Ryanair and Balpa

Ryanair and Balpa

  • Balpa, Yes please

    Votes: 49 81.7%
  • Balpa, No thanks

    Votes: 2 3.3%
  • Balpa, What's that???

    Votes: 9 15.0%

  • Total voters
    60

wfm

New member
Balpa is hard aan het werk om erkening te krijgen binnen Ryanair voor de UK bases. Ryanair is hard bezig dit tegen te gaan. Er staat een update/polling op crewdock.

Waarom wel/niet Balpa, iemand????
 
Ik zou me kunnen voorstellen dat een werkgever liever geen sterke bond als organisatie om mee te onderhandelen. Dat zou het nemen van bepaalde beslissingen lastiger kunnen maken.

For the record : Ik geef niet mij mening of dat goed of slecht is.
 
Niet gaan trollen, dit is een serieus topic. Het is waarschijnlijk onze laatste kans op union recognition en het zal er hard aan toe gaan.
 
Klinkt gezellig, maar voor de vliegers lijkt een bond me een goeie zaak, zeker mocht het ooit eens wat minder gaan met RYR in de toekomst.
 
Ik weet zeker niet alles over Ryanair. Maar als ik de boys die ik daar ken zo hoor de laatste tijd is het hoog tijd voor iets als BALPA. Al heeft BALPA en een union ook zijn nadelen. BALPA is bijv. goed voor een groep, maar voor een individu zijn ze soms behoorlijk useless. En dat weet ik helaas uit eigen ervaring. Maar dat is een ander verhaal.
Correct me if I am wrong, maar hebben de RYR piloten niet een toch aardige pay cut te verduren gehad de laatste tijd? Direct of indirect door o.a. nieuwe tax regels en RYR zelf. Waar het volgens de berichten die mij bereikten er erg op lijkt dat RYR persé een verlies wilde draaien in het laatste kwartaal van '08. Hebben ze jullie te grazen genomen jongens?

Dan ook nog (los van dit alles) de koersval van de Pond tegen de Euro. Maakt het er allemaal niet leuker op. Ben ik toch blij dat toen ik nog in Ponden verdiende deze wel tot zelfs 45% meer waard waren dan nu.

Overload, hoezo moet ik ook voorzichtig zijn, terwijl ik NIET voor Ryanair werk? Zou ik als niet RYR employee echt invloed op RYR kunnen hebben terwijl jullie dat zelf niet eens lijken te hebben. I am flattered. :D
 
Last edited:
Ryanair Captain dismissed for promoting unions ?

Ryanair Captain dismissed for promoting unions ?

For what it's worth ...

A UK based Captain has been dismissed today for promoting union membership with cabin crew. The company accuses him of compromising safety (??)

Ladies and Gentlemen, this is happening here, in the UK, in 2009.

I have taken the liberty to start this thread separately from the other RYR threads, as I believe this requires every pilot's attention, from ANY airline.

The fellow pilot is known within the RYR pilot's community to be exemplary in his job, very experienced and highly regarded. I wish to give him all my support and solidarity here.

The aim for RYR's management is quite simple – instigate fear amongst us! Shame on you Molly. The BALPA campaign is very strong and is gaining great support, the management are now resolving to desperate measures. This is the time to keep a cool head and continue supporting the campaign.

Fellow Ryanair pilots, the time has come to make a difference, to change the system, to liberate ourselves from the bullies. Please join BALPA now, together we will make the difference, together we will face the opposition.

You will later this year be asked to take part in a vote for or against BALPA. I believe this is our last true chance to stop the rot, make no mistake. Remember this vote is confidential, you don't even need to be a member of BALPA.

There is only one bullet left, it's not a magic one, but it's our last bullet!

BALPA - Home
 
Samen sta je sterk! Ik werk voor easy en kan niet vaak genoeg zeggen hoe belangrijk het is om in deze tijd in een goede union te zitten.

Het kost een paar knaken, maar als je in de UK werkt kun je daar weer een hoop tax relief op krijgen. Ik hoop dat het voor jullie gaat lukken bij Ryanair.

PS99
 
Inderdaad een zieke actie ! Maar je mond houden op een publiek nederlands forum waar je onder een bijnaam iets post..... cut the crap !

nog zieker :
Het gerucht gaat dat Ryanair in elk land een van zijn/haar vliegers tegen betaling mee laat lezen op bulletin boards zoals deze. Deze persoon zou geruchten tegen moeten spreken en in een extreem geval namen door moeten spelen naar kantoor....

Zelf ben ik in mijn Ryanair tijd benadert door het bedrijf voor een dergelijk klusje in een ander jasje, waar ik uiteraard niet aan mee heb gedaan. De persoon die mij dit vroeg liet mij overigens een paar dagen later nog weten een andere "nederlander" gevonden te hebben..... typisch, niet ?

Adios, en succes aan alle FR collega's !
 
nog zieker :
Het gerucht gaat dat Ryanair in elk land een van zijn/haar vliegers tegen betaling mee laat lezen op bulletin boards zoals deze. Deze persoon zou geruchten tegen moeten spreken en in een extreem geval namen door moeten spelen naar kantoor....

Als ik Overload uit een ander topic even mag quoten:
...de baas krijgt elke week een Briefing over wat er hier gepost wordt dussssss...
 
Overload, we horen niets meer van je? Er worden notabene vliegers ontslagen...

Je bent toch niet stiekem druk bezig met het briefen van de baas he...
 
...de baas krijgt elke week een Briefing over wat er hier gepost wordt dussssss...


Dusssssss wat ?

Wat kunnen ze je maken ?

He Pietje, ik zie wat verontrustende teksten op forum x, ben jij dat onder deze nickname ?

Pietje : nee.

case closed, nog even langs de cash office je sector cheque halen en gezellig een dubbele girona doen, niets meer, niets minder.

Mocht je dat naif van mij vinden, hoor ik graag op welke juridische wijze je wel aan te wijzen bent als persoon in kwestie.....
 
ik denk met de huidige ontwikkelingen en de lessen geleerd uit het verleden dat jullie je echt bij BAPLA moeten aansluiten.

Jullie baas is een eenvoudige bonenteller die niets om luchtvaart geeft, maar puur om zijn knaken (is dat niet elke baas...ja het zijn allemaal bonentellers, maar sommigen geven veel om luchtvaart of zijn zelfs avioten net als wij)

Ik moet wel toegeven dat die bonenteller het wel heel slim doet...veel vluchten met lage ticketprijzen, jan en alleman gaat vliegen, werkgelegenheid gaat omhoog op kleine velden, vliegveld breidt uit, Ryanair gaat nog meer vliegen, nog meer pax, nog meer werkgelegenheid....en dan heeft Ryaneir het voor het zeggen: Doe wat wij zeggen of we vliegen niet meer van jullie veld...werkgelegenheid in gevaar, management van vliegveld op de knieen en Ryanair weer blij.

Succes en prettige wedstrijd!!!
 
nog zieker :
Het gerucht gaat dat Ryanair in elk land een van zijn/haar vliegers tegen betaling mee laat lezen op bulletin boards zoals deze. Deze persoon zou geruchten tegen moeten spreken en in een extreem geval namen door moeten spelen naar kantoor....
Ik kan me niet voorstellen dat dat waar is. Ik haal niet graag WOII vergelijkingen aan, maar als deze mensen werkelijk bestaan, dan komt bij mij toch een drieletterige afkorting naar boven, beginnend met een N

Maar nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat iemand geld zo belangrijk vindt dat hij (of zij) berichten over eventuele vakbond activiteiten of andere RYR related feiten doorbrieft aan het management.
Maar ja, ik kan me meer dingen niet voorstellen die wel gebeuren, maar ik hoop van harte dat het weer een van die klok/klepel geruchten is...
 
Geloof me, het is waar wat Bounty zegt...maar ach, bij PVV bijeenkomsten lopen ook undercover VVDers rond, dus wat RYR doet is niet zo bijzonder. Bij PPrune schrijft ook af ent toe het RYR management mee onder fake usernames

Het is alleen jammer dat bepaalde RYR vliegers, oftewel: idioten, NSBers, matennaaiers etc etc zich hiervoor laten lenen..
 
Ik kan me niet voorstellen dat dat waar is. Ik haal niet graag WOII vergelijkingen aan, maar als deze mensen werkelijk bestaan, dan komt bij mij toch een drieletterige afkorting naar boven, beginnend met een N

Maar nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat iemand geld zo belangrijk vindt dat hij (of zij) berichten over eventuele vakbond activiteiten of andere RYR related feiten doorbrieft aan het management.
Maar ja, ik kan me meer dingen niet voorstellen die wel gebeuren, maar ik hoop van harte dat het weer een van die klok/klepel geruchten is...

Het is dan ook niet waar, net als overigens het gerucht dat FR mensen wel eens op Pprune zouden posten. Zoiets zouden ze natuurlijk nooit doen. Een papertrail achterlaten of iemand geld voor dat soort diensten betalen. Dan onderschat je ze toch.
Het is ook niet nodig, want er zijn helaas genoeg mensen, zoals een bepaalde Airworker, die tijdens een potje golf met de baas, graag de vuile was over collega's buiten hangen, om daar zelf beter door te lijken. Je zou je ook kunnen afvragen of zo iemand een goede vlieger kan zijn. Voer voor psychologen.
Het zijn ook geen vliegers die hier meelezen. Er zitten mensen met veel nationaliteiten op het hoofdkwartier in DUB, ook Nederlanders, en een van de taken van die mensen is om de media in hun eigen land in de gaten te houden, daar vallen ook internet fora onder.
Na wat er met een zeer gewaardeerde collega is gebeurt (en hij is niet de laatste), lijkt het me echter niet verstandig om op een openbaar forum teveel informatie uit te wisselen. Dat is alleen maar schadelijk.
Er wordt achter de schermen zeer hard gewerkt door BALPA, take my word for it.
Mijn waarschuwing uit de post aan het begin van dit topic staat nog steeds.
 
Last edited:
Back
Top