KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Not open for further replies.
hmm naief? dat ook weer niet..

had wat snel gereageerd... en ik heb waarschijnlijk nog een wat positiever beeld wat dat betreft dan de meesten hier omdat ik nog in opleiding ben..
de harde werkelijkheid moet voor mij nog komen... en ik besef zeker dat het niet gemakkelijk gaat worden! maar doordat ik het zelf nog niet heb meegemaakt is het voor mij ook moeilijk om te oordelen ;) dus vandaar mijn 'stomme' opmerking!
 
EHAM-ATC: De 645i wordt al niet meer gemaakt, is tegenwoordig een 650i. Die ouwe shit mot ik nie hoor.

is maar 1 jaartje oud...;)

maar ik bedoelde met die uitspraak dat ik die gozer erin zag rijden, dat er ook een goodside is, en niet alleen maar een darkside. <ff voor die genen die denken dat ik het voor het geld doe> "terwijl je 15 jaar met een lening zit"

grtz :biertje:
 
Heeft iemand ondertussen een update over de stand van zaken aangaande de mensen van NLS, EPST en Martinair die al dan niet via een bridgecourse bij KLS naar de KLM selectie konden???
 
superpilut said:
Jullie wonen in het verkeerde land; hier is dat apparaat te krijgen voor €71600 en kost de peut nog €1 per liter.:haha:
Voor €150k krijg je hier een Ferrari 360 Modena Spider. Krijg je nog €4k wisselgeld ook! Nog een reden om naar het buitenland te verkassen..
Eham, ben blij dat je mijn punt begrijpt.

Totdat ze een huisje willen kopen of huren in LUX. En dan weer hard gillend wegrijden in hun veels te dure auto. :haha:
 
RWY-36C said:
Dat gezeik van veel VM dat je nergens aan de bak komt en de jongens van de KLS wel.

Laten we 1 ding met z'n allen afspreken: KLS is net zo vrije markt als elke andere vliegschool. De term 'vrije markt' komt van vroeger, van de RLS. En we weten allemaal dat die tijden voorbij zijn.


Flying Dutchman said:
... of misschien kan het nooit lang meer duren voordat de deur voor iedereen opengaat ?

PH687 said:
Heeft iemand ondertussen een update over de stand van zaken aangaande de mensen van NLS, EPST en Martinair die al dan niet via een bridgecourse bij KLS naar de KLM selectie konden???

Ik weet niet hoe het zit bij Martinair, maar bij EPST loopt het niet storm voor de "Compressed Bridge Course". Niet zo gek als je bedenkt dat je voor 12500 euro slechts een KANS hebt dat je wordt uitgenodigd voor de selectie.

En ze vinden het gek ook dat het niet storm loopt voor die cursus!

MAAR, 12500 eurp om bij KLM binnen te komen? Dat is, als je het wilt natuurlijk, een koopje.
 
Last edited:
Q-nimbus said:
Niet zo gek als je bedenkt dat je voor 12500 euro een KANS hebt dat je wordt uitgenodigd voor de selectie.

12500 euro?.......ik dacht dat het een stuk minder was. Dat moeten die EPST'ers zeker bij CAE doen?
 
MAAR, 12500 eurp om bij KLM binnen te komen? Dat is, als je het wilt natuurlijk, een koopje.

Mwh... 12500 bovenop al een torenhoge schuld; inderdaad heb je wel gelijk, als je tenminste weet dat je daarna ook daadwerkelijk binnen komt ja!
 
Ik weet bij de NLS van 1 persoon dat hij uitgenodigd was voor dit aanbod bij de KLM, en dat deze vriendelijk bedankt heeft nadat hij al ergens anders was aangenomen.

De meeste anderen die ik spreek zouden het zelf ook niet doen; zoals al eerder gezegd, je betaald vrij veel voor iets wat helemaal niet zeker is.

@Qnimbus: Vrije markt bestaat nog wel degelijk. Bij het COVA gesprek heb ik met de hoge heren van de KLS mogen spreken en toen ik uitlegde dat ik zelfs even het Amerika traject had overwogen viel het woord vrijemarkters op een zeer negatieve manier. Ook al hebben ze niet meer een baangarantie, de KLS ziet zichzelf absoluut niet als onderdeel van de vrije markt.
 
Tsjah, als je al een baan hebt en de KLM nodigt je dan uit om voor 12.500 nog eens even een cursusje te doen zonder baangarantie - dan zou ik daar ook mijn twijfels over hebben.
 
Ik heb inmiddels begrepen dat het traject afgelegd door 2 Martinair Vliegschool vliegers succesvol is afgerond. Van NLS kandidaten zijn er een x aantal die het hele traject al hebben doorlopen (betalen volgens mij minder dan EPST'ers) en zowel al positief als negatief nieuws hebben ontvangen.
Afgelopen week sprak ik een onlangs afgestudeerde KLS'er en die vertelde mij dat het afvalpercentage van KLS'ers op 22% lag eerder dit jaar. Maarja....men hoort wel vaker verschillende geluiden.
 
Djanello said:
Ook al hebben ze niet meer een baangarantie, de KLS ziet zichzelf absoluut niet als onderdeel van de vrije markt.

Misschien moeten ze dat veranderen, dan komen ze misschien weer terug op het niveau van de tijd dat ze ECHT geen onderdeel van de vrije markt waren. Hier een simpele uitleg:

KLS = particuliere opleiding -> KLM is aandeelhouder -> KLM is een particulier bedrijf -> KLS is een particulier bedrijf -> KLS = Vrije Markt.

De term "Vrije Markt" komt van vroeger, toen de RLS nog in handen van de overheid was. Zoals we allemaal weten is dat allemaal geprivatiseerd, en dus niet meer van toepassing.

LET OP: Ik zeg hier dus niets over de kwaliteit van de KLS, alleen wat de KLS feitelijk is.
 
Branson said:
...Van NLS kandidaten zijn er een x aantal die het hele traject al hebben doorlopen (betalen volgens mij minder dan EPST'ers) en zowel al positief als negatief nieuws hebben ontvangen...

De eerste 2 NLS-ers hebben respectievelijk 2 en 3 weken geleden de gehele selectie afgerond en hebben nog geen uitslag. Ik weet niet of jij doelt op het feit dat iemand bijv een twijfel tijdens het psychologisch onderzoek had, maar er is nog niemand definitief aangenomen c.q. afgewezen.
 
RTO said:
Ik weet niet of jij doelt op het feit dat iemand bijv een twijfel tijdens het psychologisch onderzoek had, maar er is nog niemand definitief aangenomen c.q. afgewezen.

Jawel. Bron: KLM.
 
Meneer de Haan moet hun uitslagen nog tekenen, dus de KLM weet de uitslag wel maar ze zijn nog niet bekend.

Bron: NLS-er die net selectie bij de KLM gedaan heeft. :)


Als je bron de KLM is, kun je mischien wat specifieker zijn hoeveel man er aangenomen zijn en hoeveel afgewezen?
 
RTO said:
Meneer de Haan moet hun uitslagen nog tekenen, dus de KLM weet de uitslag wel maar ze zijn nog niet bekend.

Bron: NLS-er die net selectie bij de KLM gedaan heeft. :)


Als je bron de KLM is, kun je mischien wat specifieker zijn hoeveel man er aangenomen zijn en hoeveel afgewezen?

Helaas. Bron vertelt me dat de eerste zijn aangenomen en afgewezen. En zijn hiervan opde hoogte gesteld. Ik heb niet meer gevraagd om hoeveel kandidaten het ging.
 
Hmm raar, dan moet ik het die betreffende persoon nog maar eens navragen...
 
Als iemand concrete cijfers weet, zou hij/zij die dan hier kunnen plaatsen? Ik denk dat er een hoop mensen in geinterresseerd zijn....

PM-en kan natuurlijk ook!
 
Afgelopen week sprak ik een onlangs afgestudeerde KLS'er en die vertelde mij dat het afvalpercentage van KLS'ers op 22% lag eerder dit jaar. Maarja....men hoort wel vaker verschillende geluiden.

De afvalpercentage van januari 2006 tot en met oktober 2006 ligt op dit moment op ongeveer 10%.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top