KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Not open for further replies.
Autopilot Delta said:
De afvalpercentage van januari 2006 tot en met oktober 2006 ligt op dit moment op ongeveer 10%.

Lijkt dat uitvalings percentage nou steeds hoger te worden door de laaste paar jaren heen?
 
Laat ik vooropstellen dat die 10% een goede benadering is van het percentage KLSers dat niet aangenomen is van januari 2006 tot en met oktober 2006 en dat het niet gaat om een afvalpercentage van studenten die de opleiding aan de KLS niet afmaken.
Verder is het een benadering en kan het ware percentage 1 of 2 procent van de 10% verschillen.

Wanneer mensen spreken over afvalpercentages van meer dan 20%, dan is het van belang om te weten op wat voor een tijdsbestek zo'n schatting is gebaseerd. Waneer er bijvoorbeeld zes COVA-gesprekken in een week zijn gevoerd en twee van de zes kandidaten zijn afgewezen, dan ligt het afvalpercentage van die desbetreffende week op 33%. En zo kan een afvalpercentage dat gebaseerd is op een aantal weken rond de 20% komen te liggen. Maar dit geeft natuurlijk een vertekend beeld.

In 2005 heeft het afvalpercentage hoger gelegen dan 2006 tot nu toe.
In 2004 heeft het afvalpercentage lager gelegen dan 2006 tot nu toe.

Het afvalpercentage vanaf 2004 tot en met oktober 2006 ligt op ongeveer 13%
 
Autopilot Delta said:
het afvalpercentage

haha , als je niet beter zou weten lijkt het net op alsof ze bij het grofvuil zijn gezet....

wat denk ik wel er toe doet hoeveel er van de mensen van de kls een baan krijgt...

dat is dus zeker 90% en die ander 10% gaan naar???

als je dit bij elkaar op telt kun je zeggen dat kls goede resultaten neer zet.....

cheers
 
clipper said:
wat denk ik wel er toe doet hoeveel er van de mensen van de kls een baan krijgt...

dat is dus zeker 90% en die ander 10% gaan naar???

als je dit bij elkaar op telt kun je zeggen dat kls goede resultaten neer zet.....

cheers

Die andere 10% gaan naar verschillende maatschappijen. Het laatste jaar zijn er een aantal (stuk of 8) naar transavia gegaan.
Iedereen van de KLS vind een baan.

En inderdaad, de KLS zet wat dat betreft goede resultaten neer. :biertje:
 
Iedereen van de KLS vind een baan

pff gelukkig iemand met een goed bericht,,scheelt me weer 10 jaar van me leven *al die badscenario's:biertje:
 
EHAM-ATC said:
Iedereen van de KLS vind een baan
pff gelukkig iemand met een goed bericht,,scheelt me weer 10 jaar van me leven *al die badscenario's:biertje:

Een ´baan´als vakkenvuller ook goed? :yeehaa:
Zijn het dan ook altijd goeide banen? Of word het de eerste beste OnunAir?

DBX
 
Lift said:
Die andere 10% gaan naar verschillende maatschappijen. Het laatste jaar zijn er een aantal (stuk of 8) naar transavia gegaan.
Iedereen van de KLS vind een baan.

En inderdaad, de KLS zet wat dat betreft goede resultaten neer. :biertje:

Hoe zit het dan met al die gasten bij Loadcontrol en Flightplanning? Valt dat ook onder een "baan"?
 
Q-nimbus hoeveel mensen ken je bij Flightplanning en Loadcontrol en wat zijn hun redenen dat ze daar werken? De voornaamste reden die ik van die jongens ken is dat ze wachten op hun indiensttreding wat in het verleden wel 1,5 jaar of langer duurde. En dan moet er toch brood op de plank komen.....

Hoe dan ook....
Als van die 10% afvallers er nog eens 10% geen baan vindt bij een andere maatschappij dan hebben we het misschien over 3 leerlingen per jaar die niet (direct) aan een baan komen. Geen slechte score denk ik. Waarom wordt de nadruk gelegd op die 10% die het niet haalt en niet op de toch erg aardige score van 90%? Misschien moeten we eens stoppen met klagen over een school waar 90% van de forum schrijvers (incl ondergetekende) zn opleiding niet gevolgd heeft.
 
Last edited:
Hoe lang duurt de tijd tussen het ontvangen van een positief bericht van Dhr de Haan en de werkelijke indiensttreding momenteel?
 
Last edited:
RTO, dat hangt af van een aantal factoren, waarin de interne halfjaarlijkse biedronde en jouw eigen opzegtermijn de grootste rol spelen.

Uitgaande van jouw opzegtermijn komt KLM met een startdatum according hun open vacatures, wat dus weer afhankelijk is van de interne biedronde. Het kan even duren voodat deze datum bekend wordt en deze startdatum kan uiteindelijk nog verschuiven. MAAR: wat KLM-indiensttreding betreft houden ze zich keurig aan deze datum. Als je opgezegd hebt hoef je dus niet bang te zijn dat je door een opleidingsverschuiving een tijd zonder salaris zit. Afgelopen jaar zijn er bijvoorbeeld wat gaten gevallen in de opleidingscapaciteiten waardoor er mensen 6 weken met salaris thuis hebben gezeten.

Gezien deze factoren is het erg lastig een gemiddelde te noemen en momenteel is het nog lastiger doordat er net een biedronde gaande is.

Positief is in ieder geval dat KLM zich keurig houdt aan de afgesproken startdatum en dat is bij het opzeggen van je baan in deze industrie toch best wat waard.

Jaja een positieve kijk op het KLM aanname beleid, weer eens wat anders hier............
 
Pander Triple 2 said:
Gezien deze factoren is het erg lastig een gemiddelde te noemen en momenteel is het nog lastiger doordat er net een biedronde gaande is.


Hartelijk dank voor de info NLS222, much appreciated! Dit zal wel verklaren waarom het momenteel een beetje langzaam gaat... Ik heb opzegtermijn ''4 weken'' opgegeven dus daar zal het niet aan liggen.
 
Een ´baan´als vakkenvuller ook goed?
Zijn het dan ook altijd goeide banen? Of word het de eerste beste OnunAir?

DBX

als we zo gaan beginnen kan je beter nooit beginnen met die opleiding,, altijd de positieve kanten bekijken toch?:D

enne RTO gefeliciteerd :biertje: lekker op weg

grtzzz
 
Van de 15 NLs'ers zijn er tot nu toe 3 aangenomen.
Een groot deel zit nog in het selectie traject...

Groeten,
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top