VLM salaris

Salarissen bij de VLM zijn aangepast aan lokale omstandigheden en wetten. Huisje huren in de UK of bijv LUX ligt in een heel andere prijsklasse dan RTM of ANR. Met het salaris dat je krijgt kan je rondkomen en aflossen. (IMHO)

Vraag mij niet wat de salarissen zijn op het vaste land, mijn co-salaris begon met +/- 85.000 BEF p/m netto. Te lang geleden om accuraat te zijn.
 
twee jaar geleden 2250 p/m voor startende Fo's based in Nederland en Belgie + eventuele daggelden en reiskosten.
Jaarlijkse stijging ca 200 euro.
Voor zover ik weet onveranderd.
 
Ik was laatst bij de ABN Amro om over mijn financiering te praten en daar noemde de betreffende persoon startsalarissen bij de VLM waar ik echt even van mijn stoel van viel van schrik.

Ik ga geen specifieke bedragen noemen maar het was iig minder dan 2000 bruto per maand. Ik hoop echt dat deze man het bij het verkeerde eind had. Maar ik zou niet weten wat hij er mee opschiet om over dit soort bedragen te gaan liegen.
 
Ik was laatst bij de ABN Amro om over mijn financiering te praten en daar noemde de betreffende persoon startsalarissen bij de VLM waar ik echt even van mijn stoel van viel van schrik.

Ik ga geen specifieke bedragen noemen maar het was iig minder dan 2000 bruto per maand. Ik hoop echt dat deze man het bij het verkeerde eind had. Maar ik zou niet weten wat hij er mee opschiet om over dit soort bedragen te gaan liegen.

Het is niet te hopen dat de VLM piloten dergelijke bedragen ontvangen. Lijkt mij haast onmogelijk om dan 100K of meer terug te betalen. Wie kan hier meer over vertellen?
 
bieden

bieden

haha, wacht maar af! De markt is nu al niet helemaal zuiver maar moet je eens opletten als fabrieken als Stella daadwerkelijk 500 man op de markt brengen op jaarbasis....dan is NL echt verzadigd met vliegers en kunnen de salarissen en secundaire voorwaarden bij de kleinere clubs nog verder achteruit...(vraag en aanbod)

Nog even en men moet 'a la' bloemenveiling bieden op een salaris, ...te laat gedrukt?--> geen baan!
wel op tijd gedrukt en dus een baan?--> laag salaris...
 
Heb vroeger selectie gedaan bij vlm. En idd het klopt wat het salaris betreft. Alleen moet je bij de 2000 bruto nog wel de per diems bij voegen. Maar als ik me herinner heb je in het begin geen 2000 netto op het einde van de maand. Maar jah, je vliegt en doet ervaring op.

Succes
 
Het is niet te hopen dat de VLM piloten dergelijke bedragen ontvangen. Lijkt mij haast onmogelijk om dan 100K of meer terug te betalen. Wie kan hier meer over vertellen?

Nog geen 3,5 jaar geleden kregen piloten bij AirExel 1644,- bruto!!! Dan moest je ook nog 35,000 betalen, maar daar kreeg je over 3 jaar dan 15.000 euro van terug. Dus elke maand zo'n 450 euro bruto. Jammer genoeg ging AirExel vrij snel failliet, dus doei doei geld!!

Grtz Mike5
 
Sprak laatst een VLM FO, anderhalf jaar in dienst. Hij vertelde me dat hij momenteel 1800 netto verdiende. Daar komt nog wel 700 netto bovenop. Dat krijgt hij drie jaar lang maandelijks omdat hij wel z'n eigen F50 type betaald had.

Dus totaal 2500 netto (na anderhalf jaar).
 
Nog geen 3,5 jaar geleden kregen piloten bij AirExel 1644,- bruto!!! Dan moest je ook nog 35,000 betalen, maar daar kreeg je over 3 jaar dan 15.000 euro van terug. Dus elke maand zo'n 450 euro bruto. Jammer genoeg ging AirExel vrij snel failliet, dus doei doei geld!!

Grtz Mike5

Dergelijke bedragen gaan helemaal nergens over! Moet je gewoon nog meer geld lenen (als de bank dat ok vindt) om te kunnen leven! Is het voor dergelijke AI's met een fatsoenlijk diploma niet beter om verder te solliciteren,rondvluchtjes te maken, even een andere job te zoeken (relevant aan diploma) en dan gaan aflossen of in ieder geval de rente te betalen? Ervaring is goud,dat is logisch. Je schuld is dat echter ook!

Begreep dat het bij Ryan air niet veel beter is tijdens het eerste jaar,Amsterdam Airlines hetzelfde verhaal. Als het zo doorgaat is het een kwestie van tijd dat er een speciale piloten/ai voedselbank opgezet moet worden!
 
Het verband is dat Denim Air/VLM precies hetzelfde doen (volgens 5papa) en zeker deden als AirExel. Dus dat de salarissen te laag zijn om normaal van te leven en je schuld terug te betalen. 2500 euro is natuurlijk niet heel slecht, maar daar zit wel 700 euro van jezelf in, die je zonder rente terug krijgt. Als je bijvoorbeeld 35.000 hebt moeten lenen voor een type en je krijgt daar 700 euro per maand van terug, (Waarschijnlijk niet de hele 35.000 euro) dan betaal jezelf over dat bedrag +/- 200 euro rente per maand. Effectief krijg je dus 500 euro per maand terug.

Grtz Mike5
 
Dat is wat ik bedoel, zowel VLM als AirExel behoren c.q. behoorden tot de KLM/Air France groep, dus hoort dit topic dan ook daar thuis.
 
Dat is wat ik bedoel, zowel VLM als AirExel behoren c.q. behoorden tot de KLM/Air France groep, dus hoort dit topic dan ook daar thuis.

?
We kunnen ook stellen dat newbies dit soort ontwikkelingen mee behoren te krijgen, en als (afgespleten) thread dus in 1 van de algemenere fora thuishoort. VLM/AE en DA zijn zeker niet de enige bedrijven die AI's hun typerating + salarisverhoging voor de eerste 3 jaar mee laten nemen (Wat bijv. bij AE wel héel duidelijk was).

Een enkeling die bij dit soort bedrijven een snelle upgrade doormaakte, via CPT, en TCPT al snel op een 74 belande, heeft ongelofelijk veel geluk (en/of inschattingsvermogen) laten zien. Maar helaas hebben we het hier dan over een enkeling, die zeker niet representatief voor deze bedrijven en hun cultuur is.
 
Back
Top