KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Not open for further replies.
@ FD:

Mooi verhaal van je, maar je verdraait wat ik wilde zeggen met 'accept the facts'. Het ging hier over solliciteren bij KLM. Er is geen woord gerept over andere banen, maatschappijen of een 'plekkie op een lijst krijgen' door niet op te geven. :dozey:

Zo lang KLM een harde aanname-eis heeft, kun je schreeuwen, blaten, beledigd zijn en ellenlange posts produceren...het heeft toch geen zin.

So once again: accept the facts!

Mogguh!
Koen
 
EDIT*lama zitten trahwes*EDIT

Blijf erbij dat dat gepiep nu eens afgelopen moet zijn , zoekt gewoon een andere werkgeverd.
 
Kon het niet laten buddy !

Happy new year :). Laat maar weten als je op HOU staat. Bier staat koud.

Koen -

Point taken. En ja dit kan ik staven. Maar vind je vast niet erg dat ik dit niet alla publiek doe.

@ FD:


Zo lang KLM een harde aanname-eis heeft, kun je schreeuwen, blaten, beledigd zijn en ellenlange posts produceren...het heeft toch geen zin.

So once again: accept the facts!

Sta je met een mooie fles wijn en/of krat bier voor m'n deur in NL (ben nog paar dagen in 't vaderland dus opschieten!) als ik je wijs op 1 geval die niet kls/nls/epst is die is aangenomen ongv 2 jaar geleden ?

Trouwens, wat mannen van MP zijn net aangenomen die ook niks uit dat lijstje hadden.

FD
 
Last edited:
Het is zelf zo dat ze bijhouden wie zijn afgewezen. Stel je probeert het over 10 jaar dan weten ze dat je in het verleden bent afgewezen en heeft het dus ook geen zin om opnieuw te proberen.

Wat een dramatiek, turning final! Er zijn gelukkig ook nog een paar andere maatschappijen op deze aardbol en het vliegertekort wordt steeds groter.

Maareh, waar je die flauwekul vandaan haalt dat éénmaal afgewezen betekent dat je nooit meer hoeft te solliciteren.....?
 
Wat een dramatiek, turning final! Er zijn gelukkig ook nog een paar andere maatschappijen op deze aardbol en het vliegertekort wordt steeds groter.

Maareh, waar je die flauwekul vandaan haalt dat éénmaal afgewezen betekent dat je nooit meer hoeft te solliciteren.....?

Punt 1: reageer normaal...het is een forum geen ring waarin klappen worden uitgedeeld.

Punt 2: geen drama maar harde waarheid......als je meer wilt weten stuur maar pb.
Men zou bijna kunnen gaan denken dat op de manier waar je hierop reageert je ook een van de afgewezene bent in het verleden.

Punt 3: het aanname beleid van de Klm heeft tot nu toe gewerkt en zal voorlopig nog steeds werken. Er is geen pilotentekort bij de Klm. Zoals ik al eerder zei ze hebben nu alleen wat meer man nodig dan normaliter, maar geen tekort. Er zijn een paar klaar met QT en TR en die zitten nu thuis, dus tekort hebben ze niet. De extra mensen die ze nodig hebben vangen ze op door een project met 3 andere vliegscholen.


@FD: mannen die zijn aangenomen is een nieuw project dat de klm gestart is met 3 vliegscholen naast de KLS die een x aantal vlieger een cbc laten/mogen doen en daarna mogen soll.
 
Punt 1: ..... Er is geen pilotentekort bij de Klm. Zoals ik al eerder zei ze hebben nu alleen wat meer man nodig dan normaliter, maar geen tekort......

Een beetje kip-ei verhaal.

Als er meer nodig zijn, dan is er dus feitelijk een tekort op dat moment. Als er genoeg waren dan was er ook geen behoefte aan meer en dus geen tekort.

't lijkt wel politiek!

GF.
 
Dat is toch de bedoeling......

Iedereen die niet van die scholen komt wilt zijn ei erover kwijt.

Je zult hiertussen niet een Kls'er zien klagen.(tenzij het een is die is afgewezen)geintje....:biertje:
 
Als ik naar mezelf kijk dan vind ik het ook jammer dat ik vroeger niet voor de KLS ben gegaan. Nu merk ik daar het effect ervan.(niet mogelijk om bij de KLM te soll.)

Turning final, niet zo gauw op je teentjes getrapt zijn. Als ik zeg "wat een dramatiek!" met respect tot de bovenstaande quote van je, dan blijf ik die mening houden. Het klinkt heel dramatisch.

Ik ben inderdaad ooit afgewezen door KLM. Alhoewel, niet echt afgewezen, maar gewoon niet uitgenodigd voor een sollicitatie.

Het kan natuurlijk zijn dat ik jou verkeerd begrijp. En dan zit het weer in het verschil "afgewezen" of "niet uitgenodigd". Als je ooit de selectie bent uitgezet, kan ik me inderdaad voorstellen dat ze je niet gauw meer uitnodigen. Als je echter ooit een "sorry maar je wordt niet uitgenodigd" brief hebt ontvangen, kan je het rustig nog een keer proberen.

Wat betreft het aannamebeleid van KLM hedentendage: Ik maak er geen woord meer aan vuil. Alles is er over gezegd wat gezegd kon worden, en zolang het beleid niet veranderd kan er dus weinig toegevoegd worden. Plus, ik heb geen enkele drang of ambitie om naar KLM te gaan. En gelukkig maar, scheelt een hoop stress.
 
Heb zo'n vermoeden dat dat bij de KLM meespeelde bij hun besluit jou niet uit te nodigen voor de selectie.
 
Verbaasd dat er nog niemand op gereageerd heeft, vandaag in de telegraaf artikel over de nieuwe jonge vliegers in opleiding.

Volgens Sjoerd Schendelaar(17 lentes oud):

Hij bestuurt waarschijnlijk eerder een vliegtuig dan een auto. Sjoerd Schendelaar mag nog geen rijlessen volgen, maar het duurt niet lang of hij cirkelt in zijn eentje in een propellor vliegtuigje boven Teuge. Je mag namelijk vanaf je zestiende al onder toezicht van een instructeur vliegen "best stoer" zegt hij zelf.
Schendelaar koos voor Stella omdat 'de sfeer hier redelijk los is". Daarom wil ik ook liever vliegen bij een maatschappij als Transavia dan bij grote nationale maatschappijen. Daar lopen toch wat meer arrogante pikkies.

Wouw, meeste jongens wachten tot ze zijn afgewezen of jaren hebben zitten wachten en nog steeds geen uitnodiging voor een sollicitatie hebben voor ze beginnen te kankeren op KLM, deze jongen is zijn tijd echter ver vooruit. he is going places!!!:grijns:

@ Koentje,

Ik ben een van die jongens waar FD het over heeft (zonder B3/B1), vlieg al weer vele jaren met plezier voor de KLM. Dus bij deze, FD heeft het dus gestaafd( Uuuuh niet bij mij ofzo, laat dat duidelijk wezen);)

Groetjes
 
Kom je dat flesje wijn ff op de fiets langs brengen koen ? Mag je zelf nml ook een glaasje :)

Ennnuhh Nee, ook ik ken bovenstaande poster niet.

FD
 
@ Koentje,

Ik ben een van die jongens waar FD het over heeft (zonder B3/B1), vlieg al weer vele jaren met plezier voor de KLM. Dus bij deze, FD heeft het dus gestaafd( Uuuuh niet bij mij ofzo, laat dat duidelijk wezen);)

Groetjes


Hoe is dat precies gegaan ? Gewoon met je FAA ATP gesolliciteerd en aangenomen ?
 
Volgens Sjoerd Schendelaar(17 lentes oud):
...................................................... Daarom wil ik ook liever vliegen bij een maatschappij als Transavia dan bij grote nationale maatschappijen. Daar lopen toch wat meer arrogante pikkies.

Slam ! daar ging de deur van Trans.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top