Ryanair and Balpa

Ryanair and Balpa

  • Balpa, Yes please

    Votes: 49 81.7%
  • Balpa, No thanks

    Votes: 2 3.3%
  • Balpa, What's that???

    Votes: 9 15.0%

  • Total voters
    60
en zo heeft iedereen een goeie reden om te betalen voor een TR.
dus niet meteen die groep aanvallen terwijl je er zelf ook bij hoort.

Tjeeeesus daar gaan we weer.
Daar gaaaat het helemaal niet om man!

Laten we even hier iets rechtzetten:
Zowel Flying Willy als Purno en TF moeten even een brilletje opzetten en LEZEN wat er geschreven wordt! (Dus ik zal het maar even recupereren in Pim-en-de-Vis-taal):

Dit topic gaat helemaal niet over het wel of niet betalen van een TR.
Het gaat om je stemrecht als Brookfielder.
Dat stemrecht heb je niet in zaken als het gaat om een Collective Work Agreement, want je bent immers contractor.

Tot voor kort waren de contractors behoorlijk blijer dat de mensen onder normaal RYR contract.
Men vloog meer, men verdiende meer, men kon floating base nemen, er was zelfs een 5-5 rooster beschikbaar, en er werd belasting betaald waar het minst geheven werd (als er al werd betaald)
Alle Brookfielders liepen te pochen dat ze het zo goed voor elkaar hadden, sloegen mekaar op de schouders en riepen: "O, o, o wat hebben we het goed voor elkaar"

Nu gaat het om het opstarten van een unie (hoe heet dit topic?)
Daar heeft een Brookfielder gewoon geen stem in.
Tegenwoordig zijn de rollen omgedraaid en dreigen Brookfielders genaaid te gaan worden (of in ieder geval te worden gebruikt om de andere massa onder druk te zetten).
Daar moet je dan vervolgens als Brookfielder niet om gaan janken want daar heb je zelf voor gekozen.
En dan krijg je dat geklets dat er geen andere keus was. Tuurlijk wel: Gewoon niet je handtekening zetten, want die staat er kan ik je verklappen. Heb je zelf gedaan.
En zo is dat verhaal van die TR er ingekomen. Je HOEFT helemaal niet voor RYR te kiezen. Gewoon je TR niet doen

Je staat er verbaasd van hoe weinig intellect sommige vliegers hebben
 
Last edited:
Tjeeeesus daar gaan we weer.
Daar gaaaat het helemaal niet om man!

Laten we even hier iets rechtzetten:
Zowel Flying Willy als Purno en TF moeten even een brilletje opzetten en LEZEN wat er geschreven wordt! (Dus ik zal het maar even recupereren in Pim-en-de-Vis-taal):

Dit topic gaat helemaal niet over het wel of niet betalen van een TR.
Het gaat om je stemrecht als Brookfielder.
Dat stemrecht heb je niet in zaken als het gaat om een Collective Work Agreement, want je bent immers contractor.

Tot voor kort waren de contractors behoorlijk blijer dat de mensen onder normaal RYR contract.
Men vloog meer, men verdiende meer, men kon floating base nemen, er was zelfs een 5-5 rooster beschikbaar, en er werd belasting betaald waar het minst geheven werd (als er al werd betaald)
Alle Brookfielders liepen te pochen dat ze het zo goed voor elkaar hadden, sloegen mekaar op de schouders en riepen: "O, o, o wat hebben we het goed voor elkaar"

Nu gaat het om het opstarten van een unie (hoe heet dit topic?)
Daar heeft een Brookfielder gewoon geen stem in.
Tegenwoordig zijn de rollen omgedraaid en dreigen Brookfielders genaaid te gaan worden (of in ieder geval te worden gebruikt om de andere massa onder druk te zetten).
Daar moet je dan vervolgens als Brookfielder niet om gaan janken want daar heb je zelf voor gekozen.
En dan krijg je dat geklets dat er geen andere keus was. Tuurlijk wel: Gewoon niet je handtekening zetten, want die staat er kan ik je verklappen. Heb je zelf gedaan.
En zo is dat verhaal van die TR er ingekomen. Je HOEFT helemaal niet voor RYR te kiezen. Gewoon je TR niet doen

Je staat er verbaasd van hoe weinig intellect sommige vliegers hebben

Onassis,

Je snapt het niet helemaal. Jij bent telkens degene die de offtopic reacties uitnodigd door andere forumleden op agressieve en onredelijke wijze uit te maken voor Oelewapper, Snotneus etc. Daarnaast beweer je dingen die je niet onderbouwd. Als Bounty daar dan een reactie op vraagt geef je geen gehoor.

En voor de duidelijkheid. Je suggereerd dat je kan kiezen tussen Brookfield of RYR contract. Je kan alleen kiezen tussen Brookfield contract of geen baan!. Kom dan niet met opmerkingen dat je zelf keuze hebt door niet te tekenen.

En als je betere arbeidsvoorwaarde wil dan moet je maar bij een andere bedrijf solliciteren toch? Ik dacht dat deze topic ging om de verloederende arbeidsvoorwaarde bij RYR zelf te verbeteren.....

Daarnaast sla je ook compleet de plank mis met je opmerking over het intellect van sommige vliegers. Dat siert je wederom niet!
 
First of all Purno: Naar mijn beste weten heb jij nooit binnen RYR geopereerd. Dat betekent dat jouw beweringen gebaseerd zijn op hear-say en dat is de meest onbetrouwbare informatie die je kan hebben.
Dan had je kunnen weten dat Brookfielders geen stem hebben in arbeidsvoorwaarden omdat ze niet voor het bedrijf werken.
Dan had je ook kunnen weten dat dit al jaren speelt zonder dat er iets aan gedaan kan worden, want zolang mensen bijtekenen voor Brookfield zal RYR altijd de winnende had hebben (zie ook het topic van 19 of 77)
De enige manier is al eerder gezegd: Het niet accepteren en gewoon vertrekken.
Laten we dan maar hopen dat op termijn niemand meer tekent om genaaid te worden.

Second: Hoe naief kan je zijn dat je 30K in een rating stopt zonder te weten welk contract je krijgt?
Kom op zeg.
Natuurlijk probeert Ryanair alle ballen in eigen bak te houden. Het is immers een commercieel bedrijf en geen charitatieve instelling, maar dat neemt niet weg dat je absoluut de keus hebt.
Er is zelfs een Bijbelse uitspraak over: Zint eer ge begint.
Er is voldoende de afgelopen jaren geschreven op dit board als op PPrune etc etc.
Je kan me niet vertellen dat je je gaat commiteren voor een groot bedrag en dan maar passief af gaat wachten?
Dat is niet bepaald een teken van intelligentie, wel?

Third: Ik ga me niet verdedigen met betrekking tot Bounty. En zeker niet tegenover jou.
Ik heb een vaag vermoeden dat Bounty en 180 samen op een 3-daagse waren toen de posts geplaatst zijn (gezellig met de prop naar Brussel, gelukkig is de koffie gratis) om vervolgens even met een omtrekkende beweging Overload af te zeiken. En er wordt wat afgekletst in het bemanningscentrum en downroute bij jullie.
Het is inmiddels ook algemeen bekend voor Airwork-lezers dat Overload zich behoorlijk vaak moet verdedigen in kwesties met betrekking tot Ryanair..
Ik vond dat de argumenten waar Bounty en 180 mee aankwamen nou niet bepaald hout sneden en niet echt bijdroegen aan de inhoud van dit topic, maar meer sarcastisch waren en op de man.
Ik vond het dus mijn taak als ex-collega en dorpsgenoot ter verdediging in te springen.

Zover mijn betoog.
Ik ga niet meer mijn standpunten verdedigen als ze niet begrepen worden door hetzij het gebrek aan hersencapaciteit, hetzij door het gebrek aan leesvaardigheid.
Inhoudelijk daarintegen doe ik graag mee aan de discussie 'Ryanair and Balpa'

Onassis out


Suggestie:
Leer spellen. de spelfouten beginnen te irriteren. Je bent volwassen genoeg een vliegtuig te vliegen maar niet een normale zin zonder spelfouten te schrijven?
 
Last edited:
Nogmaals Onnasis, of moet ik zeggen Danasutra ?

weer een beschuldiging dat ik Overload afgezeken zou hebben in dit topic, blijf je hiermee bezig of ga je het een keer onderbouwen ?
 
Lijkt mij een simpele zaak van tegenstrijdige belangen tussen fr en brk vliegpiloten. Als je fr bent dus voor stemmen. Als het dan even mee zit kan iedereen straks op contract bij fr met productieafsraken ala trans of klm. ;) On a different note en ondanks dat ik erg geniet van dit topic valt mij de felheid wel op dus vandaar de vraag: waar is de gedachtenpolitie?
 
You can even call me 'sweethart' if you want to.
Zal ik jou dan ook E... noemen?

Ik hou me liever bij het onderwerp. Daar is tot nu toe te weinig aan bijgedragen
 
Ja, ben je net klaar met je TR en wil je je Brookfield contract niet tekenen omdat je een FR contract wilt, krijg je te horen dat je naar huis mag.

Daar zit je dan met al je intelligentie.



ik zeg niet dat het zo gaat of niet, maar ik denk dat niemand bereid is om die gok te nemen. tenzij we met z'n allen even 35k ophoesten en voor iemand de TR betalen en daarna moet ie NEE zeggen tegen een Brookfield contract.
heb je je antwoord.

ik snap ook niet dat er zo'n groot probleem van wordt gemaakt dat iemand heeft betaald voor zijn TR. alsof alle ellende in de luchtvaart daar het gevolg van is.
voor 99% van ons betekent het betalen voor je TR je eerste baan.
hier heb je van tevoren rekening mee gehouden als je niet op de KLS hebt gezeten(om als voorbeeld te noemen), want de kans bestaat dat je ergens aan de slag kunt maar je moet nog wel even je TR betalen. Als je hier geen rekening mee had gehouden had je dat misschien wel moeten doen.

ONTOPIC: of een union beter is voor FR zullen we pas weten als het daadwerkelijk zover is.
Ik wens een ieder op een UK FR contract veel sterkte.
 
ik snap ook niet dat er zo'n groot probleem van wordt gemaakt dat iemand heeft betaald voor zijn TR. alsof alle ellende in de luchtvaart daar het gevolg van is.
voor 99% van ons betekent het betalen voor je TR je eerste baan.
hier heb je van tevoren rekening mee gehouden als je niet op de KLS hebt gezeten(om als voorbeeld te noemen), want de kans bestaat dat je ergens aan de slag kunt maar je moet nog wel even je TR betalen. Als je hier geen rekening mee had gehouden had je dat misschien wel moeten doen.

ONTOPIC: of een union beter is voor FR zullen we pas weten als het daadwerkelijk zover is.
Ik wens een ieder op een UK FR contract veel sterkte.


Amen
 
Sluit me geheel aan bij Turning Final.

Het enige contract dat genoemd werd in de TQ training agreement was het FR training contract, dat in zou gaan na het behalen van de circuits.
Bij einde lijn training kwam er een telefoontje van de wel bekende dame uit STN met het bericht dat ik wel geteld 2 base keuzes had en wat het dan wel mocht worden. En oh ja vlak voor ze ophing wist ze nog even te melden dat het een BRK contract werd en of ik zo vriendelijk wilde zijn even een ontslag briefje te sturen om het FR trainings contract te beïndigen. -KLIK- ....
FR contract??? Is nooit genoemd of aangeboden. Take it or leave it, na 30K B737NG training + 150 uurtjes line ervaring....


Maar daar was ik dit draadje niet voor gestart, dus back on topic please!
 
En oh ja vlak voor ze ophing wist ze nog even te melden dat het een BRK contract werd en of ik zo vriendelijk wilde zijn even een ontslag briefje te sturen om het FR trainings contract te beïndigen. -KLIK- ....

En dat is waarom jullie met z'n allen Balpa moeten stemmen, zodat dit soort praktijken voorkomen worden. Zal me niks verbazen als ze straks alleen nog maar brookfield captains willen hebben, dan is het overschot aan vliegers in de winter ook opgelost.

PS99
 
Alle voorgaande discussies ten spijt, is een ieder er zich van bewust dat het een RECHT is van het personeel om zich te verenigen in een vakbond? Wellicht dat juist in het jaar 2009 de naam Lech Walesa wat bellen doet rinkelen?

Is deze discussie daarom niet iets wat we over moeten laten aan de juristen van BALPA, die, nadat ze bij het Hooggerechtshof van Ierland hun gelijk hebben gehaald, in hoger beroep ook winnen bij het Europese Hooggerechtshof?

In plaats van dat jullie je laten naaien door MOL, zorgt MOL ervoor dat jullie elkaar gaan lopen naaien. Uiteindelijk moet toch iemand al die mooie 738's vliegen.
 
@Turning Final / Onassis

Inderdaad. En hey, zelfs op de KLS is die baan op het moment al geen gegeven meer!

Laten we ook niet vergeten dat er ook nog genoeg mensen zijn die jet uurtjes kopen - kortom duizenden euros neerleggen om ergens to mogen vliegen. Of die mooie bridgecourse die mensen tot een tijdje terug volgden bij de KLM voor een paar duizend euro om vervolgens toch te worden afgewezen. Bij Ryanair heb je in elk geval een baan als je die typerating betaald - en met het geld wat je bij Ryanair binnen harkt moet die lening ook best te betalen zijn.

Ik spreek zo af en toe ook met Amerikaanse piloten en die geloven bijna niet dat ik direct ben begonnen op een 737-800.

Is dan alles perfect en prima bij Ryanair? Nee, en dat zal ik ook niet beweren. Ik hoef daar niet verder op in te gaan, ik denk dat iedereen hier wel weet wat de knelpunten zijn. Maar als je als low-timer de kans hebt om bij Ryanair te beginnen zou ik dat doen, ook onder een contract met Brookfield, zeker in de huidige economie. Het hebben van een baan, met een courante typerating en een mooi loon is toch echt een betere optie dan thuis bankzitten. En na een paar jaar bij Ryanair met een paar duizend uur 737 op zak en hopelijk een wat beter lopende economie zal je dan echt wel kansen elders hebben.

Ik vind het ook wel jammer dat als iemand vraagt wat ik voor een werk doe en ik zeg dat ik piloot ben dat de reactie dan vaak iets is van "Wow!" en als ze dan vragen waar ik werk en Ryanair noem de reactie meestal is van "Oh :bwah:"

Ik snap heel goed dat het verwateren van de T&C bij Ryanair zorgelijk is, niet alleen voor de mensen die er werken maar ook voor piloten elders die misschien vrezen dat Ryanair daar een trend in gaat zetten. Op het moment gebeurt er weinig tegen, en daarom zie ik wel degelijk een plek voor BALPA. Ook voor de Brookfield vliegers, die er ook zeker wel een stem in hebben en waar BALPA ook voor op wil komen - al was het maar om te zorgen dat een Ryanair contract krijgen makkelijker zou zijn. Voor mij is het op het moment niet handig om op een Ryanair contract over te gaan - al zou het kunnen - omdat mijn collega's juist hebben moeten inleveren de laatste tijd. Financieel zou ik er gewoon te veel op achteruitgaan op dit moment en de benefits van een vast contract zijn ook verminderd.

En ik vind tot slot dat mensen zich ook wel eens mogen gedragen naar hun functie ;) Het gedrag hier is af en toe gewoon kinderachtig, tis toch geen pprune hier.
 
@ Fish

Waar houdt het dan op?

Je zegt dus dat je in de huidge economische omstandigheden het wel begrijpt dat mensen voor een type betalen, ok, hoe ik er ook op tegen ben, dat snap ik ook nog wel een klein beetje, mits daar dan vervolgens een normaal contract tegenover staat.

Valt het ook nog te verdedigen dat captains straks voor hun upgrade training moeten betalen? Of moet dit dan ook maar gedaan worden onder het mom van: ja ik heb het extra salaris nodig etc.

Moeten straks trainingcaptains ook voor hun TRI/TRE rating betalen, omdat ook zij weer wat meer gaan verdienen?

Ik hoop van harte dat BALPA een voet tussen de deur kan krijgen, de fr piloten kan verenigen, en er voor kan zorgen dat MOL zich op gaat stellen als een werkgever die in elk geval de schijn wekt zich om zijn werknemers te bekommeren.

Er zijn veel meer piloten bij bedrijven als FR aan het werk dan dat er ooit plek zal zijn bij de majors, dus het altijd gehoorde argument van: een paar duizend uur vliegen en dan met de noorderzon vertrekken zou heel veel mensen wel eens heel erg duur kunnen komen te staan, zeker als ze straks over 10 jaar elke winter 3 maanden zonder werk zitten met hun brk contract en er verder geen bedrijf is wat mensen aanneemt.
 
@paraglider:

wat wil je dan:
-wat er tegenover staat is voor beginners dus niet betalen voor TR. wachten tot ze aan de slag kunnen ergens zonder voor hun type te betalen. bij de majors kun je het zowat vergeten(uitzonderingen daar gelaten), dan blijft er nog de rest over.
-je CU niet doen omdat je daarvoor moet betalen, vervolgens blijf je rechts zitten totdat je een ons weegt en kom je elders niet aan de bak omdat je geen relevante uren als captain hebt.

of heb jij nog een andere optie die fish, ik en anderen over het hoofd hebben gezien?

het klinkt erg egoistisch van mij( misschien is het ook zo) maar ik denk als ik voor mijn TR moet betalen om aan een baan te komen dan doe ik dat omdat er rekeningen betaald moeten worden. misschien heb jij dat probleem niet en woon je nog thuis ofzo.
het laatste waar ik aan denk als ik die 30k betaal voor mijn type is of ik het niet v*rkl**t voor de rest die straks aan de bak moet. Ik lig er eerlijk gezegd niet wakker van of zij dan slechtere T&C's krijgen omdat ik voor mijn type hebt betaald. Zoals anderen heb ik een enorm risico genomen door 100K neer te tellen voor een opleiding waarbij niemand iets kan voorspellen. Dat weet ik en een ieder die aan de opleiding begint.
En als je de rest een stap voor wilt zijn dan kijk je in je glazen bol wanneer je het beste kunt starten bij de KLS. als je aangenomen wordt scheelt dat je een TR en een bridge course. je bent ook meteen binnen bij een major.
 
Turning Final,

Ik zei: Je zegt dus dat je in de huidge economische omstandigheden het wel begrijpt dat mensen voor een type betalen, ok, hoe ik er ook op tegen ben, dat snap ik ook nog wel een klein beetje, mits daar dan vervolgens een normaal contract tegenover staat.

En daar zit het hem bij FR. Je moet eerst je eigen rating betalen, soit, vervolgens staan daar echter redelijk dramatische t&c's tegenover.

Als je dan vervolgens je command upgrade ook nog gaat betalen, en dan nog steeds zo'n hopeloos contract hebt vraag ik me af waar je mee bezig bent.

Nou begrijp ik heel goed dat een bepaalde vorm van egoische hier menselijk is, want ja, jij wilt natuurlijk niet dat jij rechts blijft zitten omdat iemand anders wel voor z'n CU betaald, dus betaal jij ook maar. Maar als dit egoische niet doorbroken wordt door een soort vakbond binnen de piloten bij FR gaat het van kwaad tot erger.

Echter, als iedereen nou gewoon lid is van een vakbond, BALPA, of wie dan ook, en samen er voor zorgt dat er gewoon niemand betaald, dan kan FR hoog en laag springen, maar moeten ze op een gegeven moment wel. MOL kan wel blijven dreigen met het sluiten van bases etc etc, maar als jullie samen sterk zijn, sta je sterker dan MOL, en daar zal het bedrijf overigens echt niet van omvallen.

Als veel van het personeel echter over 10 jaar op een leuk BRK contract links zit, met vakantiedagen die door FR zijn toegewezen, misschien een paar maandjes forced unpaid leave in de winter, geen fatsoenlijke LOL etc etc, dan zou het best nog kunnen zijn dat idd FR niet omvalt, maar van veel mensen het persoonlijke leven er wel gigantisch onder te leiden heeft en dan moet je je op een gegeven moment gaan afvragen wat meer waard is.
 
Valt het ook nog te verdedigen dat captains straks voor hun upgrade training moeten betalen? Of moet dit dan ook maar gedaan worden onder het mom van: ja ik heb het extra salaris nodig etc.

In feite gebeurt dat al:
In het eerste jaar verdien je tegenwoordig maar 80% van captainssalaris.
Een recente ex-collega van me verdient slechts 900 pond PER JAAR meer dan z'n laatst genoten F/O salaris.
Met de kosten van training (je krijgt tijdens je groundschool en sim geen sectorpay, je betaalt je eigen transport naar East Midlands en hotelkosten 2x 4 dagen) heb je dat er pas naar 2 jaar uit.
Per saldo schiet je er niets mee op dus.
Men speelt erop dat er teveel mensen zijn die 4 strepen willen dragen.

Het zit er door de tweedeling binnen het bedrijf (FR en BRK contract) niet echt in dat Balpa ooit een succes gaat worden.
In eerdere pogingen Balpa binnen te krijgen heeft het bedrijf net zo lang mensen aangenomen/getransferred dat een minderheid in stemmen het resultaat was.
Okay, dan heb je de unie binnen. En dan? Wil je staken? Yeah right.

Eerder is gezegd dat je het recht zou hebben lid van een unie te zijn, maar als voor jou 10 anderen WEL werken dan is jouw stem geen cent waard.
Het is een commercieel wonder dat het bedrijf met een dergelijke opzet wegkomt.
Het is een arbeidssociale schande dat het bedrijf met zoiets wegkomt.
Een overschot aan vliegers en een economische malaise heeft het bedrijf altijd goed gedaan (mensen betalen zelf voor de positie, dikke kortingen bij Boeing en meer vraag naar goedkope tickets).
De oplossing zit hem in een afname in aanbod van vliegers aan het bedrijf.
Met andere woorden: Er zijn gewoon teveel konijnen op dit eiland. Wat doen we eraan?
 
@ Fish

Waar houdt het dan op?

Je zegt dus dat je in de huidge economische omstandigheden het wel begrijpt dat mensen voor een type betalen, ok, hoe ik er ook op tegen ben, dat snap ik ook nog wel een klein beetje, mits daar dan vervolgens een normaal contract tegenover staat.

Valt het ook nog te verdedigen dat captains straks voor hun upgrade training moeten betalen? Of moet dit dan ook maar gedaan worden onder het mom van: ja ik heb het extra salaris nodig etc.

Moeten straks trainingcaptains ook voor hun TRI/TRE rating betalen, omdat ook zij weer wat meer gaan verdienen?

Ik hoop van harte dat BALPA een voet tussen de deur kan krijgen, de fr piloten kan verenigen, en er voor kan zorgen dat MOL zich op gaat stellen als een werkgever die in elk geval de schijn wekt zich om zijn werknemers te bekommeren.

Er zijn veel meer piloten bij bedrijven als FR aan het werk dan dat er ooit plek zal zijn bij de majors, dus het altijd gehoorde argument van: een paar duizend uur vliegen en dan met de noorderzon vertrekken zou heel veel mensen wel eens heel erg duur kunnen komen te staan, zeker als ze straks over 10 jaar elke winter 3 maanden zonder werk zitten met hun brk contract en er verder geen bedrijf is wat mensen aanneemt.

Zoals ik zeg, het is niet goed dat de T&C bij Ryanair verwateren - dus ik ben het natuurlijk niet eens met wat jij schetst dat mensen voor hun upgrade zouden moeten gaan dokken, of voor een rating. En inderdaad, juist om te voorkomen dat bijvoorbeeld zoiets zou gebeuren zou het een goede ontwikkeling zijn.

Ik denk inderdaad dat "verenigen" een belangrijk woord is. Of het nou via BALPA is of anderzijds - dat is iets wat nu niet erg aanwezig is. Er zijn veel verschillende bases, veel verschillende nationaliteiten met verschillende ervaringsniveaus, verschillende contracten en mensen hebben vaak ook weinig passie voor het bedrijf - wat het allemaal lastiger maakt.

Dat je later nergens anders aan de bak zou komen omdat er geen werk is en over 10 jaar nog gedwongen bij Ryanair zit, tsja, dan schets je eigenlijk een doem scenario voor de hele luchtvaart en dag mag ik aannemen dat alle piloten het moeilijk hebben als het op werk aankomt. Maar als het een beetje mee zit denk ik dat je over een paar jaar met een paar duizend uur 737 op je naam, waarvan hopelijk nog een flink aantal gevlogen als Captain ook, je elders best kansen zult hebben.
 
Maar als het een beetje mee zit denk ik dat je over een paar jaar met een paar duizend uur 737 op je naam, waarvan hopelijk nog een flink aantal gevlogen als Captain ook, je elders best kansen zult hebben.

Daar hoopt iedereen dus op, maar je bent niet alleen.
Als iedereen gemiddeld een jaar of 5 blijft, betekent dat met 300 kisten 3 jaar van nu het vertrek van 1800 Captains met uren per jaar. (Dat zijn er 35 per week)
Waar wil je aan de slag dan?

Plus dat je in een 'money-trap' zit...je gaat niet meer van je captainssalaris van 6000 Eur netto naar een junior F/O salaris van 2500 Eur, dus de beschikbare banen zijn behoorlijk minder dan je denkt.
 
Als er teveel konijnen zijn dan moet je een natuurlijke vijand op het eiland loslaten en/ of konijnen afschieten.

Ik neem aan dat het niet de bedoeling is om vliegers af te schieten? ;)
 
You say it :grijns::grijns:

(Op Vlieland hebben ze er Myxomatose op losgelaten, hier in de UK werkt t prima met SOA's)
 
Back
Top