Gelukkig Nieuwjaar Allemaal
Heren bedankt voor deze TON aan informatie, het weergeeft een goed beeld van de werkelijkheid. Bedankt voor het nemen van de tijd om uitgebreide stukken te typen en ik hoop dat meerdere mensen hier baat bij gaan hebben.
Eerder in deze thread zei ik dat ik voor Sprint HAVO ging maar Nosig heeft een zeer goed punt. HAVO is nog geen HBO, en met HBO kom je verder op de markt. Ik heb ook even met mijn vader gepraat over mijn vervolgstudie en die noemde ook het 'alleen propedeuse' halen. Niet omdat ik te lui ben om een hele studie af te ronden maar omdat ik zometeen (na MBO) 19 ben en dat zou betekenen dat ik een keer 23 zou zijn om te beginnen met selecties/vliegen.
Vraag is nu echter, welke studie?
Ik heb op een website het volgende gelezen (TheTruthAboutTheProfession);
Deze website geeft tips voor aspiranten geschreven door een vlieger. Het gaat hier ook over een opleiding vóór het beginnen van een vliegopleiding.
2. Do not get a Bachelor's Degree in an aviation related field. It is very likely that at some point in your career you are going to be furloughed. Maybe twice. Maybe for a long time. I have found that furloughed pilots that have degrees in fields like engineering or accounting or nursing or education or other timeless "in demand" fields land on their feet better, and don't suffer the financial devastation that can follow that first or second furlough. A degree in "Aeronautical Science" or "Aviation Management" is great if you're going to work in the field of aviation, but if you're furloughed that means that the aviation industry is in the pits. That "Aeronautical Science" degree will be as useless as your Commercial Pilot Certificate when everyone is furloughing and no one in the aviation industry is hiring. Get a non-aviation degree that you can use for gainful employment when that furlough comes. You'll thank me.
Weet iemand hier meer over? Ik bijvoorbeeld zou er eigenlijk van uitgegaan zijn dat het juist wél slim is om een studie te doen in de richting van de luchtvaart omdat het je boeit, helpt tijdens je ATPL studie & je het liefst werkzaam wilt blijven in de luchtvaart omdat het je passie is. De persoon die het stukje hierboven schrijft lijkt alles een beetje over één kam te scheren. ' Geen baan als piloot, of een 'furlough' staat gelijk aan geen baan in de luchtvaart of bij diezelfde airline'. Zo lijkt het een beetje over te komen, of is dit helemaal juist?
Ik zal mij eens verdiepen in HBO opleidingen in de luchtvaart, en andere HBO opleidingen waar ik later ook echt wat aan kan hebben als het moet, maar ook plezier in heb om het te leren.
Met vriendelijke groet,
Bas