Leuk stukje in op de Hoogte van vandaag.
De president; " De voorlopige brainstormsessies in het bestuur hebben
geleid tot de voorzichtige conclusie dat verschillende
aspecten uit eerder gehanteerde modellen nodig zijn
om alles af te dekken. Scheiding van productie lijkt op
zowel passage als vracht niet houdbaar en kan op termijn
bovendien tot benadeling van vliegergroepen leiden.
De vraag of Martinair in de toekomst passage zou
moeten vliegen lijkt sowieso zeer gerechtvaardigd.
Binnen het bestuur is daar in ieder geval grote twijfel
over. Met Martinair als vrachtoperator zou een vorm van
productieverdeling tussen KLM en Martinair in combinatie
met een aantal andere afspraken wellicht kunnen
werken. Daarnaast dringt de vraag zich op of op langere
termijn weer Martinair-vliegers moeten worden aangenomen.
Wellicht dat met oog op de verre toekomst een
uitgroeimodel voor de vliegers meer voor de hand ligt.
Dus ik lees dit als volgt;
Trans en Mac gaan lekker naast elkaar pax vliegen.
Over een jaartje of zegge 3, krijgen de MAc vliegers op de 76 de keuze blijf bij Trans onder Trans voorwaarden of ga naar Mac/KLM Cargo.
Zo krijg je doorstroom van de Transvliegers naar de 76 of opvolger daarvan dus geen gezeik over sen etc.
MAC/KLM CArgo wordt een tweede soort LH Cargo met dito arbeidsvoorwaarden. Ook geen gezeik met sen. Komen geen nieuwe Mac vliegers meer bij en langzaam verdwijnt dit clubje in de grote blauwe pool.
Zou ik er ver naast zitten na deze hints?