23-09 D-Day passage MP

Jammer Sjakie,

Meteen persoonlijk worden.


Ik denk dat we het gewoon keihard moeten spelen via de VNV. En als KLM'er heel hard moeten strijden voor onze eigen belangen. Ik had echt de illusie dat we er gezamenlijk uitkwamen maar daar begin ik nu echt serieus aan te twijfelen.

Ik denk dat er geen maatschappij in de wereld is die op z'n nette manier rekening houdt met een boventalligheid van een overgenomen concurrent die op het punt stond om om te vallen.

Gr Easy
 
Jammer Sjakie,

Meteen persoonlijk worden.


Ik denk dat we het gewoon keihard moeten spelen via de VNV. En als KLM'er heel hard moeten strijden voor onze eigen belangen. Ik had echt de illusie dat we er gezamenlijk uitkwamen maar daar begin ik nu echt serieus aan te twijfelen.

Ik denk dat er geen maatschappij in de wereld is die op z'n nette manier rekening houdt met een boventalligheid van een overgenomen concurrent die op het punt stond om om te vallen.

Gr Easy

Proest...
*B767-300ER verslikt zich in zijn thee*

Kuch....
*B767-300ER slikt kauwgom door*
 
Kom 767'er klop ik je wel even op je rugje :), kauwgum eten en thee drinken moet je ook niet tegelijk doen en zeker niet als Easyrider zijn licht laat schijnen !

Easyrider,

Inhoudelijk ga je nergens op in. Je gooit met wat loze kreten als "jammer en persoonlijk" . Dat je gewoon met ongelofelijke onzin getallen komt daar kan ik niets aan doen alleen je proberen te corrigeren. Maar geen woord van excuus.
Nee wat doe jij ? "Keihard spelen bij de VNV", tjonge. Alsof ik en jij, zeker niet, daar iets te vertellen hebben.
Ik ga bijna met pensioen en strijd dus niet voor mezelf. Dat maakt het voor mij persoonlijk wat makkelijker strijden waar jij alleen aan jezelf schijnt te denken.
Doe je best jongen. Maar geen tendentieuze info verspreiden. Kan en mag de juiste FTE getallen niet weergeven maar die van de cabine kloppen 275 ipv jou 400 en vervolgens 600 !
Wilde gewoon met feiten aangeven wat voor onzin jij uitkraamt.


En die maatschappij die op omvallen stond is kennelijk voor een reden door de KLM overgenomen al was het maar om de concurrentie, Lufthansa en Singapore, buiten de deur te houden.
Om laten vallen zoals sommige suggereren was kennelijk geen optie voor de KLM omdat een ander de "kruimels" zou oppikken.
Nee die sommigen denken zeer kort door de bocht. Praat eens met je eigen bazen, die met 4 strepen, die over het algemeen wel naar de big picture wensen te kijken.

Enough said. Beginnen vast met bibberen voor de keiharde acties van de Easyriders onder ons.

Kom 767 schrijf jij maar verder. Ik moet eerlijk bekennen dat jou informatie over algemeen de juiste is, zeker de laatste tijd :). Goed geinformeerd is goed .....

Succes.
 
Wat een geluk dat je met pensioen mag sjakie vooral voor degene die al die tijd naast je moet zitten.

Laat ik maar stoppen met deze discussie die al lang geen discussie meer is.

gr Easy
 
Wat een geluk dat je met pensioen mag sjakie vooral voor degene die al die tijd naast je moet zitten.
gr Easy

easyrider said:
Ik denk dat we het gewoon keihard moeten spelen via de VNV. En als KLM'er heel hard moeten strijden voor onze eigen belangen. Ik had echt de illusie dat we er gezamenlijk uitkwamen maar daar begin ik nu echt serieus aan te twijfelen.

Ik denk dat er geen maatschappij in de wereld is die op z'n nette manier rekening houdt met een boventalligheid van een overgenomen concurrent die op het punt stond om om te vallen.

Gr Easy
Met dit soort constructieve opmerkingen persoonlijke aanvallen en stellingname gaan we (KLM en MP) er echt helemaal uitkomen. Easy als je de feiten niet kent, ga dan niet lopen lullen alsof je ze wel kent. Dat is pure onruststokerij door de sitiatie anders te doen voorstellen als dat hij werkelijk is.
Wellicht ben je ergens gefrusteerd over, maar het kan ook gewoon even normaal.
Voor jouw info, er vliegen op de MP 767 op dit moment 113 vliegers (56 om 57) en er zijn voor de 744 50 FTE's (FTE!!!) gedatcheerd van de KLM

easyrider said:
Laat ik maar stoppen met deze discussie
Dat is nou de eerste zinnige post van jou hier in dit topic!Hopelijk voeg je de daad ook bij het woord. Keep up the good work!
 
Met dit soort constructieve opmerkingen persoonlijke aanvallen en stellingname gaan we (KLM en MP) er echt helemaal uitkomen. Easy als je de feiten niet kent, ga dan niet lopen lullen alsof je ze wel kent. Dat is pure onruststokerij door de sitiatie anders te doen voorstellen als dat hij werkelijk is.
Wellicht ben je ergens gefrusteerd over, maar het kan ook gewoon even normaal.
Voor jouw info, er vliegen op de MP 767 op dit moment 113 vliegers (56 om 57) en er zijn voor de 744 50 FTE's (FTE!!!) gedatcheerd van de KLM


Dat is nou de eerste zinnige post van jou hier in dit topic!Hopelijk voeg je de daad ook bij het woord. Keep up the good work!

Klopt!, In het huidige protocol uitleen KLM B747ERF's wat 1 nov 2011 verloopt gaat het inderdaad om 50 FTE's waarvoor KLM vliegers detacheerd bij MP. Ervan uitgaande dat er 2 KLM B747F's fictief ( want in het echt vliegen ze wel rond en heeft MP 2 extra B747F's op de grond ) op de grond staan. Deze truc wordt gedoogd, alhoewel het voor de lange termijn natuurlijk niet het probleem van de KLM vlieger is dat er met de verouderde B747F's van MP geen of nauwlijks geld valt te verdienen.

In een volgende regeling waarbij deze ERF's definitief naar MP gaan ga ik er dan ook vanuit dat het bestuur en de KLM ledenraad wel voor de volle 4 B747ERF's vliegers wil detacheren of een gelijkwaardig deel productie terug wil zien. Bij passage blijft er vrijwel geen productie over. Dus komen er in een permanente regeling waarschijnlijk meer FTE's bij voor KLM vliegers wat leidt tot nog meer boventalligheid bij MP...
 
Klopt!, In het huidige protocol uitleen KLM B747ERF's wat 1 nov 2011 verloopt gaat het inderdaad om 50 FTE's waarvoor KLM vliegers detacheerd bij MP. Ervan uitgaande dat er 2 KLM B747F's fictief ( want in het echt vliegen ze wel rond en heeft MP 2 extra B747F's op de grond ) op de grond staan. Deze truc wordt gedoogd, alhoewel het voor de lange termijn natuurlijk niet het probleem van de KLM vlieger is dat er met de verouderde B747F's van MP geen of nauwlijks geld valt te verdienen.
Klopt. De ERF is zuiniger dan de BCF. Ook in onderhoud gezien de leeftijd. Maar aan de andere kant: onder KL AOC viel er ook weinig te verdienen door de vele beperkingen tov de MP AOC.Dat is dan wel weer het probleem van de KLM vlieger. Die combi heeft geleid tot het huidige "beleid".
In een volgende regeling waarbij deze ERF's definitief naar MP gaan ga ik er dan ook vanuit dat het bestuur en de KLM ledenraad wel voor de volle 4 B747ERF's vliegers wil detacheren of een gelijkwaardig deel productie terug wil zien. Bij passage blijft er vrijwel geen productie over. Dus komen er in een permanente regeling waarschijnlijk meer FTE's bij voor KLM vliegers wat leidt tot nog meer boventalligheid bij MP...
Dit kan ik half volgen. Wat gebeurd er met de passageproductie die KLM er bij krijgt (al dan niet deels)die van MP vandaan komt? Komt dit ook bij alleen ten goede voor de KLM vlieger, want dan wordt het wel eenrichtingsverkeer......
 
Dit kan ik half volgen. Wat gebeurd er met de passageproductie die KLM er bij krijgt (al dan niet deels)die van MP vandaan komt? Komt dit ook bij alleen ten goede voor de KLM vlieger, want dan wordt het wel eenrichtingsverkeer......

En dat is nou de KLM-mentaliteit!!!!

En dan heb ik het met name over veel juniore vliegers die oogkleppen die zo nauw staan dat ze met moeite nog kunnen zien, laat staan dat ze de realiteit kunnen zien.
 
En dat is nou de KLM-mentaliteit!!!!

En dan heb ik het met name over veel juniore vliegers die oogkleppen die zo nauw staan dat ze met moeite nog kunnen zien, laat staan dat ze de realiteit kunnen zien.

Flinke krachttermen van een juniore vlieger... Wat bedoel je en wie zijn de juniore vliegers waar je het over hebt? Mensen met ongeveer 2000 uur vliegervaring?
 
Dit kan ik half volgen. Wat gebeurd er met de passageproductie die KLM er bij krijgt (al dan niet deels)die van MP vandaan komt? Komt dit ook bij alleen ten goede voor de KLM vlieger, want dan wordt het wel eenrichtingsverkeer......

Als er passage overblijft dan zal dat natuurlijk naar verhouding resulteren in minder bij MP gedetacheerde KLM vliegers.

GECO; KLM mentaliteit is het behouden van wat we hebben op het gebied van werkgelegenheid, arbeidsvoorwaarde en cariereperspectief zonder er beter van te worden over de rug van de MP collega's. Jammer dat jij deze mentaliteit op een negatieve manier probeert te interpreteren

:dozey:
 
Zullen we even stoppen met hoofdletters en schreeuwen naar elkaar?

Purno, waarom blijft er geen passage over volgens jou?
 
Zullen we even stoppen met hoofdletters en schreeuwen naar elkaar?

Purno, waarom blijft er geen passage over volgens jou?

Ik gok op een extra Aruba en Havana....

Orlando is niet interessant vanwege de joint venture afspraken.. ( zou betekenen dat we een andere Noord Atlantische bestemming geheel of gedeeltelijk zouden moeten inleveren.. ) Daarnaast gaat AF op Orlando vliegen met een B777-300 met 475 stoelen.
 
MCO naar Air France. MIA naar KLM (M11/332?) of Delta (332/763). (MIA is overigens ook zon bestemming waar MP onder druk van KLM mee is gestopt)
MBA naar Kenya Airways.
HAV in combinatie met CUN door KLM (332). Ik verwacht dat daar evengoed markt voor is voor een 4x/5x per week combi vlucht.
VRA heeft geen toegevoegde waarde, met HAV amper 150 km verderop.
CUR gewoon KLM, 7x per week 744 zonder tussenstops op AUA of SXM en in het weekeinde wellicht nog een extra vlucht.
AUA en SXM in combinatie met PUJ.Ik verwacht echt dat daar markt voor is. 3x per week PUJ-AUA (332), 2x per week SXM-AUA (332), 2x AUA (332).

Ik verwacht dat er hiervoor dan ook dat er 3x apart geconfigureerde 332's bijkomen voor het vliegen van deze routes (HAV-CUN en PUJ/SXM-AUA en MIA) in een full-economy sardine uitvoering. (inclusief comfort-zone) (hetzelfde wat AF doet op de MCO en PUJ-SDQ)
 
MCO naar Air France. MIA naar KLM (M11/332?) of Delta (332/763). (MIA is overigens ook zon bestemming waar MP onder druk van KLM mee is gestopt)
MBA naar Kenya Airways.
HAV in combinatie met CUN door KLM (332). Ik verwacht dat daar evengoed markt voor is voor een 4x/5x per week combi vlucht.
VRA heeft geen toegevoegde waarde, met HAV amper 150 km verderop.
CUR gewoon KLM, 7x per week 744 zonder tussenstops op AUA of SXM en in het weekeinde wellicht nog een extra vlucht.
AUA en SXM in combinatie met PUJ.Ik verwacht echt dat daar markt voor is. 3x per week PUJ-AUA (332), 2x per week SXM-AUA (332), 2x AUA (332).

Ik verwacht dat er hiervoor dan ook dat er 3x apart geconfigureerde 332's bijkomen voor het vliegen van deze routes (HAV-CUN en PUJ/SXM-AUA en MIA) in een full-economy sardine uitvoering. (inclusief comfort-zone) (hetzelfde wat AF doet op de MCO en PUJ-SDQ)

Zo, B767, ergens beslag gelegd op een memo wat nog bij het copieer apparaat lag???
:grijns:

Interessante suggesties/ideeen geef je wel weer.
Eea houdt dus in dat de MP vakantiebestemmingen door de KLM aangevlogen gaat worden. Allicht met transfer er bij en het kan zomaar rendabel worden.
Echter, VRA via HAV over de weg????? Ooit in Cuba geweest, niet echt een optie........

MIA???
Geen DELTA hub, meer een bestemming voor de KLM als eindbestemming met misschien wat doorvervoer via overige alliantie partners

We zullen zien.
 
Zo, B767, ergens beslag gelegd op een memo wat nog bij het copieer apparaat lag???
:grijns:
Explain???
Interessante suggesties/ideeen geef je wel weer.
Eea houdt dus in dat de MP vakantiebestemmingen door de KLM aangevlogen gaat worden. Allicht met transfer er bij en het kan zomaar rendabel worden.
Wat bedoel je met precies met "transfer" in deze. Kan dat op meerdere manieren uitleggen namelijk.
Echter, VRA via HAV over de weg????? Ooit in Cuba geweest, niet echt een optie........
Ik zie het probleem niet. ben bekend met het wegennet aldaar.
Dit stuk is best wel te doen. Daarbij ligt HAV airport niet 150 zoals door mij beweerd, maar 100KM verwijderd van VRA. Ik zou niet weten waarom je VRA dan apart aan zou moeten vliegen als je al 5x per week 100km verderop landt
MIA???
Geen DELTA hub, meer een bestemming voor de KLM als eindbestemming met misschien wat doorvervoer via overige alliantie partners
We zullen zien.
Wait and see ;) KLM M11 heeft denk ik grootste kans op MIA.
 
Last edited:
transfer: passagiers die via amsterdam naar miami vliegen
is nogal bekend begrip in de luchtvaart

Explain???

gezien jouw vraag over transfer, is je kennis over luchtvaart niet al te groot of in ieder geval niet echt diepgaand.
Daarom denk dat ik inderdaad dat je een memo bij de copieerapparaat gevonden hebt. Kun je niet zelf verzonnen hebben, zo in detail........:D
 
Uhm.. wacht even met het trekken van je conclusies.
Ik zocht transfer even in een andere dan gebruikelijke hoek omdat je het had (dacht ik) over het stuk VRA-HAV over de weg, dacht dat je dat bedoelde met transfer (zoals chartervluchten dat kennen dat al hun passagiers vanaf de luchthaven met een busTRANSFER naar hun hotel gebracht worden). Kon dat dus niet direct plaatsen.

Dat transfer een bekend begrip is snap ik zelfs :D:D

En nee, het was geen memo naast het kopieerapparaat.
 
Back
Top