KLS Selectie PO2

Status
Not open for further replies.
Beste mensen, ik heb gister een training gevolgd bij Schellinger training, de assessment was helder echter als ze je met een camera filmen is dat wel erg confronterend en daar kan je gigantisch veel van leren! absolute aanader voor PO I en POII vd KLS. Daarnaast kijken ze ook graag je levensbeschrijving na en krijg je zeer bruikbare tips!

morgen PO II dus zal morgen beamen of de training daadwerkelijk geholpen heeft!

gr Flying

Wat waren de tips? Ik heb namelijk over enkele weken ook POII en zie je tips GRAAG tegemoet en dingen, die je bijv. volgens Schellinger fout deed??
 
Daaruit kan je nog niet afleiden of de training geholpen heeft he ;). Je bent geschikt of je bent niet geschikt, alleen het helpt je in die zin dat je minder snel over je eigen presenteren zal struikelen.
Maar ik heb destijds ook precies dezelfde levensbeschrijving gebruikt en alleen aangevuld met datgene wat er in de tussenliggende periode nog is gebeurd (en dat was een vlucht op een frasca 141 te schiphol).
 
Beste mensen, ik heb gister een training gevolgd bij Schellinger training, de assessment was helder echter als ze je met een camera filmen is dat wel erg confronterend en daar kan je gigantisch veel van leren! absolute aanader voor PO I en POII vd KLS. Daarnaast kijken ze ook graag je levensbeschrijving na en krijg je zeer bruikbare tips!

morgen PO II dus zal morgen beamen of de training daadwerkelijk geholpen heeft!

gr Flying

En heeft het geholpen? Heb binnenkort namelijk ook de PO2 en misschien is zo`n training ook wat voor mij :p

Hoe stond het trouwens met je groepje qua percentage?? Afgevallen/door etc, en welk cijfer heb je gekregen en waarom? :kiss:
 
Bedankt voor alle tips! Ik heb vandaag mijn po2 behaald dus hop naar het GVSS topic!

Groetjes
 
heey

ik ben nieuw op het forum, maar heb vrijdag m'n po2.
en ik vroeg me af bij mijn levensloop is het slim om alles met kopjes te doen. of gewoon een lang verhaal schrijven?

Groeten
 
kleine kopjes, bijvoorbeeld jeugd, basisschool, middelbare school, studietijd, hobbies en interesses e.d. Maak er niet teveel een opsomming van..
 
Hey iedereen!

Ik vond vorige week dit forum en ga donderdag op voor mijn PO2. Heb er wel zin in moet ik zeggen. PO1 viel me mee (qua strenge psychologen e.d), de jongens waren cool en ze vonden het leuk dat ik als vrouw ook piloot wilde worden.

Ik vroeg me af, als je gesprek hebt met de psychologen hoeveel man zitten er dan tegen over je? 2? 3?
 
Ik het laatst mijn PO1 ook gehaald.
dit zoals vaker al gezegd, is voor de mensen die hem nog moeten gewoon
een kwestie van oefenen. vooral de tijd speelt een rol. niet de
moeilijkheidsfactor !

-----------------------------------------------

verder ga ik nu naar PO2.
nu staat er dat je een levensbeschrijving moet meenemen.
alleen nu vraag ik mij af, is de CV
ook van belang ?

hij staat nergens vermeldt, alleen zie het op het forum wel
een aantal keren voorbij komen ?

wie kan mij dit duidelijk maken. en zal ik mijn cijferslijsten etc. netjes
in een ringmapje stoppen met inhoudsopgave ? of willen ze hier geen gaatjes etc in zien ?

Gr.
 
Ik het laatst mijn PO1 ook gehaald.
dit zoals vaker al gezegd, is voor de mensen die hem nog moeten gewoon
een kwestie van oefenen. vooral de tijd speelt een rol. niet de
moeilijkheidsfactor !

-----------------------------------------------

verder ga ik nu naar PO2.
nu staat er dat je een levensbeschrijving moet meenemen.
alleen nu vraag ik mij af, is de CV
ook van belang ?

hij staat nergens vermeldt, alleen zie het op het forum wel
een aantal keren voorbij komen ?

wie kan mij dit duidelijk maken. en zal ik mijn cijferslijsten etc. netjes
in een ringmapje stoppen met inhoudsopgave ? of willen ze hier geen gaatjes etc in zien ?

Gr.

Ringmapje? NEEEEEEEEE!

Plaats jezelf eens in de schoenen van de mensen die jou moeten beoordelen. Wat zou jij graag in ontvangst nemen? Een verzorgd iets uiteraard, geen ringmapje of een plastic mapje met losse blaadjes of iets vergelijkbaars.

Bind het in, daar zijn bij de eerste de beste copyshop goedkope maar mooie opties voor te krijgen. Maak er een keurig, overzichtelijk boekwerkje van als je het zo wilt omschrijven. Je kunt wel met een verhaaltje komen, uitgetikt op een A4tje, maar je hebt natuurlijk een streepje voor als je met alles, waarvan je ook maar denkt dat het relevant is, keurig ingebonden aankomt (zwemdiploma hoeft dus niet, maar een cijferlijst kan wel degelijk belangrijk zijn, ook al heb je die op een andere manier al eens toegestuurd of laten zien). Dit dan eventueel met tabjes of wat voor methode dan ook om alles overzichtelijk te houden en items snel te kunnen vinden.

Zorg er nou voor dat je net dat streepje voor hebt, door een en ander verzorgd te presenteren.
 
ik bedoelde eigenlijk met ringmapje een hard netjes plastic mapje.....


Verder wat erin moet komen volgens de brief:
- levensbeschrijving
- cijferlijsten / diplomás


Cv ? is dat van toepassing ?

en ben ik verder nog iets vergeten ?
 
Ik kreeg in mijn brief voor de GVSS dat ik mijn levensbeschrijving, nadrukkelijk GEEN cv, mee moest brengen zodat ze hem mogelijkerwijs konden gebruiken voor de COVA. :) Bij mijn PO2 had ik ook geen CV erbij en daar zeiden ze niets over.
 
Ik doe mijn cv er gewoon bij. Mocht het als overbodig gezien worden dan bladeren ze wel snel verder. Het staat inderdaad niet expliciet in de uitnodiging, maar zoiets is zekerheidshalve vast geen doodzonde :)
 
gewoon een kopje 'werkervaring' in je levensbeschrijving: wat je hebt gedaan, wat je ervan hebt geleerd oid. twee vliegen in één klap
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top