.......Daarnaast kijken ze ook naar vrije markters, maar dat is een wat lastiger verhaal.............
Het lijkt wel of "vrije markters" een vies woord is. Waarom zouden vrije markters niet geschikt zijn voor de KLM? Omdat ze geen KLS gedaan hebben? Dat maakt deze mensen niet per definitie ongeschikt. Zijn ze als eens gescreend, dacht het niet. Enkel en alleen omdat ze niet de gewenste vliegschool doorlopen hebben, zijn ze niet geschikt. Lijkt mij een beetje kortzichtig.
Hoor niets anders dan dat bedrijven min of meer gedwongen worden om mensen uit te nodigen om op sollicitatiegesprek te komen, welke tot de categorie "minderheden en de andere sexe" behoren. Whatever that may be.
Tijd om de KLM ook hier eens op te wijzen. (in een sollicitatiegesprek dan...!!). Als ze daar willen dat ik achterstevoren een ils af fiets dan doe ik dat, kwestie van aanpassen aan de bedrijfscultuur.
Natuurlijk zijn in het algemeen minder ervaren mensen gemakkelijker te vormen, maar dit houd niet in dat vrij markters dit per definitie niet zijn. (ken ook wel mensen die er bij de KLM tijdens de opleiding en de job uit geknikkerd zijn met een "gewenste" vooropleiding)
............Maar het is wel degelijk weer een pilotproject........
Betekent dit dat het aannamebeleid van de KLM maar naar believen ingevuld kan worden? Tssss
...........Dat de NLS weer slappe knieen heeft gekregen en wederom (tegen alle afspraken in) weer niet conform de wachtlijst.........
Doe je een geprefereerde vooropleiding, word je nog steeds gepasseerd, niet eens door de blauwe vogel maar zelfs door je vliegschool. Voorkeur, willekeur of commercie.........
GF.
(een vrije markter and proud to be!!)