VLM salaris

Zijn de salarissen bij Denimair gelijk aan die van VLM? Op welke site kan ik die bedragen vinden?
Betalen zij de typerating ook terug over 3 jaar?
 
Dat is wat ik bedoel, zowel VLM als AirExel behoren c.q. behoorden tot de KLM/Air France groep, dus hoort dit topic dan ook daar thuis.

Sorry hoor maar airexel heeft nooit tot de KLM groep gehoord. Zij deden in contractvorm vluchten voor KLM in KLM kleuren maar that's it. Denim doet geen eigen lijnen, maar vliegt ACMI voor derden om lijnen op te starten of uit te helpen. (leef uit je koffer) VLM vliegt daaren tegen eigen lijnen in eigen beheer. Ik vlieg bij de VLM (10 jaar) ben elke dag thuis en love it. vliegen blijft vliegen waar je ook op vliegt. Ik vind dan ook dat VLM even een different cookie is.

garoeten
 
?
We kunnen ook stellen dat newbies dit soort ontwikkelingen mee behoren te krijgen, en als (afgespleten) thread dus in 1 van de algemenere fora thuishoort. VLM/AE en DA zijn zeker niet de enige bedrijven die AI's hun typerating + salarisverhoging voor de eerste 3 jaar mee laten nemen (Wat bijv. bij AE wel héel duidelijk was).

Een enkeling die bij dit soort bedrijven een snelle upgrade doormaakte, via CPT, en TCPT al snel op een 74 belande, heeft ongelofelijk veel geluk (en/of inschattingsvermogen) laten zien. Maar helaas hebben we het hier dan over een enkeling, die zeker niet representatief voor deze bedrijven en hun cultuur is.


Met mijn niveua begrijpend lezen moet ik hieruit concluderen dat de rest van de collega's niet zo goed terecht zijn gekomen ? :eek!::eek!:
 
Ja, zo kun je het ook lezen, maar dat was niet zo bedoeld. Het ging om de snelle upgrade, niet om de enkeling.

Wilde er eigenlijk mee zeggen: Dit soort bedrijven geeft je soms een uiterst mooie kans. Je kunt er heel snel heel veel bereiken. Je wordt bij de KLM niet binnen korte tijd captain, en voor vele andere bedrijven zijn PIC-uren op een kleine kist meer waard dan FO-uren op een grote kist.

Maar over het algemeen is het een beetje een vreemde manier om je carriere te beginnen: Je eigen salarisverhoging financieren, terwijl je baas al geen onkosten aan jouw opleiding heeft (gehad).
 
Je hoeft toch echt niet te betalen voor een upgrade naar mijn weten.

Dat staat er ook niet. Cpt. Kebab gaf ik het voordeel van de twijfel, maar jij krijgt definitief een onvoldoende voor begrijpend lezen.

Dit soort bedrijven laat jou als copiloot je eigen type plus salaris meenemen.

Het voordeel is, door hoge verloop van crew's, dat je na relatief korte tijd je command kunt krijgen. Dát is dan (bij mijn weten, maar laat ons bidden dat er van Denim niemand meeleest..) een door de zaak betaalde aangelegenheid.

Dus: Je wordt genaaid, maar je hebt (soms) de kans om snel (T)CPT te worden, en daarmee kom je in de grote wijde wereld best wel snel ergens anders aan boord.
 
Ach het was ook een luchtige reply. Ken wel een Exellertje of vier die ook wel aardig terecht gekomen zijn. Maar financieel heb je nog aardig wat goed te maken als je zo'n stunt meemaakt als Exel. Of Base, als we het over aannamebeleid hebben.

Nog een opmerking, ervaringen uit het verleden staan niet garant voor succes in de toekomst. Zo helaas ook vwb de bond. Voor mij een prima acceptabele regeling tussen werkgever en werknemer om investering cq bindingstijd met elkaar overeen te laten komen. Helaas zijn er in het verleden mensen (te vroeg) weggegaan waarna VLM met TR-kosten en geen piloot zat. Dan ga je je strategie aanpassen.
 
Het is een vrije wereld. Zolang er mensen zijn die het geboden salaris accepteren zal de betreffende airline die niet verhogen. Life is simple. Don't like it? Leave it.
 
Bij KLC wordt je net zo snel Captain op de Fokker 50 met aanzienlijk betere arbeidsvoorwaarde en toekomstperspectief.;)

Dus het voordeel van snel naar de linkerstoel valt ook wel mee ten opzichte van andere "regional" maatschappijen... Bij welke turboprop operator kan je tegenwoordig niet met 1500 uur naar de linkerstoel?
 
Bij KLC wordt je net zo snel Captain op de Fokker 50 met aanzienlijk betere arbeidsvoorwaarde en toekomstperspectief.;)

Dus het voordeel van snel naar de linkerstoel valt ook wel mee ten opzichte van andere "regional" maatschappijen... Bij welke turboprop operator kan je tegenwoordig niet met 1500 uur naar de linkerstoel?

Ja maar voordat dat mag moet je eest co-co-en
 
Het is een vrije wereld. Zolang er mensen zijn die het geboden salaris accepteren zal de betreffende airline die niet verhogen. Life is simple. Don't like it? Leave it.

Het alternatief is uit principe thuis gaan zitten omdat je het salaris te laag vind.
"Nee meneer VLM, ik wil uw baan niet want het salaris is te laag".

Overigens zijn er meer dingen dan alleen salaris, maar dat is mijn persoonlijke opvatting...
 
Zelfs een beetje aflossen kan op een VLM salaris. Wel je best doen en niet elke dag uit eten gaan... Ik vind het een leuke airline waar je leuk kan werken, een hoop ervaring op doet in korte tijd en waar de doorgroeimogelijkheden legio zijn.

Wel spannend natuurlijk wat de toekomst brengen gaat, maar de tijd zal het leren. Vooralsnog ben ik elke avond thuis bij moeder de vrouw en vlieg ik lekker europa door (nou ja, LCY dan).
 
Back
Top