Is dit normaal?

Leuke begeleidende tekst ook voor de laatste scene ... real "Coño di Mama" pilot from KLM......

Wellicht een "How low can you go" demo van de chef...........???


GF.
 
Curacao ligt ten zuiden van SXM, niet ten westen of "180 graden de verkeerde kant op," zoals het stukje vermeldt.

9 van de 10 keer dat je naar curacao vliegt kom je over St. Maarten... Hoe ligt het vanaf St. Maarten naar NL dan niet 180 graden "de verkeerde kant op"?

Voorts: Misschien dat de bibberende bejaarde in de 74 er wat moeite mee had? :D
Ik denk gewoon dat het komt omdat er de laatste tijd zoveel vrije markters zjin aangenomen.
 
ter info:

vrije markters zijn vliegers die al ervaring elders hebben opgedaan maar met nog steeds de harde eis van kls/nls opleiding.

was wel leuk geprobeerd!
 
Ik denk dat het kwam doordat de coco zat te schreeuwen op 50' AGL; "wow", "gaaf" en "kikke man!" daar dit zijn eerste eiland avontuur was, en hij niet kon wachten om na aankomst gelijk alle foto's op zn Hyves te zetten, om een goede indruk te kunnen maken op zn 19-jarige breezah buurmeisje.

Arme bejaarde baas links voorin werd dit geschreeuw allemaal beetje teveel voor, schoof zn stoel naar achter en verkocht junior een dreun waarop ie weer stil werd. CRM KLM old school style.

FD (nice try Joost ;))
 
Eigenlijk had ik me voorgenomen me niet meer in dit soort discussies te mengen, heb het in eerdere min of meer soortgelijke topics wel gedaan, Kai Tak 13 springs to mind, maar aangezien dit onderwerp van de SXM approach de kop blijft opsteken, keer op keer, en niet alleen op Airwork, ga ik er nog eens even voor zitten.

De onderhavige foto’s, zoals in dit topic terug te vinden. Ik heb ze ook bekeken, en, ik heb geen KLM kist zien landen voor de threshold. Het ach en wee, oeioeie en mag en kan dat zomaar, wat zou de Chief Pilot hier van vinden geweeklaag gaat dan ook aan mij voorbij. Nogmaals, de betreffende foto’s laten niet zien dat een KLM 744 voor de threshold is geland. En waarom ome Art dat zo durft te poneren? Als volgt, ik zie op de fotos’s geen wolkje van burning rubber. Now, that would have been a clue, if there was any. Verder nog, de foto’s zijn van afstand, met hoogte verschil genomen. Perceptie is alles in dit geval en waarvan men geneigd is te denken dat impact on concrete imminent is, schijn bedriegd. De kist vliegt nog.

Wat ome Art Wel ziet is dat de PF, ruim voor crossing de fence, de sinkrate heeft arrested, neusstand is a clue, en met een beetje power up, de machine precies op het threshold gaat zetten. En dat, dames en heren, is all there is to it. Het is niet voor niets dat Boeing en Airbus stuurorganen blijven inbouwen in hun cockpits, essentieel als het is namenlijk wanneer vliegend personeel er op bepaalde momenten nuttig gebruik van kan maken.
On the heavy metal, visual approach below 200ft, eyeball and brain, and Bob’s your uncle.
Been there, done that, have the T shirt. Met de complimenten van Uw eigen, bejaarde, 744 baas.

Cheers
Art
 
Eigenlijk had ik me voorgenomen me niet meer ..............
Wat ome Art Wel ziet is dat de PF, ruim voor crossing de fence, de sinkrate heeft arrested, neusstand is a clue, en met een beetje power up, de machine precies op het threshold gaat zetten. En dat, dames en heren, is all there is to it. Het is niet voor niets dat Boeing en Airbus stuurorganen blijven inbouwen in hun cockpits, essentieel als het is namenlijk wanneer vliegend personeel er op bepaalde momenten nuttig gebruik van kan maken.
On the heavy metal, visual approach below 200ft, eyeball and brain, and Bob’s your uncle.
Been there, done that, have the T shirt. Met de complimenten van Uw eigen, bejaarde, 744 baas.

Cheers
Art

Verstand komt met de jaren en blijkbaar fantasie ook. Ik moet zeggen dat ik genoten heb van het verhaaltje. Met name het gedeelte waar de kromme banaan recht wordt gemaakt.
Ok ok, hij land niet voor de treshold (althans daar leveren deze foto's geen bewijs voor), maar je kan toch niet met droge ogen beweren dat die kist op of voorbij de treshold gaat touchen.
 
Kijk uit met speculeren over zaken waar je of geen verstand van hebt of niet bij bent geweest.. Ik ben er weliswaar als actieve KLM crew vaak geweest en ken de lokale situatie dus erg goed maar ook ik wil me niet wagen aan speculaties. Wel wil ik wat onzinnige opmerkingen ontkrachten.

Er wordt gesproken over mikken op de "numbers" om een vroege afslag te halen. Onzin, er mag alleen maar gedraaid worden aan het einde van de baan (KLM procedure). Eerder is niet toegestaan.

G/S volgen? Onzin, er is geen ILS.
PAPI? Aardige indicatie maar altitude vs distance is veel belangrijker.
 
Kort en goed en wat gezever van een ouwe baas komt het er toch op neer dat het een gestoorde landing is...de baan heeft niet voor niets markers....heeft Ome Art wel eens gehoor van screenheight? Denk je nou echt dat je weet hoeveel clearance je maingear heeft?
Je komt er tegenwoordig niet meer als cowboy. Nog een paar van die trucs en ze nemen het hek mee met alle gevolgen van dien. Rondzwiepend ijzerdraad (ja ook ik kan fantaseren) neemt mooi die hoofdjes mee van die dames op het strand....gaaf joh! Tea and Biscuits zeer terecht
 
onassis, betuig je respect eens in plaats van moeilijke termen te gebruiken! Doe jij vast beter! Ik sluit me aan bij 'art', trek je conclusies ná de landing of als er een onderzoek bezig is en joozd blijft koning!...
 
Dan zal ik het stap voor stap eens door lopen met je om te laten zien wat er gezeverd wordt:

Verder nog, de foto’s zijn van afstand, met hoogte verschil genomen. Perceptie is alles in dit geval en waarvan men geneigd is te denken dat impact on concrete imminent is, schijn bedriegd. De kist vliegt nog.

Ik geloof dat de foto niets onduidelijks over laat...zet je bril eens op Art:
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5769968

Wat ome Art Wel ziet is dat de PF, ruim voor crossing de fence, de sinkrate heeft arrested, neusstand is a clue

De video laat zien dat ie een kilometer lang bijna level vloog....(the shadow on the water is a clue)....dus WELKE sinkrate?

en met een beetje power up, de machine precies op het threshold gaat zetten. En dat, dames en heren, is all there is to it. Het is niet voor niets dat Boeing en Airbus stuurorganen blijven inbouwen in hun cockpits, essentieel als het is namenlijk wanneer vliegend personeel er op bepaalde momenten nuttig gebruik van kan maken.

En daarom zijn er regels om de veiligheid te garanderen en de cowboys eruit te filteren. Als je met pensioen bent Art, dan ben je waarschijnlijk nog uit de tijd dat je met je kistje opsteeg van de RLS en een leuke barrel-roll ging doen in de hoofdstraat om je vriendinnetje te imponeren....kan niet meer tegenwoordig....

On the heavy metal, visual approach below 200ft, eyeball and brain, and Bob’s your uncle.
Been there, done that, have the T shirt.

Waar HEB je t over???!!
Respect?
Gelukkig vliegt ie niet meer en kan ik met een gerust hart achterin gaan zitten...

Ga jij nou eerst je uurtjes halen, of sla een airlaw boek open....dan zie je dat de zogenaamde dure termen gewoon je nek redden
 
Moeilijke termen, waar heb je het over? Het is een pilotenforum.

En hoe je het ook wendt of keert die 74 zat veel te laag, daar is geen onderzoek voor nodig. Uit vergelijkend beeld- en fotomateriaal is goed te zien dat deze 74 duidelijk een stuk te laag zat. Zo te zien kwam hij neer nog vóór de displaced thr. Ik ben het helemaal met onassis eens. Screenheight is screenheight. Als de mannen vinden dat ze te laag moeten gaan zitten ivm. de korte baan, dan kunnen ze beter thuis blijven.

Ciao
 
Moeilijke termen, waar heb je het over? Het is een pilotenforum.

En hoe je het ook wendt of keert die 74 zat veel te laag, daar is geen onderzoek voor nodig. Uit vergelijkend beeld- en fotomateriaal is goed te zien dat deze 74 duidelijk een stuk te laag zat. Zo te zien kwam hij neer nog vóór de displaced thr. Ik ben het helemaal met onassis eens. Screenheight is screenheight. Als de mannen vinden dat ze te laag moeten gaan zitten ivm. de korte baan, dan kunnen ze beter thuis blijven.

Ciao

Precies, en daar gaat het om
 
En de vliegdienst vond het in ieder geval nodig om de betreffende heren op het matje te roepen.

En waarschijnlijk vliegen de heren allemaal weer rustig verder.;)

Onassis: Zit toch niet zo te zeuren. Alsof bij jou elke landing een voorbeeld is (tenzij je niet meer op de hand mag of KAN landen).

En opmerkingen over vrijemarkters, hmmm heb KLS/NLS'ers vreemdere dingen zien doen met vliegtuigen dan de Cowboy vrijemarkters
 
Back
Top