Even weer on topic.
Las vandaag het Ryanair artikel in het Balpa magazine en ik vond het shocking. Het management loopt over jullie heen, ze kunnen alles maken. Tijden gaan wat minder, hoop piloten op de markt, dus uitbuiten de handel. Als er geen union is, kun je niets maken. Morgen gaan we bij wijs van spreken 5 op 2 af werken, you don't like it, take it or leave it. Ik noem maar een voorbeeld. Of alleen nog maar captain op een brookfield contract. Als individu kun je helemaal niets. ze kunnen je terms and conditions geven, maar ook zo weer afnemen.
Laat je niet intimideren door het management, laat ze meelezen, so what...
Als ik lees dat piloten straks eventueel moeten gaan betalen wel geteld 4500 pond om een upgrade te krijgen voor command, dan is dat toch van de zotten.
Overload misschien weet jij hier meer over.
Ik spreek hier voornamelijk voor de vliegers die er al een tijd zitten bij Ryanair, als beginneling heb je helaas niets te zeggen, maar de mensen die er al een tijd gevestigd zijn, kunnen iets betekenen.
Ik zie bij mijn bedrijf dat ze Ryanair praktijken willen gaan overnemen, gelukkig dat Balpa z'n poot stijf houdt en alleen dingen toestaat die redelijk zijn.
Ik geniet nog steeds van mijn baan, maar laten we deze baan niet verzieken met z'n allen. Als 1 bedrijf z'n standaarden gaat verlagen dan volgen er vaak meer, of moeten gaan volgen, om te blijven overleven. Concurentie is goed, maar dat moet niet ten koste van alles gaan. Laten we deze baan nog leuk houden. Een union kan daar voor zorgen.
Conclusie, Stem Balpa!
PS99