Stab trim
New member
Vind zelf onderhoudstechnisch een Boeing veel aantrekkelijker dan een Airbus. Moest laatst een DSEB vervangen op een A330. Dat wil ik liever niet nog een keer doen.
Vliegtechnisch heb ik niet veel ervaring met een Airbus. Ik weet wel dat op een Boeing nog veel handmatig gedaan moet worden, wat op bijv. een Fokker al automatisch gedaan wordt. Denk aan bijvoorbeeld de bussen schakelen. Misschien dat dat bij een Airbus ook allemaal automatisch gaat, maar daar heb ik geen sim training mee gehad.
Wat uiterlijk betreft maakt het mij niet zoveel uit! Vind ze allemaal mooi Alleen heeft de A330 zo'n flinke nose down angle als die op de grond staat, man het lijkt wel alsof ik berg beklim als ik die kist doorwandel. Iemand een idee waar dit goed voor is?
Edit: meest oerlelijke vliegtuig vind ik de MD11. Maar tegelijkertijd ook een erg onderhoudsvriendelijk vliegtuig, er logisch doordacht. Ook een erg ruime cockpit!
Vliegtechnisch heb ik niet veel ervaring met een Airbus. Ik weet wel dat op een Boeing nog veel handmatig gedaan moet worden, wat op bijv. een Fokker al automatisch gedaan wordt. Denk aan bijvoorbeeld de bussen schakelen. Misschien dat dat bij een Airbus ook allemaal automatisch gaat, maar daar heb ik geen sim training mee gehad.
Wat uiterlijk betreft maakt het mij niet zoveel uit! Vind ze allemaal mooi Alleen heeft de A330 zo'n flinke nose down angle als die op de grond staat, man het lijkt wel alsof ik berg beklim als ik die kist doorwandel. Iemand een idee waar dit goed voor is?
Edit: meest oerlelijke vliegtuig vind ik de MD11. Maar tegelijkertijd ook een erg onderhoudsvriendelijk vliegtuig, er logisch doordacht. Ook een erg ruime cockpit!