vent die je 4 jaar de nor in stopt als je het kilometerheffingskastje saboteert? Juist, ja.
 
Yep en dezelfde gast die je gerust 2-3 uur extra duty laat draaien op een heavy crew vlucht met een economy class stoeltje (voor een totaal van tot wel 18 uur duty!) terwijl TNO en andere gezaghebbende instanties zeggen dat je met een economy class stoel helemaal niet mag verlengen. Puur commercie en zero vliegveiligheid.

Als je het echter in een ander licht ziet past dit wel weer perfect: Eurlings wil na z'n ministerschap een mooie hoge baan bij de KLM groep. In dat licht heeft hij besloten om toch flink te verlengen bij heavy crew, maar ook afschaffen van de vliegtaks zal goed zijn voor de KLM groep. Heel logisch toch?
 
Eurlings for KLM ?

Eurlings for KLM ?

Time will tell, maar ik zou er absoluut niet vreemd van opkijken.

Die gaan we in de gaten houden......eens checken hoe het met zijn kennis van de franse taal staat.
 
Tja, enig opportunisme is 'Camielke' niet vreemd. Ging hij eerst in Den Haag de 'Limburgse belangen' verdedigen, toen halverwege zijn ambstermijn de Europarlement verkiezingen door hem gewonnen werden ging hij zonder blikken of blozen meteen de 'belangen' in Brussel verdedigen... En al die mensen dan die op hem gestemd hadden? En nu hij een ministerspost kreeg heeft hij ook meteen Brussel weer laten vallen. Daar kun je op bouwen...

Anyways, zolang het resultaat is dat de taks in de boom wordt gehangen, of aan Bos' neus, mag hij doen wat 'ie wil daarna. Volgens het Old Boys netwerk zal er toch altijd wel een 'foaf' in deze of gene besturen komen. Of die nou Eurlings heet of niet, en of Eurlings nou naar KLM gaat of niet.
 
ik denk dat Eurlings meer het type beroeps politicus is en z'n zinnen op JP z'n baan heeft..
 
Weet iemand trouwens wat de uitkomst was van die speciale conferentie die Eurlings had op de Antillen?
Hij was hier naar toe gegaan om de nieuwe NL gemeenten zoals Bonaire en St Maarten,
in te passen in de NL luchtvaartpolitiek.
Oftewel, Eurlings kon steeds moeilijker verkopen dat je wel Eco tax moet betalen naar je eigen NL gemeente( de Antillen) maar dat vluchten naar de Canarische eilanden hiervan gevrijwaard zijn.
Ja "discriminatie" ruilt lekkerder weg tegen het "milieu" dan werkgelegenheid.

Grtz
 
Aanstaande woensdag (11 februari) wordt er gedemonstreerd in Den Haag, op initiatief van de ondernemingsraden van KL/HV/MP.

Iedereen wordt aangemoedigd in uniform te komen. Vanaf het Stationsplein op Schiphol zullen speciale bussen vertrekken, op eigen gelegenheid komen mag natuurlijk ook. Nadere details over tijdstippen etc volgen nog.
 
Ik dacht dat ze er in de UK wat van konden maar onze regering weet soms ook gewoon niet wat ze willen.....

Uit de initieele onderzoeken van het kabinet kwam o.a. "Nee, mensen blijven vliegen dus de vliegtaks zal het vliegen niet onaantrekkelijker maken, ook niet in slechtere economische tijden" ..... "Andere landen zullen snel volgen" ..... etc etc

Terwijl de experts altijd bovenstaande uitspraken hebben tegen gesproken en het tegendeel nu ook letterlijk is bewezen is het weer eens tijd voor nog een onderzoek.....

Al het extra geld dat is binnengehaald met deze vliegtaks gaat gewoon op aan onderzoeken en blijkt straks dat het toch wordt afgeschaft met een ander excuus als reden.....pfff :blabla::blabla:
 
Tja, je denkt toch niet dat ze zomaar hun ongelijk gaan toegeven? Natúúrlijk komt er een onderzoek, want 'deze slechte tijden' zijn héél anders dan de 'voorspelde slechte tijden' :p:

At any rate: it's the result that counts. En als het maar snel is.
 
Back
Top