Singles & Twins / Modulaire Opleiding

Ik denk dat het gaat om HBO's, hoofdletter gebruik en de interpunctie op het einde .

De zin zou moeten zijn:

"Diverse hbo-opleidingen hebben wel de mogelijkheid om wis- en natuurkunde bij te schaven."


origineel
"Diverse HBO's hebben wel de mogelijkheid om Wis- en Natuurkunde bij te schaven".

disclaimer: Het is dat FOLBERTS er over begon anders had ik het nooit gezien.
 
Ik denk dat het gaat om HBO's, hoofdletter gebruik en de interpunctie op het einde .

De zin zou moeten zijn:

"Diverse hbo-opleidingen hebben wel de mogelijkheid om wis- en natuurkunde bij te schaven."


origineel


disclaimer: Het is dat FOLBERTS er over begon anders had ik het nooit gezien.

Sjoh,, Wat een moeilijk gedoe. Hij lijkt wel een Nederlandse les forum .

:eek:fftopic:
:stapelge:
 
ach het is dat er een discussie over was anders had ik het nooit gezien.

Moet wel zeggen dat hbo's eigenlijk ook niet fout is, vandale zegt dat het meervoud van hbo, hbo's is. Dus misschien is die zin eigenlijk helemaal niet zo fout bij nader inzien.
 
Sjoh,, Wat een moeilijk gedoe. Hij lijkt wel een Nederlandse les forum .

:eek:fftopic:
:stapelge:


In het verleden zijn er veelvuldig posts geweest met op- en aanmerkingen met betrekking tot het taalgebruik. Voegt weinig toe, maar kon het in dit geval niet laten! :)
 
Dan gaat het zeker om dat bijschaven. Dat kan namelijk niet.
Net als eventjes je haren bij laten knippen...

Grtz!

Volgens mij is het bijschaven van een vaardigheid een doodnormale uitdrukking / zegswijze. Wat kan hier niet aan?
 
Volgens mij wordt het hoog tijd dat het mooi weer wordt en dat we wat vaker buiten zijn ... wat zeg ik het is mooi weer ... ciao :biertje:
 
Last edited:
Volgens mij is het bijschaven van een vaardigheid een doodnormale uitdrukking / zegswijze. Wat kan hier niet aan?

Ha Nosig, ik zie nu ook dat er onderscheid gemaakt wordt tussen de figuurlijke en de letterlijke betekenis, het kan dus inderdaad wel gewoon.

Maar waar blijft Folberts nou? Ik ben nu wel benieuwd wat hij bedoelde? hbo's?


Moet ineens denken aan iets wat mij vroeger eens is overkomen. Ik liep toen stage bij een autobedrijf als leerling monteur en de eerste dag dat ik daar kwam werd ik gelijk op pad gestuurd om een boodschap te doen. Of ik even bij het autobedrijf naast ons de "vierkante gaten boor" wilde lenen. Ik was toen een jaar of 15 en zo goedgelovig als ik was ben naar dat bedrijf gegaan om het te vragen. Die chef werkplaats zegt tegen me met een stalen gezicht: "Sorry we hebben die boor toevallig gisteren uitgeleend aan die en die, loop maar even naar het bedrijf aan het eind van de straat en vraag het daar nog eens". Toen ze bij dat bedrijf die boor ook al uitgeleend hadden begon ik toch wel een beetje onraad te ruiken, haha.
Tsja, wat moet je dan doen? Met lege handen weer teruggaan?
Het was die dag een graadje of 27, eigenlijk veel te warm om te werken dacht ik en ben toen maar naar het strand gegaan. Heerlijk de hele middag liggen bakken op kosten van het bedrijf, om me vervolgens om vijf voor 17u te melden bij m'n baas, met de mededeling dat die boor echt nergens te vinden was! En wat hadden m'n collega's een plezier...
Ik kom nu nog weleens bij dat bedrijf en tot op de dag van vandaag denken ze dat ik toen de hele dag door naar die boor gezocht heb. Nu laat ik het maar zo denk ik.

Verder stuurden we nog weleens stagaires op pad om "een pakje bougievonkjes" te halen, of natuurlijk de welbekende plintenladder.

grtz!:biertje:
 
Kan iemand mij dan eens zeggen wat het is met zweefvliegen: gezweefvliegd of gezweefdvlogen ... dit is al een dicussie voor de laatste 10 jaar voor ons op de club.
 
Topsite!

Maar ik blijf het vreemd vinden. Je zegt toch ook niet: "ik heb gevliegd", maar wel "ik heb gevlogen".

Any way. volgens mij zijn we mijlen ver van het topic onderwerp. Daarom. Ik heb voordat ik naar OAA ging om modulair m'n opleiding te doen ook nog bij S&T gevlogen.

Ik kan niet anders zeggen dan een down-to-earth organisatie, waar duidelijk wordt verteld, geoffereerd wat je kan verwachten. En goede instructeurs en de kisten worden prima onderhouden. Wanneer je dit gaat vergelijken met de kisten van OAA, dan doen ze daar echt niet voor onder, want (ook) deze zijn al vele malen afgeschreven en dienen vnl de mooie cashflow. Verschil is wel dat je bij OAA ook als modulair student vaak makkelijker met je flight buddy kan backseaten, waar je ook van leert. Dat kwam ik bij S&T minder tegen. Ook het hele voorbereidingsverhaal met een dispatch etc is iets wat je bij S&T niet tegenkomt. En is dat belangrijk? I don't know, maar geeft misschien wel wat meer een beeld wat er zodadelijk ook op je afkomt wanneer je ergens een baan vindt.

Waar vindt je makkelijker een baan? Is ook lastig te zeggen en is denk ik een combinatie van factoren: opleiding, achtergrond(ervaring), persoonlijkheid, geluk, doorzettingsvermogen noem maar op.
 
Wat ik me dan afvraag, is OAA modulair te combineren met deeltijds werken dan? Of werkte je dan in de UK?
Sorry voor het off-topic gaan!
 
Ik heb tot mijn OAA/Waypoint alles gecombineerd tussen werk en opleiding. Het CPL-ME (Arizona) en IR & MCC-JOC (Oxford) heb ik gedaan met verlof, want dat was niet meer te combineren.

Indien dat geen mogelijkheid is dan is een goed alternatief hierin S&T.
 
Back
Top