Recent content by Boss du Manche

  1. Boss du Manche

    Beursgong 5 augustus Martinair

    Weet iemand waarom Martinair vandaag de opening van de AEX heeft gedaan?
  2. Boss du Manche

    Kiezen tussen profvoetballer of verkeersvlieger

    IJMUIDEN - Telstar gaat betalend voetbal invoeren. Voor slechts 100.000 euro kan je een voetbalopleiding volgen bij de club uit de Jupiler League. "Hoe beter een speler is, hoe minder hij hoeft te betalen. Voor die honderdduizend euro krijgt een voetballer dezelfde behandeling als de andere...
  3. Boss du Manche

    Joop of Melanie?

    Wie had je liever in de Tweede Kamer gehad voor de luchtvaart?
  4. Boss du Manche

    Speedrestrictie op SID

    Hallo allen, ik zou graag willen weten waar het staat in de JAR-OPS, dat men geen speedrestrictie heeft in de SID, indien het vliegtuig deze hoge snelheid nodig heeft om "op te cleanen". Dit in tegenstelling tot de 250kts onder de 10.000', welke geldt voor de STAR. Voorbeeld: Een 747 vliegt...
  5. Boss du Manche

    Oef.................

    Shoreham of hier. Die vent heeft geluk!
  6. Boss du Manche

    O'Leary zo gek als een deur

    AMSTERDAM - De baas van de Ierse prijsvechter Ryanair, Michael O'Leary, vindt dat stewardessen best een vliegtuig aan de grond kunnen zetten in het geval van een noodsituatie. O'Leary vraagt zich in een gesprek met Bloomberg Businessweek af waarom in elk vliegtuig 2 piloten zitten, terwijl je...
  7. Boss du Manche

    Boeingvraag m.b.t. Terrain vs WX-radar

    Hallo allen, ik kan mij vaag iets herinneren van de Boeing, dat de WX-radar te allen tijde aan dient te staan om de terrain pop-up te krijgen. M.a.w. vlieg je naar een berg toe, maar staat je WX uit (dus niet dim, maar echt uit), dan krijg je geen plaatje van het terrein voor je...
  8. Boss du Manche

    Singaporees naar JAA

    Hallo allen, ik kreeg het verzoek van iemand of het mogelijk was een Militair brevet uit Singapore met Fokker 50-rating om te zetten naar een JAA-brevet. Voordat ik alles zelf probeer uit te vinden, wilde ik weten of één van jullie toevallig weet of dit mogelijk is en welke weg er dan...
  9. Boss du Manche

    Reizigers Ryanair nog 14 dagen vast

    Nu.nl BARCELONA - Het kan nog twee weken duren voordat gestrande reizigers van Ryanair naar Nederland kunnen terugvliegen. Bij de luchthaven in Girona, vlak bij Barcelona, meldden zich maandag honderden Nederlandse reizigers. ''Het is een enorme chaos. Na twee uur in de rij te hebben gestaan...
  10. Boss du Manche

    Participatie Piper Sportcruiser (Shair)

    Hallo, ik zou graag willen weten wat jullie vinden van het participeren in een Piper Sportcruiser á la Shair. Wat zou je bijvoorbeeld kwijt zijn aan een participatie en wat zijn de valkuilen v.w.b. het oprichten van een stichting. Wie o wie heeft tips of is ervaringsdeskundige?
  11. Boss du Manche

    KLM-piloten inzetten in de cabine.

    Er is in een bericht geopperd dat het tekort aan cabine-personeel bij de KLM deels opgelost zou kunnen worden, door boventallige KLM-vliegers om te scholen als tijdelijke Cabin Attendant. Is het niet een idee om alle ex-Denimair-vliegers ook deze kans aan te bieden, zodat men nog enigzins een...
  12. Boss du Manche

    Interactieve PDF met GA-RT

    Hier kun je hem downloaden. Leuke interactieve PDF van de Engelse CAA met daarin General Aviation RT.
  13. Boss du Manche

    Live tracking via Casper

    Casper Live Tracking Als dit allemaal klopt, is het wel cool. Geloof er niets van. Kijk naar buiten en zie geen kist over mijn huis vliegen, wat volgens de tracker zou moeten.
  14. Boss du Manche

    Collectors item (VNV Monopoly)

    Krijg net een fantastisch spel van Monopoly, speciaal gemaakt voor het VNV, vanwege het 80-jarig bestaan. Deze blijft in het plastic en zal bewaard worden als collectors item. VNV, hartelijk dank!
  15. Boss du Manche

    Diana vandaag jarig!!

    Van harte gefeliciteerd! :biertje::yeehaa:
Back
Top