Doodbloeden CLH !!!!!!!!!!!!

Slim,

Het aantal baas functies op de CRJ voor LH co's is beperkt, het is niet zo dat alle stoelen door hun opgevuld worden. Volgens mij is het zelfs zo dat er geen enkele co bij CLH meer senioriteit heeft dan de mannen van LH die nu omscholen. Dat betekent weer dat er geen co is die meer dan 7 jaar vliegt bij CLH. Ben jij er vanuit gegaan toen je begon dat je binnen 5 jaar baas zou worden? Iedereen wil natuurlijk snel naar links wisselen maar je moet wel reeel blijven.

Daarnaast is die 70 stoelen regeling er niet voor niets, maar dat is een ander verhaal.

Met kollegiale groet,

CH
 
Nee hoor...ben er zeker niet vanuit gegaan dat ik binnen 5 jaar naar links zou kunnen. Maar een vooruitzicht dat je überhaupt ooit naar links KAN bij CLH is natuurlijk wel prettig. Dat vooruitzicht is er nu niet. En dan optie 2, het 'wisselen' is natuurlijk een erg mooi alternatief, ware het niet dat dat nu ook vrij uitzichtloos is, aangezien ze de co's niet van onderaf kunnen aanvullen...

Maar goed...maar 's zien wat de komende maanden brengen....
 
Hoorde dat er meer wisselen naar AB? Aan de andere kant ken ik zelf ook een aantal die juist van Air Berlin naar ons gewisseld hebben. Bij AB zijn de roosters pas echt een drama, daar hebben ze helemaal nooit van crew planning gehoord!!
Zal dan wel met geld en/of vliegtuig type te maken hebben lijkt me, maar volgens mij is de frustratie dan redelijk hoog!! Daarheen wisselen blijf ik onbegrijpelijk vinden...:confused:
 
ik kan het zeker wel begrijpen als je al 7 jaar bij ons zit (als F/O), straks wel of niet geintegreerd maakt niet zo veel uit, en geen uitzicht hebt op upgrading binnen tig jaar. Je moet wel bedenken dat het de bedoeling is dat er grotere vliegtuigen bij CLH ingezet moeten gaan worden dan we nu hebben. Vervanging dus en geen expansie voorlopig !!! geen expansie bij CLH betekend GEEN upgradings, gezien de leeftijdsopbouw van de Cpt´s niet gezond is. (er gaan dit jaar misschien 3 man met pensioen...).

succes bij AB jongens !!:biertje:

C
ps volgens mij is CH bij LH:yeehaa: Typisch een geval van " Werkgeverdeformatie" zullen we maar zeggen... maar CH leg het nut van die 70 zit regeling in de huidige situatie ff uit ...!!
 
Slim heeft het hier over een captain die wisselt naar AB. Dat er co´s zijn die wisselen naar AB of andere maatschappijen kan ik begrijpen, geen uitleg nodig wat dat betreft!!
Waarom ik niet begrijp dat er captains van ons naar Air Berlin wisselen heeft mij nog niemand goed kunnen uitleggen, ben dus erg benieuwd waar precies de voordelen liggen. Ik kan dus zelf wel iets bedenken, salaris of vliegtuig type, maar meer ook niet ben dus erg benieuwd of er meer redenen zijn! Ik ken zelf mensen die voor Air Berlin vliegen en heb nog niemand iets positiefs over die hele maatschappij horen zeggen!
 
Oboema, Capricorn,

De 70 stoelen regeling is toendertijd onstaan om te voorkomen dat de Europa operatie van DLH overgenomen zou kunnen worden door goedkopere regional airlines, bijv. Eurowings, Cirrus, maar ook CLH. Daar is nu dus een probleem onstaan met de laatste aanschaf (en ook al met de CRJ900). Bij DLH zullen in de komende 10 jaar een hoop oude 320's en alle 737's eruit gaan. Als daar nu een order zou komen die al die kisten vervangt, dan was er geen reden om de EMB's niet naar CLH te sturen. Maar die order is er niet. Ik vind het vrij logisch dat dan de vliegers bij DLH (en de VC TK) een bedreiging van de Europa operatie zien. Ik vlieg i.d.d. bij LH (vraag van Capricorn), en zal pas na ong. 12 dienstjaren naar links kunnen (over Passage praat ik dan). Als ik dan zie dat je bij CLH na 6 jaren al naar links kan snap ik jullie 'onrust' over upgraden dan ook, met alle respect, totaal niet. Daarnaast is volgens mij CLH nog steeds een van de best betalende regional airlines ter wereld. Klagen is menselijk, en vooral bij vliegers (moi inclusive) zie je deze eigenschap vaak. Maar zoals ik al eerder zei, blijf reeel.

CH
 
Typisch: NUL besef van de puinzooi die het momenteel bij CLH is en dan ons beschuldigen van klaag-gedrag.
Ik ken jullie roosters , en het is een pussy-job vergeleken met die roosters van ons.
Spreek nu voor Avro , CRJ kan ik geen gegrond oordeel over vellen.

Alle tarifpolitische beslissingen slaan jullie ( LH ) kant uit en proficiat daarmee , maar ga nou niet doen alsof we voor een "common cause" of voor hetzelfde bedrijf werken want daarin vergis je je nogal...alsmede daarin dat we na 6 jaar links zitten , dat zou bij mij dan uhhhh...volgend jaar zijn.
En genoeg over de zgn.goede betaling , als je twintig / dertig uur per maand voor de kat zn staart mag deadheaden trekt het helemaal nergens op.

Zum Thema Captains die naar AB gaan :

Ken ze alle drie en de motivatie is voornamelijk :

1.Stationsdiensten ipv 6T Kette , 2 OFF , 5T Kette
2.Fatsoenlijke kist
3.Fatsoenlijk salaris
4.Eindelijk af en toe nog eens thuis

Dit is geen kwestie van eens een keer 2 maanden een slecht rooster , die ene uit MUC laat 15 jaar senioriteit achter- van pure ellende en dat al jarenlang structureel.
Het heeft geen ruk met Bus of Boeing te maken , neem dat gewoon maar aan.
 
Last edited:
CH,

Je hebt volgens mij echt geen idee van de situatie die ontstaan is. Die "regeling" zoals je het zo mooi noemt is onstaan in...begin jaren 90 !!! HALLO HALLO !!!! het is inmiddels 2007 !!!! Er is veeel veranderd! Het wordt echt tijd dat jullie daar in FRA wakker worden en jullie economische verantwoording nemen!!! En waneer niet... dan kan ook jij mooi fluiten naar je upgrading met 10-12 jaar kan ik je vertellen. De expansie zal dan afvlakken en niet de vlucht nemen die geplant staat. Je hebt het over bedreiging van de Europa operatie?? zeg maar gerust de komplete operatie.

En die CRJ 900: door die "zaadregeling" hebben we nu Cpt´s TEVEEL !! en dat hebben we alleen te danken aan die fl*kkers van de VC !!! Dus praat nou niet over upgrade na 6 jaar!!! ik heb ff gerekend... ik ben er al ruim 6 jaar bij en zal ongeveer over 15 jaar in de upgrade gaan als hier geen expansie plaatsvindt !! En dan rekenen we nog even niet mee dat er plekken "verdwijnen" aan LH KA´s.

Thema 320/73: uh je weet toch wel dat LH in 2006 een zooi nieuwe ! 320´s heeft besteld???

Thema goed betaalde werkgever: ik denk niet dat je ons luid hoort klagen over het oh zo slechte geld. Het gaat veel meer over perspectieven, toekomst, acceptabele/ecenomisch verantwoorde betaling voor cockpitbemanningen.

Ik heb al wat keertjes met LH KA´s bij ons gevlogen, maar af en toe is het echt triest hoe over dit thema wordt gedacht....

I rest my case en zeg: get real

C
 
Als ik dan zie dat je bij CLH na 6 jaren al naar links kan snap ik jullie 'onrust' over upgraden dan ook, met alle respect, totaal niet. Daarnaast is volgens mij CLH nog steeds een van de best betalende regional airlines ter wereld.
CH

Where the fuck haal die onzin vandaan?

Je bedoelt die rukkers bij jullie die al na 6 jaar bij ons kunnen bazen?!

VC is een huichelclub. Het is de KTK en slechts een paar daarvan, die in hun CLH tijd zich genaaid voelden, die nu moeilijk zitten te doen. Ze denken Hunold na te moeten doen (dus je oude werkgever, in dit geval LTU, de vuur aan de schenen leggen).

All due respect meneer, ik zou mijn werkplek ook beschermen als het daartoe komt, maar deze 70zits larie is wereldvreemd.

Ik hoop slechts 1 ding. Dat eind mei Mayrhuber en de KTK zich diep en lelijk in de vingers snijden. Zoek het maar uit met die 70zits regeling van jullie, zou ik zeggen. O, hebben jullie ons nu toch nodig? Eens kijken of de achterban het hiermee eens is.

Mocht je het nog niet gemerkt hebben. Vertel het maar door aan die maatjes van je. De frustatie ziet diep.
 
waarom lees ik weinig over dit onderwerp en de frustatie op de duitse forums? dit speelt toch ook bij jullie duitse collega's?
 
dat forum ken ik en zie ik elke dag. weinig te vinden over gezeik bij clh.

sorry hoor maar heb zelf gewerkt bij een bedrijf waar ik 2000 euro bruto vediende met uitzicht op... de wolken en verder niet. carriere..? niet van gehoord.

vind t een beetje vervelend als je zo openbaar kenbaar maakt dat je t wat betreft je werkleven niet hebt getroffen bij cityline.

je krijgt tot 20.000 euro vergoed voor je studieschuld... ik heb 35000 eur betaald voor mn eerste typerating. en ja dat was mijn eigen keuze.

je salaris is ..4000 euro ongeveer bruto of netto per maand.. wat een hel..

als je ergens niet tevreden bent kijk je verder, heel logisch. iedereen heeft zijn eigen prioriteiten en grenzen en doelen en strevens. maar denk ook eens na over de mensen die het nog minder hebben dan jij.

ik heb inmiddels wat verder gekeken en was niet tevreden met het bedrijf waar ik werkte, ik heb verder gesolliciteerd. en ben verder aangenomen. steek je energie daarin.


dit is geen persoonlijke aanval op iemand maar gewoon een opmerking. bij ciryline heb je t gewoon niet slecht. klaar.
vind je t niet leuk dan ga je ergens anders heen, op dit moment genoeg mogelijkheden.
 
He nitwit,

Vaak voel ik me niet geroepen te reageren op zulke kul van outsiders. Ik zal een tipje vd sluier oplichten:

Het verschil is, dat jij hoogst waarschijnlijk bij een bedrijf zat, dat geen complex selectieproces erop na houdt, zoals het moederbedrijf dat hanteert, dat het geen 100% dochter bedrijf was, dat niet al 12 jaar geleden werd beloofd dat er op termijn geintegreerd zou gaan worden en waar het gras waarschijnlijk overal groener was.

de frustatie zit hem echt niet in het geld en de job, maar de manier waarop er met het personeel van een dochteronderneming wordt omgegaan. Dat riekt namelijk bijna naar discriminatie.

voor je je menig hier ventileert, moet je je eerst eens verdiepen in de materie en geen bs in dit forum zitten spuien. dank u.
 
Last edited:
@alte post
Die vergelijking met je oude werkgever gaat niet echt op lijkt me. Heb je het over Exel hier (ga ik heel even vanuit)? Is natuurlijk appels met peren vergelijken, een Exel en CLH. Ik kan het weten want ik heb ook bij Exel (BonEx eigenlijk, want na m'n zakken geleegd te hebben ging Exel failliet) gevlogen voor een appel en een ei. Als je dan uiteindelijk bij een bedrijf als CLH terecht komt, mag je toch wel wat meer carriere verwachtingen hebben. Helemaal bij een 100% LH dochter. Slecht hebben we het niet vind ik, maar op een gegeven moment mag je toch wel wat te willen hebben...

With all due respect, maar als je het vervelend vindt om over onze ontevredenheid te lezen, moet je het CityLine forum natuurlijk gewoon overslaan...

gr.
Slim
 
@ Alte Post

Bij Cityline voldoe je aan precies dezelfde aanstellingscriteria als de Lufthansagoden (VWO, DLR-test). Je vliegt precies dezelfde routes als de Europa vloot van LH. Dit alles doe je ook nog in zo'n kek Lufthansauniformpje (zonder pet, dat dan weer wel), met een LH-Ausweis en in een witte kist met een blauwe achterkant met een mooie LH gier erop geschilderd.

Nu denk jij; dan heb je het goed voorelkaar: een goed LH-salaris, betaalde Loss of Licence verzekering, mogelijkheden om eens een ander vliegtuig te sturen, een keertje Long Haul vliegen, met 60 jaar stoppen, upgrading na verloop van tijd wat valt er nu te meckern?

Klinkt inderdaad goed; Cityline piloten hebben inderdaad een goed salaris, maar het is wel 35% minder dan het salaris van een LH piloot (inderdaad die jongens met datzelfde kekke uniformpje, maar dan met pet). Loss off Licence verzekering toch niet helemaal voor niks voor Citylinepiloten, ander vliegtuig?? zelfs als je officieel ontslag neemt bij Cityline en je na 6 maanden met je VWO en je DLR test bij Passage of Cargo aanmeldt kunnen ze je niet nemen omdat je van Cityline komt. Jij bv kan wel solliciteren bij Lufthansa (of heb je je DLR test niet gehaald?)
Met 60 jaar stoppen, gij zult werken tot uw 65ste (mindestens). Heb je wel eens met een cpt van 60+ gevlogen? Gaat niet meer zo lekker he. En dan de upgradings, de enige mogelijkheden die er waren tot upgrading sinds lange tijd zijn de Cityliners voor de helft weggenomen door de ´´collega's´´ van Lufthansa (ja toen was Cityline wel opeens interessant.....)

Vreemd he dat mensen een beetje gefrustreerd raken. Natuurlijk zijn er velen die minder verdienen. Maar dat zijn geen mensen die voor hetzelfde bedrijf vliegen. Als je bij bv de VLM vliegt moet je inderdaad niet zeuren dat je geen mogelijkheden bij bv de KLM hebt, het gaat hier echter om mensen met dezelfde kwalificaties, dezelfde ID's enz.

PS Hoe kan je voor jezelf verantwoorden dat je 35000EUR betaald om ergens te kunnen vliegen. Dat vindt ik nu een beetje vervelend.
 
Back
Top