Hoe zit met de 767 vervanging van MP?

ja we moeten echt op 22 januari wachten ! komt de 100% klm er dan wordt het waarschijnlijk oude klm MD11 .
zo goed als zeker geen nieuwe machine's wordt het geen klm dan gaat de pax volgens mij helemaal verdwijnen .
 
Ja en hoe gaat de KLM het gat zonder de MD's opvullen?

*** kinderachtig gelul ***
 
Last edited by a moderator:
Ja en hoe gaat de KLM het gat zonder de MD's opvullen? Dit is weer de zoveelste Sjakie in de chocoladefabriek verhaal!

Volgens mij heeft AF/KLM nog een aantal opties A330/777 open staan die ze zo kunnen verzilveren. Overigens zullen ze echt niet alle 10 de MD11-en naar MP gaan
 
Daarbij zal KL enkele bestemmingen schrappen en die volledig aan Martinair geven. Denk bv aan Curacao/ Dan heeft KL zelf ookminder kisten nodig...
 
Dat gaat de KLM echt niet doen. Die gaat geen gouden routes weggeven aan een MP. Daarbij kiezen pax ervoor om met een blauwe vogel richting de West te vliegen en die willen echt niet in een rood toestel gaan vliegen. Tenzij het toestel een dreamliner is misschien...
 
Birdie, wat is dit voor een trieste opmerking? Laten we de info helder houden. Persoonlijke voorkeur heeft geen toegevoegde waarde aan dit topic.
 
Volgens mij heeft AF/KLM nog een aantal opties A330/777 open staan die ze zo kunnen verzilveren. Overigens zullen ze echt niet alle 10 de MD11-en naar MP gaan

Nou las ik alleen laatst een artikel dat KLM/AF vanwege de huidige financiele crisis en opkomende recessie bijna alle jet orders/deliveries op pauze gaat zetten en langer door blijft vliegen met de "oude" vloot. Als reden: "zolang de economie down blijft is de fuel goedkoop en is een "oudere" kist prima en laten ze het geld liever op de rekening staan".

Bron: http://airportwatch.org.uk/news/detail.php?art_id=2428
 
Last edited:
*** kinderachtig gelul ***
 
Last edited by a moderator:
Sjakie en Mufty, ga je frustraties even elders op loslaten, desnoods via PM. Dit kinderachtige heen-en-weer gezeik hoeft de rest van de wereld niet van mee te genieten.
 
aantallen zijn door de leiding niet genoemd maar wel dat er nog evt mp MD11 bij omgebouwd kunnen gaan worden mocht het nodig zijn .
 
De B767 vervanging en de overname van MP door de KLM hangen nauw samen met elkaar.
MP heeft de KLM nodig om de nieuwe aircrafts te financieren en MP heeft de KLM nodig voor een dusdanig (uitgebreider dan nu het geval is) route-netwerk waarmee geld valt te verdienen.

Indien MP niet overgenomen wordt door de KLM (wat niet te hopen is), dan ziet de toekomst voor de passage niet echt goed uit.

Mijn mening is dat 3 airlines (KLM, MP en TFL) met vele vluchten naar Carribean (charter en lijndiensten), die onafhankelijk van elkaar opereren, te veel van het goede is. Bv, totaal 20 keer in de week naar CUR is wel erg veel, dunkt me. Geld wordt alleen maar verdiend in de drukke vakantieperiode's, in de schouders niet.

Toch wel mooi dat de Heer B van de Telegraaf voor de bekendmaking van de halfjaarcijfers een mooi artikel over MP heeft geplaatst. Na de jaarcijfers is het doodstil geweest. Betekent bllijkbaar dat de jaarcijfers geen aanleiding hebben gegeven voor nog een artikeltje. De pers kreeg echter wel altijd door van MP wat het verwachte eindresultaat is. NIet gezien dit jaar.
Hopelijk heeft de sanering zijn vruchten afgeworpen en kan MP mooie cijfers laten zien aan het einde van het jaar. Dat kan helpen als MP toch zelfstandig moet doorgaan.
 
Verbazingwekkend overigens dat ieder MP-topic zoveel emoties oproept..

In ander nieuws: O'Leary gaat een nieuwe poging ondernemen AerLingus over te nemen. Da's pas interessant.

Vond ik ook interessant.
Zou zo maar kunnen, dat hij het signaal heeft gekregen dat KLM een groen licht krijgt voor de overname van MP en dat zijn bezwaren niet gegrond zijn verklaard door de EU (of gaan worden)
Waarom dan niet nog een keer proberen om aer Lingus over te nemen!
 
Daarbij zal KL enkele bestemmingen schrappen en die volledig aan Martinair geven. Denk bv aan Curacao/ Dan heeft KL zelf ookminder kisten nodig...

zou de vnv dit toestaan om zomaar de produktie uit handen te geven en daarvoor geen nieuwe routes voor in de plaats te krijgen????
 
Misschien gaat er ook wel wat vliegers mee?
ofgeeft dat problemen met bv senioriteit?

Edit. deze post is een reactie op de vraag van clipper, vergeten te quote-en
 
Back
Top