Februari / Maart bij AAA in San Diego

Hoi

Dat was ook nog een optie ja, maar ik hou het nu bij een ritje Parijs op een dag.
Wat ga je precies doen in de US, je hebt je ppl al!;-)
 
Last edited:
Hoi Paul,

Nee ik ben in Nederland bezig met mijn FAA PPL via een Nederlandse free lance instructeur. Heb mijn uren opgebouwd bij een goedkope vliegclub en kon deze uren gewoon meenemen voor mijn FAA PPL.

Ook ik was van plan naar San Diego af te reizen maar vanwege een voorhoofdsholte ontsteking twee dagen voor vertrek heb ik moeten afzien van deze trip, helaas.
Wat mij het meest tegenviel was de reactie vanuit San Diego.. namelijk GEEN! Vond het op zijn minst wel netjes als ze nog ruimte hadden geboden voor een latere trip. Maar nog niet eens een mail van; jammer wat rot etc..

Maar goed ik heb in Juni examen want dan komt de amerikaanse examinatrice hier voor een aantal examens. Over een maand ga ik dus mijn theorie examen doen op Farnborough.

Groet
KatanaHammer
 
Hmmm das inderdaad minder, helemaal geen reaktie!
Ik moet zeggen dat het ook niet meevalt om info los te krijgen daar terwijl je toch van plan bent duizenden dollars achter gaat laten bij ze, maar goed.
Als de instructie maar goed is en in time, zullen we maar zeggen:)
Is het trouwens een aanzienlijk (financieel) verschil met je FAA in Nederland halen of valt dat mee?
 
Yup het financieel beter om het in de VS te doen denk dat het de helft zo'n beetje scheelt. Maar je zit wat dat betreft wel aardig goed bij die jongens in San Diego.
Tot voor mijn vertrek had ik genoeg info gehad van Andy en de zijne dus maak je geen zorgen.

Rest mij wel de vraag; waarom ga je niet je JAA PPL doen en vraagt daarna een gelijk stelling aan? Heb je twee vliegen in een klap...
 
Volgens mij heb ik aan een FAA alleen genoeg, kan een N-kist huren ene half uurtje hier vandaan en qua theorie toch wat makkelijker ( zegt men);-)

Misschien verder met PM voor het een slowchat wordt?;-)
 
Vandaag examen gehad, alleen het mondelinge gedeelte (en gehaald!!!), met 1500ft Overcast ceiling was de beslissing makkelijk om op de grond te blijven. Morgen tweede poging!!

@ Paul: Die FAA Class 3 Medical hier stelt echt niks voor. Op 2 minuten van de school zit een oud baasje in een hokje, hij is oud hospik uit het leger of de marine ofzo. Als er geen dingen los zitten aan je, en je kan de muur zien ben je goed gekeurd.

De Written Test mag je idd 3 keer over doen maar het is echt te doen in een keer. Wel effe leren natuurlijk, maar de vragen zijn niet heel erg lastig.

@KatanaHammer, Het is idd wel erg slordig van AAA om niet te reageren, nadat je je trip afzegt. Hmmm minpuntje.
Weet je clubs in NL met N-kisten? ik zal in NL waarschijnlijk ook nog wat uurtjes moeten vliegen, omdat ik daar hier door de drukte niet aan toekom.

Inmiddels zitten alle scholen hier zo'n beetje vol, AAA moet nu zo'n 5 aanmeldingen per dag afwijzen.
 
Ok dan, ik zal m'n eigen dokter ff laten kijken of alles vast zit en 200 euro in m'n zak houden;-)

Ja ik heb net de ASA dvd-set binnen met testbook en 2 testexamens, ziet er goed uit, alsof je in een groundschool zit. Alleen kun je het zo vaak herhalen als je wil voor hetzelfde geld;-))
NOu...niet lastig, als je de afbeeldingen in het computer testbook dat je erbij mag houden bekijkt??;-)
In Nederland op Seppe een C177 en op Rotterdam 4 kisten, Lelystad staan er ook maar das buiten mijn regio;-)

Dus op tijd aanmelden voor AAA is het devies? Sowieso voor het vastleggen van een privepappartement.
De info van AAA blijft wel sumier, Ditched, enig idee of de ASA private pilot kit ook goed is ipv die van Jeppesen?
 
Hoi Paul,

Oh ja, je FAA Medical kost 80 USD.

Ik ken zelf het spul van ASA niet. Ik heb hier de DVD set van Cessna Flight Center van iemand geleend, vond het een prima manier van leren, alleen ik zou het niet als de enige manier gebruiken. Pak zeker de boeken erbij, staat gewoon meer in.

groeten
 
Net een reactie van Andy, de ASA ppl kit is fine...
BIj de dvd's kun je nog een boek bestellen, handig als naslag om mee te nemen.
wat adviseer je over de medical en test, hier doen of daar?
Heb je nog gevraagd over bonnetjes inleveren toevallig?;-)

Anders ook een pm-metje voor de mail?
 
@ Ditched

Ja dat vond ik errug slordig van meneer Andy. Terwijl ik toch een goed contact had over de mail heen. Sommige mensen vonden toen dat hij amper reageerde maar daar heb ik geen last van gehad. Tot ik me helaas moest afmelden.....

Ik vlieg vanaf Rotterdam en huur de kisten van particulieren...
 
@ Paul

Medical hier doen. Kost goedkoper :) en is een kwestie van één telefoontje en meestal kan je de volgende dag gelijk terecht.

In feite maakt het niet uit wat of welke PPL kit je gebruikt, het is aan jou om je voldoende voor te bereiden op het examen.
Ik heb Andy deze week niet gezien, zal nog even navraag doen over de bonnetjes.
 
Ondertussen ook de ASA complete private pilot kit besteld, zitten alle boeken in en minder dan $100! Bonnentje inleveren en een uur gratis vliegen ( ASA is goedkoper dan Jeppesen;-)
 
Hoi Paul.

Vandaag even met Andy gesproken.

Bonnetjes kan je op school inleveren. Maar als je de ASA kit gebruikt hoef je de Jeppessen Kit natuurlijk niet te gebruiken.

OK, even een checklist (kan je er alvast aan wennen :)

-500 USD overmaken naar Anglo American, Andy stuurt je dan het I 20 formulier op.
-Online op www.fmjfee.com een account aanmaken en het I 901 formulier invullen en 100 USD overmaken naar SEVIS. Dit is een soort studenten belasting ofzo.
-Zij sturen een bevestiging per post en email dat je die belasting hebt voldaan. Goed bewaren!!!!!
-TSA Registration: www.flightschoolcandidates.gov Hiervoor heb je wat gegevens van AAA nodig, die zal Andy je wel mailen t.z.t.
-ga online naar www.usembassy.nl en ga naar visa applications en dan naar non-immigrant visa. (Daar staan ook alle stappen uitgelegt.)
-Download de formulieren DS 156, DS 157 en DS 158. IN HET ENGELS!!! Vul deze netjes in, werkt in Acrobat en kan je op je computer invullen en dan uitprinten.
-Bel 020-794 0808 om een afspraak te maken op het consulaat. Dit kost 15 EUR, en dit MOET met credit card betaald worden.
-Bij je afspraak op het consulaat moet je 85 Eur betalen (kan je ter plaatse pinnen).
- I 20 formulier meenemen.
- Je moet ook een AMERIKAANS FORMAAT pasfoto hebben. Effe rond gluren op internet, er zijn in Den Haag een paar foto zaken die dat kunnen verzorgen.
-Neem het bewijs mee dat je die 100 USD hebt betaald aan het SEVIS gebeuren.
-Neem een bewijs van je bank mee dat je over genoeg financiele middelen beschikt. Afschriften (ook van internet) worden geaccepteerd.
-Neem een envelope mee die aangetekend terug gestuurd kan worden.
-Trek een betrouwbaar gezicht tijdens je interview.
-Binnen een week heb je vaak je paspoort met visum terug, ik had die van mij de volgende dag in huis.

-Check je reisverzekering
-Boek een vlucht naar San Diego of Los Angeles en laat AAA weten welke met welke vlucht je aankomt. Ze halen je gratis op van San Diego, voor pick-up van LAX betaal je 100 USD ofzo, want dat is 2,5 uur rijden.

groeten
 
Last edited:
Thanks Ditched, zal dit es uitprinten;-)

maarre...$300 is ineens $500 geworden?

En een Amerikaans paspoort, dat zouden er wel meer willen lijkt me! Of bedoel je een gewoon paspoort met Amerikaanse fotovoorschriften??

Daar heb ik nog nooit iets over gehoord en google helpt ook niet echt. Nou moet ik toevallig sowieso een nieuw paspoort hebben.
Dan M1, dan naar Parijs voor de TSA, ze houden je wel bezig die Amerikanoos;-)

Vlucht wordt toch naar LAX, stuk handiger en zelfs goedkoper incl transport voor 2 man naar AAA ( was toch met de C172??);-)
 
Last edited:
Ja ik bedoel inderdaad amerikaans formaat pasfoto!!!
Is geloof ik 51 bij 51 mm. Niet iedere fotozaak kan die maken dus nog even verder googlen of rondvragen bij fotozaken bij je in de buurt.

Ik heb 500 USD aanbetaald toen, maar als Andy 300 zegt zal het wel 300 zijn.

groeten
 
Yes ik schrok al hahah
Weet jij of dit betekent dat je nieuwe Nederlandse paspoort uitgevoerd moet zijn met de Amerikaanse fotomaat?
 
kon me ook al niet voorstellen, was wel leuk geweest, een Amerikaans paspoort
Maar dat mag weer niet van Wilders, 2 paspoorten;-)
 
Tja flauw van Wilders,

Nog een aanrader trouwens is hier een Californische(?) ID-kaart kopen, kan bij het DMV Office, is niet zover bij het vliegveld vandaan, kost 27 dollar en zodra die Yanks een lokale ID zien, doen ze ineens niet meer zo moeilijk. Handig om te stappen, hoef je niet steeds met je paspoort rond te lopen.

En ook al staat er in 20 talen RIJBEWIJS op je rijbewijs, ze snappen er geen één van!

:)

Groeten

Ditched

En die amerikaanse pasfoto's zijn idd voor je visum, was ik vergeten erbij te vermelden.
 
Back
Top