Examens 2010

Een vraagje m.b.t. de samenvatting HAVO. Er werd gevraagd om kritische vragen. Waarom vindt ik dit onderdeel niet terug in het correctievoorschrift? Tekstdeel was inderdaad te doen.

EDIT: Ik klaag te veel.

Volgens mij zijn dit volgens de antwoorden de kritische vragen die gesteld moeten worden:

-Nagaan of antiterreurmaatregelen de veiligheid werkelijk vergroten
&
-De bestaande regels en bevoegdheden op hun werking beoordelen

Het staat er een beetje krom, maar in beide gevallen wordt er bedoeld dat het veiligheidsbeleid kritisch onder de loep moet worden genomen zeg maar.
 
Zelfs met je kont op tafel was dit te doen.
Ik begin nu zelf ook te geloven dat de klimaatsverandering te positief is.
ik bedoel wat die vulkaan uitstoot aan CO2, dat is way more dan wij 1000 jaar hebben bezuinigd. enzo.
 
@ Firekiddo, het is inderdaad een stelling die aan de hand van de voorbeelden/argumenten een kern van waarheid heeft. Op het moment komt het op mij over als een Ja/Nee stelling. Wordt wellicht vervolgd.

Verder begint HAVO om 1330 aan WiB, succes!!
 
OMG net examen wiskunde B gehad =| Hoe ging het bij jullie. Bij mij echt kut
niemand die ik ken heeft gezegd dat het goed ging
 
Ja, ik, ik!
Op zich, 't was geen verschrikking. Ik had echter toch op iets meer differentieren gehoopt. Verder met de lijn CT de exacte waarde van COSINUS moeten gebruiken. Tot nú toe één persoon ontdekt met een goed gevoel. Het puntenaantal hier ligt tussen de 45-49. Ofwel, met een lekkere norm rond de 6.8.
 
Ook mensen hier die vandaag VWO M&O hebben gehad? Het was lastig, vooral het begin. Toch heb ik ongeveer 40 van de 67 punten gehaald, wat uitkomt op een cijfer tussen de 5.6 en 7.6. Ben ik hartstikke blij mee, hoop stiekem op een 6.3 of hoger want dan blijf ik een 7 op M&O staan!
 
Ook mensen hier die vandaag VWO M&O hebben gehad? Het was lastig, vooral het begin. Toch heb ik ongeveer 40 van de 67 punten gehaald, wat uitkomt op een cijfer tussen de 5.6 en 7.6. Ben ik hartstikke blij mee, hoop stiekem op een 6.3 of hoger want dan blijf ik een 7 op M&O staan!

Ja, heb vandaag alwéér twee examens gehad... Teller staat op 4 momenteel. Nog maar 6 te gaan, lol:eek!:

M&O vond ik opzich wel te doen, vond alleen het examen te lang.
Hoorde om mij heen wel veel geluiden van mensen die het heel moeilijk vonden.
Het was in ieder geval wel duidelijk dat de mensen die enigszins een wiskunde-knobbel hebben in het voordeel waren bij dit proefwerk.

Latijn was opzich wel te doen, had alleen ietswat tijdstekort.

Ik zag overigens dat er voor HAVO Nederlands al flink wat klachten bij het LAKS binnen waren gekomen en ook voor M&O VWO stromen ze binnen...

Anyway, nu een paar daagjes vrij. Vrijdag er weer tegenaan met natuurkunde!
 
ik heb inmiddels 2 examens gehad, te weten Nederlands en M&o op het VWO.
Nederlands was goed te doen in vergelijking met examens van voorgaande jaren. M&o ging opzich ook wel alleen had ik iets tijd te kort. kom respectivelijk op 31 punten en 35 punten uit. zoals het er nu naar uit ziet sta ik voor beiden wel minimaal voldoende. nu duimen dat natuurkunde vrijdag beetje mee gaat vallen, ook al mag ik er een 4,6 voor halen :p:.
 
@Zweefvlieger: Succes morgen!!

Zelf morgen ochtend Geschiedenis, leuk vak, goed voorbereid, zal dus wel los lopen. Tot nu toe gaat alles wel goed :)
 
Vandaag Natuurkunde voor het vwo!

Bij mij ging het in ieder geval wel goed, met een snelle blik over de uitwerkingen zeker wel voldoende!
Heb net snel even het 'gewone' natuurkunde examen doorgekeken, en ben wel blij dat mijn school met de pilot (project moderne natuurkunde) meedoet.
Opgave 1 was bij ons lichtelijk anders en opgave 2 en 4 hadden wij helemaal niet.

Hoe ging het bij de rest vandaag?
 
Vandaag Natuurkunde voor het vwo!

Bij mij ging het in ieder geval wel goed, met een snelle blik over de uitwerkingen zeker wel voldoende!
Heb net snel even het 'gewone' natuurkunde examen doorgekeken, en ben wel blij dat mijn school met de pilot (project moderne natuurkunde) meedoet.
Opgave 1 was bij ons lichtelijk anders en opgave 2 en 4 hadden wij helemaal niet.

Hoe ging het bij de rest vandaag?

Ik had ook (normale) natuurkunde VWO, maar ik vond 't erg lastig.. Sommige opgaves hebben ze te weinig info gegeven volgens berichten, dus hopelijk wordt het aangepast. Gelukkig heb ik een buffer van mijn schoolcijfer.
Lucky you! Ik keek die moderne even na en zag er iets vriendelijker uit :p

Succes nog!
 
Ik had ook normale natuurkunde VWO, maar ik kan het nog laten vallen, had dan ook niet erg goed geleerd en vond het bijzonder lastig. Mijn cijfer ligt tussen de 3 en de 5..

Had vandaag ook geschiedenis, ook niet bepaald mijn sterkste punt. Was nog wel redelijk te doen, mijn cijfer zit tussen de 4.5 en de 6.5. Hoop op een 5.3 of hoger zodat ik een voldoende op geschiedenis blijf staan.
 
Same here, normale natuurkunde vandaag.
Ik zit tussen de 5,5 - 7,5 maar ik ben er ontevreden mee. Oefenexamens haalde ik 8-en en 9ens en dan dit, kom ik misschien maar weer een 6 te staan. Vond het buitengewoon lastig en die laatste vraag sloeg echt alles... (overigens ook veel stomme fouten gemaakt dus ligt niet alleen aan het examen).
 
Ik vond vraag 8 echt onmogelijk :p
Die formules zijn afgeleid door Einstein-achtige mensen, en nu willen ze dat wij hetzelfde doen.. Wat een grap!
11 en 23 vond ik ook een beetje vaag, maar daar zijn al veel klachten over ingevuld omdat de vraagstelling niet volledig was.
 
Vond het buitengewoon lastig en die laatste vraag sloeg echt alles... (overigens ook veel stomme fouten gemaakt dus ligt niet alleen aan het examen).

Vond in ieder geval 22 en 23 wel te doen. 24 weet ik niet zeker en 25 heb ik fout.
Domotica en systeemborden is bij ons in de methode redelijk veel aandacht aan besteed gelukkig. Daarentegen is bij ons optica weer bijna helemaal weggevallen... heb de afgelopen 3 jaar geen enkel sommetje optica gemaakt...
 
Vond in ieder geval 22 en 23 wel te doen. 24 weet ik niet zeker en 25 heb ik fout.
Domotica en systeemborden is bij ons in de methode redelijk veel aandacht aan besteed gelukkig. Daarentegen is bij ons optica weer bijna helemaal weggevallen... heb de afgelopen 3 jaar geen enkel sommetje optica gemaakt...
Ik bedoelde eigenlijk echt de laatste opdracht (25), heb nog wel een puntje maar vond hem maar raar...

Ik kan de vragen niet meer op internet vinden :bwah:
 
natuurkunde was best te doen, zelf heb ik een cijfer tussen de 7 en 9. Volgend week weer aan de bak:p SUCCES iedereen
 
Last edited:
Allemaal even klagen, de term 'ijken' staat niet in de syllabus van natuurkunde. Ik had dan eerlijk gezegd ook geen idee wat het was. Heb hier ook over geklaagd. Dit gaat dus over de laatste vraag van natuurkunde VWO.
 
Back
Top