KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Not open for further replies.
Beer said:
Hier wordt helemaal geen "waarheid" of "positief bericht" verteld, dit zijn regelrechte ronselcampagnes.
Dit is puur bedoeld om de scholen weer vol te krijgen en heeft helemaal niks te maken met een piloten tekort.

Ook dat is gewoon een mening en niet per definitie de waarheid.

Het is namelijk zo dat Bush moslimextremisten uit Irak en Afganistan met oliegeld heeft betaald om de nederlandse media te bedreigen zo dat ze dit bericht zouden plaatsen! zodat luchtvaartmaatschappijen er ook zelf in gaan geloven en een heleboel boeings bestellen en airbus falliet gaat!

Maar om één of andere rede wil niemand dat zien :(

't is één grote conspiracy vertel ik jullie! :dozey:
 
Dus ehhhhhh.....de koninklijke ( Real Madrid?) zoekt ervaren vliegers :
Om maar even naar het topic terug te keren.

Ken er genoeg , maar dat zijn van die prutsers van (C)LH/HV/BA/CX.
Dat die niet al lang gecrasht en dood zijn , snapje toch nie?:1855:

In ieder geval bepaalt een maatschappij zelf altijd nog wie ze aan denkt te moeten nemen en wie niet, dus als je tot de erg gefrustreerde VM-ers behoort zouk zeggen: ga met je 4000 uur 737 naast je vliegbaan part-time de kls doen en dan mag je na 3 jaar best solliciteren.
En doe wat aan je minderwaardigheidscomplex door bijv.op een mooie functie met dito betaling te solliciteren die je ervaring en je opleidingsstandaard recht doen.
Alleen moet je dan niet in NL wezen , denk:dozey:
 
RWY-36C said:
Ik bedoel niet dat jij een domme lul bent, je leest het verkeerd.

Precies PD, je moet tussen de regels doorlezen dat zie je namelijk dat RWY-36C de KLS selectie wel heeft gehaald en jij niet. LEKKER PUH!:grijns: :grijns:
 
RWY-36C heette jij niet eerst Suresh of stewardesje?

Wooot.. hou mij hierbuiten..

ik heb geen tijd om lange verhalen te typen,, fulltime work om wat over te hebben tijdens kls..

grtz
 
no problem..

EDIT: ik lees hier steeds dat niemand word aangenomen en veel piloten geen baan hebben (waar je zowat bang van word) maar als ik op site's van kls-klassen kijkt zie ik er maar 1-2-3 mensen die niks hebben.
op jaarbasis ongeveer 10-15 personen,, (zelf hopen dat je erzelf niet bij hoort) in ieder geval hoe komt het dan dat iedereen zegt dat alles zo slecht is en dat een piloten te kort alleen maar een mooi verhaal is?

grtz
 
Last edited:
omdat er A: meer scholen zijn dan de kls
B: de klm preferred kls-ers aanneemt en er voor de klm dus te weinig klsers zijn.

conclusie: er is geen piloten te kort.
maar een 'te kort' aan piloten naar de klm haar eisen.
de klm is er onderhand achter dat andere scholen in nederland toch aan haar eisen kunnen voldoen.
 
omdat er A: meer scholen zijn dan de kls
B: de klm preferred kls-ers aanneemt en er voor de klm dus te weinig klsers zijn.

conclusie: er is geen piloten te kort.
maar een 'te kort' aan piloten naar de klm haar eisen.
de klm is er onderhand achter dat andere scholen in nederland toch aan haar eisen kunnen voldoen.
 
omdat er A: meer scholen zijn dan de kls
*was zelf vergeten bij te zeggen dat ik alleen naar kls keek.*

maar zo'n soort verhaal/conclusie heb ik ooit ergens gelezen/gehoord. maar dan vraag ik me af... is de klm zo streng in haar eisen? willen ze teveel of worden we hier in nl ondermaats opgeleid?

gtrz
 
Ik denk dat omdat de KLS en de KLM zo met elkaar verweven zijn, de opleiding beter aansluit bij wat de KLM zoekt.
 
op jaarbasis ongeveer 10-15 personen
En dat vind je acceptabel? Wat is de hoogte van de opleidingskosten tegenwoordig bij KLS? €150 000? Dat betekent dat er op jaarbasis voor 1,5 miljoen aan schulden gecreeerd wordt die potentieel het hele leven van iemand verknallen.
Dat is nogal wat! ....slechts 10.... van de KLS nog wel... diep triest noem ik dat!
 
superpilut said:
En dat vind je acceptabel? Wat is de hoogte van de opleidingskosten tegenwoordig bij KLS? €150 000? Dat betekent dat er op jaarbasis voor 1,5 miljoen aan schulden gecreeerd wordt die potentieel het hele leven van iemand verknallen.
Dat is nogal wat! ....slechts 10.... van de KLS nog wel... diep triest noem ik dat!

Dat is natuurlijk niet helemaal waar.... Ondanks dat deze groep van 10-15 man is afgewezen bij de KLM voor wat voor een rede dan ook. Hebben ze nog steeds hun papieren op zak. Heb er bijvoorbeeld 2 gezien die naar Denim zijn gegaan. Tuurlijk, als je naar de KLS gaat verwacht je misschien automatisch door te gaan naar de KLM. Maar lukt dit niet dan zijn er nog genoeg andere bedrijven waar ze misschien wel door de selectie komen.
 
@P.D.:
EHAM-ATC said:
.....maar als ik op site's van kls-klassen kijkt zie ik er maar 1-2-3 mensen die niks hebben.
op jaarbasis ongeveer 10-15 personen,, (zelf hopen dat je erzelf niet bij hoort).....

Als hetgeen dat uitgekraamd wordt door EHAM ATC niet correct is moet je dat zeggen.
:rt:
 
Origineel gepost door EHAM-ATC

.....maar als ik op site's van kls-klassen kijkt zie ik er maar 1-2-3 mensen die niks hebben.
op jaarbasis ongeveer 10-15 personen,, (zelf hopen dat je erzelf niet bij hoort).....

Als hetgeen dat uitgekraamd wordt door EHAM ATC niet correct is moet je dat zeggen.

wat is hier niet correct aan:1855: Met NIKS bedoel ik geen baan, wel de papieren natuurlijk.. :)
 
EHAM-ATC said:
is de klm zo streng in haar eisen? willen ze teveel of worden we hier in nl ondermaats opgeleid?

1.Niet streng maar rigide en overtuigd van het feit dat als je niet je brevet op kls/nls gehaald hebt ( al is het 10 jaar geleden ) je niet goed genoeg bent om een klm toestel te vliegen- de befaemde" allerheugste eisen" uit de advertentie, weet u nog wel?
Maakt niet uit hoeveel ervaring je hebt , misschien zelfs wel op toestellen waar de klm ook mee vliegt ( zoals de EZY en RYR-jongens bijvoorbeeld )
2.NL-se opleidingen staan overal goed aangeschreven..Behalve bij die blauwe manne dan:dozey:

Zoals Larspl al zei: er is geen piloten tekort , de klm heeft simpelweg een aantal harde eisen die in stenen tafelen gehouwen zijn: o.a. Geen plebs in een klm cockpit.
En daar zijn ze helemaal vrij in , dat mag in Nederland.
 
Denk wel degelijk dat er een terkort is bij de KLM.

Nogmaals; kan nooit lang meer duren voordat de deur voor iedereen opengaat. Geef het binnen 12/18 maanden. Vergeet niet dat die MP jongens ook zonder problemen (duh) werden aangenomen, dus dat allicht in amstelveen het lampje sneler gaat branden als dat je denkt.

FD
 
OK, ik zal het uitspellen:
EHAM, jij zegt dat er jaarlijks 10-15 man "overblijven" van de grote groep studenten en dat die wel hun papieren hebben, maar werkeloos thuis zitten.
PD spreekt dat tegen omdat hij zeker 2 man kent die naar Denim zijn gegaan, dus dat diie jongens die "overblijven" ook niet geheel kansloos zijn.

Dat was het dus. Anyway, 2 man naar Denim zet ook geen zoden aan de dijk. Heb je nog steeds 13x€150000 thuis zitten.
Als iedere school dit nouzou hebben, neem bijv. Stella, Epst, NLS en god weet wie er nog meer zijn, dan heb je het jaarlijks over meer dan 60 man die misschien een leven lang een lening zullen hebben voor een baan die ze nooit gekregen hebben.
Dan vind ik persoonlijk dat het nog wel meevalt met dat pilotentekort.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top