Jack Daniels
New member
Myxomatose?Als er teveel konijnen zijn dan moet je een natuurlijke vijand op het eiland loslaten en/ of konijnen afschieten.
Ik neem aan dat het niet de bedoeling is om vliegers af te schieten?
Myxomatose?Als er teveel konijnen zijn dan moet je een natuurlijke vijand op het eiland loslaten en/ of konijnen afschieten.
Ik neem aan dat het niet de bedoeling is om vliegers af te schieten?
Daar hoopt iedereen dus op, maar je bent niet alleen.
Als iedereen gemiddeld een jaar of 5 blijft, betekent dat met 300 kisten 3 jaar van nu het vertrek van 1800 Captains met uren per jaar. (Dat zijn er 35 per week)
Waar wil je aan de slag dan?
Plus dat je in een 'money-trap' zit...je gaat niet meer van je captainssalaris van 6000 Eur netto naar een junior F/O salaris van 2500 Eur, dus de beschikbare banen zijn behoorlijk minder dan je denkt.
Onassis, jij hebt toch ook ongeveer het zelfde gedaan? bij RYR uren beunen en dan de toko verlaten voor een mooi baantje op de 747?.. kan dit helemaal fout hebben hoor, maar dacht dat!
Bedoel hiermee te zeggen dat M'OL donders goed weet dat het een doorstroom van vliegers is bij RYR!
En volgens mij met een bulk aan 737NG uren kan jij rustig ergens anders aan de bak, wat misschien minder betaald maar wel beter T&C heeft!
Verder heb je als Ab Initio niets te verliezen en RYR betaald zodanig goed om je mond maar te houden over verwaterende t&c of andere poespas wat M'OL uithaalt om centen te verdienen.
Al met al zijn er natuurlijk grenzen, hoezeer ik de aggressieve handelswijze van M'OL wel mag, je kan mensen niet behandelen als een oud vuil! Dus misschien is BALPA wel goed, aan de andere kant heb je (Onassis) ook gelijk dat het heeeeel moeilijk is zoiets binnen een bedrijf als RYR van de grond te krijgen!
verder betalen voor een TR kijk ik niet meer raar van op, patatgeneratie hè
Punt is (voor mij): BALPA kost veel (1 %), en geen suport voor BRK.
BALPA zgt dat eerst meer BRKs lid moeten worden.
Kip en ei. Ga niet eerst 5 jaar erg veel geld dokken en geen enkele support krijgen.
Daarnaast, als RYR er achter komt (al is die kans klijn) dan kan ik mijn CU wel vergeten. Als balpa support zou geven kunnen we daar ook wel wat aan doen
Tok Tok, ploep, en weer een ei erbij.
Punt is (voor mij): BALPA kost veel (1 %), en geen suport voor BRK.
BALPA zgt dat eerst meer BRKs lid moeten worden.
Kip en ei. Ga niet eerst 5 jaar erg veel geld dokken en geen enkele support krijgen.
Daarnaast, als RYR er achter komt (al is die kans klijn) dan kan ik mijn CU wel vergeten. Als balpa support zou geven kunnen we daar ook wel wat aan doen
Tok Tok, ploep, en weer een ei erbij.
Penny wise, Pound foolish. Of is het gewoon een excuus omdat je geen ruggengraat hebt?Punt is (voor mij): BALPA kost veel (1 %), en geen suport voor BRK.
BALPA zgt dat eerst meer BRKs lid moeten worden.
Kip en ei. Ga niet eerst 5 jaar erg veel geld dokken en geen enkele support krijgen.
Daarnaast, als RYR er achter komt (al is die kans klijn) dan kan ik mijn CU wel vergeten. Als balpa support zou geven kunnen we daar ook wel wat aan doen
Tok Tok, ploep, en weer een ei erbij.
Jullie hebben makkelijk praten, Onassis zit op de 747 bij CLX, hoog en droog op het 2e dek en Jack Daniels heeft ook meer dan 5000 uur.
Jullie weten toch dat als je in je eentje opstaat om tegen de baas te zeggen wat je ervan vindt dat je dan als antwoord krijgt: Ok, dan ga je toch? Het heeft alleen zin als iedereen zich ongeveer tegelijk aanmeldt. Give the guy a break.
FYI: Ik heb 5 jaar bij RYR gezeten, het op zn Iers genomen en lid van Balpa geweest ja.
Als Balpa er komt dan is dat te danken aan jarenlange strijd.
Ik zit midden in het RYR dorp en heb een hoop RYR vrienden. Dat ik nu bij CLX zit heeft er geen zier mee te maken.
Ik geef zo iemand de break niet, want die verraadt de hele bende door cheap te zijn
Het is EXACT aan mensen zoals JC (en hij is niet alleen) te danken dat er geen verenigd gevoel is.
Veel succes met de 20 pondjes JC
Waarom makkelijk praten? Niemand wordt geboren met een 744 type rating (ik zit bij dezelfde club als Onassis) en >5000 uur. Het is een kwestie van principes en ruggengraat. Helaas zie je dat velen bij een low cost club (EZY, FR, enz) geen van beiden bezitten. Wel staren ze zich graag blind op de contracten van andere bedrijven, en zouden ze het liefst hun eigen moeder verkopen in ruil voor een quick upgrade bij hun eigen low cost tent, maar ergens voor knokken? Ho maar! Op zo'n manier blijf je gevangen in een vicieuze cirkel met steeds slechter wordende voorwaarden en contracten.Jullie hebben makkelijk praten, Onassis zit op de 747 bij CLX, hoog en droog op het 2e dek en Jack Daniels heeft ook meer dan 5000 uur.
Jullie weten toch dat als je in je eentje opstaat om tegen de baas te zeggen wat je ervan vindt dat je dan als antwoord krijgt: Ok, dan ga je toch? Het heeft alleen zin als iedereen zich ongeveer tegelijk aanmeldt. Give the guy a break.
so don't take it personally!
Ik heb een vakbond en een CAO
Maar waarom zou dit dan bij low cost bedrijven niet kunnen? Uiteindelijk doen we allemaal hetzelfde werk, beetje rondvliegen, aan knoppen draaien en met een stuurtje/joystick spelen. Waarom verkoopt de een zich zo goedkoop, en de ander zo duur? Misschien toch een verschil in principes en ruggengraat?Waar anderen ooit hard voor geknokt hebben.
Even voor de duidelijkheid. Het verloop van vliegers bij Ryanair is vrijwel nihil. De laagste in Europa voor zover ik weet.