BoeingFreak
New member
Hallo Allemaal,
Sinds 2 jaar is mijn passie voor de luchtvaart zeer gegroeid, het begon allemaal met flight simulator, maar sinds een jaar ben ik echt op zoek naar een opleiding. Ik ben laatst op een Zaterdag naar Aalsmeerderbrug geweest (AviationMegaStore) om de piloten / vliegscholen dag te bezoeken. Deze is zeer verhelderend geweest en daar ben ik ook gestuit op 'Singles & Twins'.
Ik heb natuurlijk ook alle andere stands bezocht van welbekende vliegscholen in Nederland en omstreken maar wat mij opviel was het voor mij toen nog onbekende modulair opleiden. Ik heb met de standhouder van S&T gesproken en dit klonk allemaal heel goed. Alleen heb ik achteraf nog vragen, die ik toen had willen stellen.
Mijn MAVO-4 (VMBO TL) heb ik 3 jaar geleden afgerond, en dit jaar rond ik mijn MBO Niv. 3 +4 Internationale Handel af. Hierna moet ik verder maar weet niet wat handig is. Ik kan niet van mezelf zeggen dat ik slim ben (Ja, dit klinkt raar) maar heb op de MAVO wel wat moeite gehad met Wiskunde en ik had Geschiedenis i.p.v. Scheikunde 2. (Heb dus wel de basics gehad.)
Nou doet het mij lijken dat voor een modulair opleiding zoals S&T deze aanbied, ik niet door een 'voor mij ogende' zeer zware selectie heen moet waar ik waarschijnlijk met mijn current knowledge of math niet door heen kom. Wel stond er dat er naar je motivatie word gekeken, en wil je voor ATPL gaan ( wat wel het doel is ) dat je sowieso een Medical Class 1 keuring doorgaat. Mijn vraag; is dit alles?
Ik heb gedacht een tussenjaar in te lassen na deze opleiding. Om mijn Wiskunde hevig bij te schaven en op HAVO niveau te krijgen, en zeer goed Natuurkunde te leren. Ook om me misschien voor een medische keuring klasse 1 aan te melden en een simulator les te volgen om te kijken of ik aanleg heb voor het beroep. Er was een stand tijdens de hierboven genoemde dag die simulator grading deed voordat je in het diepe springt wat mij helemaal geen raar idee lijkt. Ik heb nog geen proefles gehad op een vliegveld, maar dit wil ik binnenkort wél doen. Ik heb ook gesproken met Schellinger en dat vond ik ook een mooi idee. Zij kunnen me (ook al ga ik dan waarschijnlijk niet voor een geintegreerde opleiding) al een heel eind op weg helpen.
Betekent het in feite dat, omdat ik waarschijnlijk niet door de selecties van grote vliegscholen die een geintegreerde opleiding aanbieden, er niet aan moet beginnen?
Ik wil graag mijn droom verwezenlijken, en ben tot alles toe in staat maar het moet wel haalbaar zijn. Er zijn velen die op latere leeftijd een passie doen ontplooien voor deze prachtige luchtvaart wereld en toch met zekere spijt rondlopen. Ik wil er, mocht het niet lukken wel 100% voor zijn gegaan, of voor gaan mocht het wel gaan gebeuren.
Graag hoor ik jullie advies, ik heb een hele stapel foldertjes thuis liggen (o.a. ook die van Seppe) en heb ze met veel plezier doorgelezen. Sommigen vinden het belangrijk dat ze bij een grote maatschappij kunnen werken, op grotere vliegtuigen en verre landen maar eerlijk gezegd ben ik al lang blij als ik van vliegen mijn baan kan maken. Natuurlijk is het geweldig om een mooie kist te vliegen voor een welbekende maatschappij maar dat moet niet het doel zijn. Dat is natuurlijk makkelijk zeggen voor iemand die nog maar weinig heeft geproefd van deze unieke sector...
Als er mensen zijn die hun PPL, CPL of ATPL hebben gehaald bij S&T of Seppe, graag hoor ik jullie advies en met welke diploma's op zak jullie er in zijn gestapt en met welke voorbereiding. Bedankt voor het lezen van deze iets te groot uitgelopen post, en ik waardeer een reply zeer.
Thanks in advance,
Bas
Sinds 2 jaar is mijn passie voor de luchtvaart zeer gegroeid, het begon allemaal met flight simulator, maar sinds een jaar ben ik echt op zoek naar een opleiding. Ik ben laatst op een Zaterdag naar Aalsmeerderbrug geweest (AviationMegaStore) om de piloten / vliegscholen dag te bezoeken. Deze is zeer verhelderend geweest en daar ben ik ook gestuit op 'Singles & Twins'.
Ik heb natuurlijk ook alle andere stands bezocht van welbekende vliegscholen in Nederland en omstreken maar wat mij opviel was het voor mij toen nog onbekende modulair opleiden. Ik heb met de standhouder van S&T gesproken en dit klonk allemaal heel goed. Alleen heb ik achteraf nog vragen, die ik toen had willen stellen.
Mijn MAVO-4 (VMBO TL) heb ik 3 jaar geleden afgerond, en dit jaar rond ik mijn MBO Niv. 3 +4 Internationale Handel af. Hierna moet ik verder maar weet niet wat handig is. Ik kan niet van mezelf zeggen dat ik slim ben (Ja, dit klinkt raar) maar heb op de MAVO wel wat moeite gehad met Wiskunde en ik had Geschiedenis i.p.v. Scheikunde 2. (Heb dus wel de basics gehad.)
Nou doet het mij lijken dat voor een modulair opleiding zoals S&T deze aanbied, ik niet door een 'voor mij ogende' zeer zware selectie heen moet waar ik waarschijnlijk met mijn current knowledge of math niet door heen kom. Wel stond er dat er naar je motivatie word gekeken, en wil je voor ATPL gaan ( wat wel het doel is ) dat je sowieso een Medical Class 1 keuring doorgaat. Mijn vraag; is dit alles?
Ik heb gedacht een tussenjaar in te lassen na deze opleiding. Om mijn Wiskunde hevig bij te schaven en op HAVO niveau te krijgen, en zeer goed Natuurkunde te leren. Ook om me misschien voor een medische keuring klasse 1 aan te melden en een simulator les te volgen om te kijken of ik aanleg heb voor het beroep. Er was een stand tijdens de hierboven genoemde dag die simulator grading deed voordat je in het diepe springt wat mij helemaal geen raar idee lijkt. Ik heb nog geen proefles gehad op een vliegveld, maar dit wil ik binnenkort wél doen. Ik heb ook gesproken met Schellinger en dat vond ik ook een mooi idee. Zij kunnen me (ook al ga ik dan waarschijnlijk niet voor een geintegreerde opleiding) al een heel eind op weg helpen.
Betekent het in feite dat, omdat ik waarschijnlijk niet door de selecties van grote vliegscholen die een geintegreerde opleiding aanbieden, er niet aan moet beginnen?
Ik wil graag mijn droom verwezenlijken, en ben tot alles toe in staat maar het moet wel haalbaar zijn. Er zijn velen die op latere leeftijd een passie doen ontplooien voor deze prachtige luchtvaart wereld en toch met zekere spijt rondlopen. Ik wil er, mocht het niet lukken wel 100% voor zijn gegaan, of voor gaan mocht het wel gaan gebeuren.
Graag hoor ik jullie advies, ik heb een hele stapel foldertjes thuis liggen (o.a. ook die van Seppe) en heb ze met veel plezier doorgelezen. Sommigen vinden het belangrijk dat ze bij een grote maatschappij kunnen werken, op grotere vliegtuigen en verre landen maar eerlijk gezegd ben ik al lang blij als ik van vliegen mijn baan kan maken. Natuurlijk is het geweldig om een mooie kist te vliegen voor een welbekende maatschappij maar dat moet niet het doel zijn. Dat is natuurlijk makkelijk zeggen voor iemand die nog maar weinig heeft geproefd van deze unieke sector...
Als er mensen zijn die hun PPL, CPL of ATPL hebben gehaald bij S&T of Seppe, graag hoor ik jullie advies en met welke diploma's op zak jullie er in zijn gestapt en met welke voorbereiding. Bedankt voor het lezen van deze iets te groot uitgelopen post, en ik waardeer een reply zeer.
Thanks in advance,
Bas
Last edited: