KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Not open for further replies.
Er is weer een groepje NLS'ers benaderd om de bridgecourse te kopen.
Morgen hoor ik hier meer over...

Klopt, ik was één van de gegadigde. Ik kan bevestigen dat er wederom 10 man uitgenodigd zijn voor de CAE bridgecourse. Er is ( weer ) niet geselecteerd op wachtlijstvolgorde :rolleyes:!
 
nls --> KLM

nls --> KLM

Ik kan bevestigen dat er wederom 10 man uitgenodigd zijn voor de CAE bridgecourse. Er is ( weer ) niet geselecteerd op wachtlijstvolgorde!

Ik kan dit ook bevestigen.
De voor een deels gewijzigde begeleiding van de NLS heeft de afspraken geschonden.
KLM heeft inderdaad de NLS gevraagd om opnieuw kandidaten te sturen voor de selectie, maar niet om een (piloot???) project. De KLM heeft geen aanvullende eisen op tafel gelegd.
Het groepje van 10 is inmiddels iets groter geworden.
KLM wordt nu via vnv op de hoogte gebracht van deze praktijken.

Bron: CAE/NLS medewerker en oud-NLS'ers.

Groeten, vanuit de boeken,

Branson.
 
Ze hebben nu niet x aantal vliegers nodig per jaar maar > x aantal.
Meer is er niet aan de hand. Zij halen hun vliegers van de KLS, Klu en MLD.
Als deze groep te weinig levert hebben ze alternatieven zoals via mvvl, nls en de EPST de cbc doen. Daarnaast kijken ze ook naar vrije markters, maar dat is een wat lastiger verhaal.
 
Idd extra mensen, en geen pilotproject.

Precieze details hoop ik binnenkort te weten te komen.

Djanello, ik weet niet waar jij je info vandaan haalt. Maar het is wel degelijk weer een pilotproject. Dat de NLS weer slappe knieen heeft gekregen en wederom (tegen alle afspraken in) weer niet conform de wachtlijst selecteerd is spijtig voor diegenen die opnieuw worden gepasseerd.

@Branson, ik denk dat VNV hier weinig aan kan veranderen.
 
Ik wil binnenkort ook gaan kijken hoe dat precies zit met die wachtlijst. Op dit moment heb ik daar nog geen inzage in. We hebben sinds kort een nieuwe studentendecaan op de NLS, ben benieuwd of die me wat meer kan vertellen.
 
.......Daarnaast kijken ze ook naar vrije markters, maar dat is een wat lastiger verhaal.............

Het lijkt wel of "vrije markters" een vies woord is. Waarom zouden vrije markters niet geschikt zijn voor de KLM? Omdat ze geen KLS gedaan hebben? Dat maakt deze mensen niet per definitie ongeschikt. Zijn ze als eens gescreend, dacht het niet. Enkel en alleen omdat ze niet de gewenste vliegschool doorlopen hebben, zijn ze niet geschikt. Lijkt mij een beetje kortzichtig.
Hoor niets anders dan dat bedrijven min of meer gedwongen worden om mensen uit te nodigen om op sollicitatiegesprek te komen, welke tot de categorie "minderheden en de andere sexe" behoren. Whatever that may be.

Tijd om de KLM ook hier eens op te wijzen. (in een sollicitatiegesprek dan...!!). Als ze daar willen dat ik achterstevoren een ils af fiets dan doe ik dat, kwestie van aanpassen aan de bedrijfscultuur.
Natuurlijk zijn in het algemeen minder ervaren mensen gemakkelijker te vormen, maar dit houd niet in dat vrij markters dit per definitie niet zijn. (ken ook wel mensen die er bij de KLM tijdens de opleiding en de job uit geknikkerd zijn met een "gewenste" vooropleiding)

............Maar het is wel degelijk weer een pilotproject........
Betekent dit dat het aannamebeleid van de KLM maar naar believen ingevuld kan worden? Tssss

...........Dat de NLS weer slappe knieen heeft gekregen en wederom (tegen alle afspraken in) weer niet conform de wachtlijst.........
Doe je een geprefereerde vooropleiding, word je nog steeds gepasseerd, niet eens door de blauwe vogel maar zelfs door je vliegschool. Voorkeur, willekeur of commercie.........

GF.

(een vrije markter and proud to be!!)
 
.......Daarnaast kijken ze ook naar vrije markters, maar dat is een wat lastiger verhaal.............

Tijd om de KLM ook hier eens op te wijzen. (in een sollicitatiegesprek dan...!!). Als

Nou, toon eens wat assertiviteit, bel ze op, schrijf ze, schrijf de VNV... Take Action! zou ik zeggen! Ipv hier op een forum klagen dat de KLM eigenlijk dit of eigenlijk dat....

(een vrije markter and proud to be!!)

Ga je mond spoelen :D

:biertje:
 
Okki;98410 wrote Nou, toon eens wat assertiviteit, bel ze op, schrijf ze, schrijf de VNV... Take Action! zou ik zeggen! Ipv hier op een forum klagen dat de KLM eigenlijk dit of eigenlijk dat.....


Ha, wees maar niet bang dat dit niet gebeurd is. Het heeft mij wel een plaatsje "on file" opgeleverd. Voor de rest heb ik iedere 3 maanden contact met ze, schriftelijk dan wel telefonisch!

De aanhouder wint zullen we maar zeggen.

Was iedereen maar zo assertief ipv alleen maar te klagen.


Kom maar, kom maar kom maar kom maarrr......keep the discussion goin'


GF.
 
Ghostflyer...

Swa, je zit een partij tot stof vergane koeienbotten uit een middeleeuwse sloot te takelen, holy cow!

Accept the facts.
 
Ghostflyer...

Swa, je zit een partij tot stof vergane koeienbotten uit een middeleeuwse sloot te takelen, holy cow!

Accept the facts.


Dudes,

Ieder z'n doel hè. Wel een beetje doorzettingsvermogen tonen om dat te bereiken!

Tot nog toe heeft dat altijd wel resultaat opgeleverd.

Voor de rest, ieder z'n meug. :passed:

GF.
 
Ik wil binnenkort ook gaan kijken hoe dat precies zit met die wachtlijst. Op dit moment heb ik daar nog geen inzage in. We hebben sinds kort een nieuwe studentendecaan op de NLS, ben benieuwd of die me wat meer kan vertellen.

Danjello, om een lang verhaal kort maken;

-Je bent bij lange na nog niet afgestudeerd (september 2006 begonnen?).
-Je hebt nog geen toegang tot de SWL
-Kortom je hebt alles '' van horen zeggen" vernomen.

Dus ga hier a.u.b. geen onjuiste dingen en popie jopie taal uitkramen dat jij het even allemaal gaat regelen. De SWL heeft een erg goed bestuur dat prima in staat is de zaken op orde te stellen en daar ook mee bezig is!

Groeten!
 
Last edited:
koen -

indd aanhouder wint. Plekkie on file is te krijgen na lang door zeiken... geloof me.....

vorig jaar nog 3 vm'ers aangenomen die in ierland conversie van hun caa (canada) papieren hebben gedaan.....

accept the facts !?!!? sgoed.. kom je ver mee "swa" ..... Heeft mij ook erg ver in mn leven gebracht om maar nergens tegenin te gaan... not..... Als ik de 'facts' zou accepteren zat ik nu koffie te schenken op een kantoor in Den Haag van 9 tot 5. Verdien nu als ik 20 dagen werk 4x netto wat mn decaan (die me vertelde in 1 havo dat ik beter af was als full time schoonmaker) wat hij bruto ving destijds.

Accept je ook altijd de facts van je collega in de cockpit zonder deze te toetsen indien deze twijfelachtig zijn ?? of is dat appels en peren !? I see buddy....

Ook trouwens genoeg KLM'ers die nooit ook maar een B1/B3 examen hebben hoeven doen trouwens..... Zijn dat ook B vliegers?

2003 nog wat schreiner mannen aangenomen !

Bij het VNV en COVA zitten VM'ers..... Ga die maar uitleggen dat ze 3e graads vliegers zijn.

Aanhouder wint
Carpe diem.

FD
 
Last edited:
Als ik naar mezelf kijk dan vind ik het ook jammer dat ik vroeger niet voor de KLS ben gegaan. Nu merk ik daar het effect ervan.(niet mogelijk om bij de KLM te soll.)

Hier kan ik niets meer aan doen. Geldt direkt ook voor de rest.
Zolang je niet van de KLS, Klu of MLD komt heeft het geen zin te soll bij de KLM.

Je wordt in eerste instantie gevraagd waar je je vliegopleiding gedaan hebt. Is het antwoord anders dan bovengenoemde is het enige wat je zal horen "veel succes verder".

Assertief zijn en regelmatig bellen werkt niet. Hou jezelf en anderen niet voor de gek.(lees: hoop geven door vaak genoeg te bellen) Dit werkt misschien elders maar niet bij de KLM.

Het is zelf zo dat ze bijhouden wie zijn afgewezen. Stel je probeert het over 10 jaar dan weten ze dat je in het verleden bent afgewezen en heeft het dus ook geen zin om opnieuw te proberen.
Wat dat betreft is het anders bij de Klu daar mag je bij een negatief advies na een jaar weer terug komen. Maar dat is een ander verhaal.

@ Gosthflyer: is zeg of impliceer niet dat vrije markters een vies woord is, ik zeg alleen dat die groep vlieger net iets anders wordt afgehandeld. Degene die van de KLS, Klu etc komen doorlopen de normale procedure en de vrije markters een iets andere wat lastigere procedure.
 
Waarom zouden vrije markters niet geschikt zijn voor de KLM? Omdat ze geen KLS gedaan hebben?


"Voor de laetste keer : jae"

Hou op met gefrustreerd tegen die bierkaai te vechten , loop om , neem een trappetje en ga er bovenop verbaasd staan koekeloeren met je op deze wijze verdiende biertje.

:biertje: *burp*
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top