KLS 10-1

Ik ben bang dat komende KLS'ers toegewezen zijn op de vrije markt en uiteindelijk bij een low-cost maatschappij terechtkomt, met bijbehorend loon uiteraard. Je moet je zelf afvragen of je dat wel wilt.
Ik persoonlijk zou dat absoluut niet willen, ik heb een paar keer (ik zal geen namen noemen) met een Nederlandse low-cost maatschappij gevolgen en het was niet bepaald een comfortabele vlucht, en ik durf te wedden dat de Captain en Co-Piloot geen 8 voor Engels hadden en nauwelijks hun havo hebben gehaald. Niet te vergeten die 'knappe' stewardessen in hun mooi kleurrijke rokjes.

Ik zeg nee dank u feestelijk.
Ducati,
Ik vind dit toch wel een frappant stukje van je. Je schopt hiermee best een hoop Transavia vliegers tegen de schenen, denk ik. :dozey:
Om je vraag te beantwoorden of je uit het goede hout bent gesneden: nee, dat ben je (wat mij betreft) niet, als je meent wat je hier schrijft.
Je moet blij zijn als je van vliegen je werk kunt maken, waar dat ook is. Vliegen is vliegen en dat is overal mooi (zeker in het begin). Dat Transavia een ander aannamebeleid heeft dan KLM, wil absoluut niet zeggen dat zij genoegen nemen met vliegers van een mindere kwaliteit, in tegendeel... Je droombeeld bestaat misschien uit een piloot in KLM uniform met allemaal meisjes in het blauw om zich heen... dat zou ik maar gauw vergeten. Zo romantisch is het allang niet meer. En ook bij KLM vliegen er een hoop mensen die geen 8 voor Engels hadden en nauwelijks hun havo hebben gehaald... en niet te vergeten al die 'knappe' stewardessen op longhaul in hun nieuwe stretchy broeken...
Gr Zweuvert

Ontopic: gorsh10, prima beslissing die je van plan bent te nemen! Ik snap ook niet waarom jou potentiële klasgenoten wel dat contract hebben getekend. Ik ben het helemaal eens met wat Bravo Kilo zegt. De KLS heeft geen meerwaarde meer, terwijl de kosten wel hoger liggen.. De opleiding is kwalitatief heel goed, met name de eindopleiding, maar ik denk dat het je toch weinig voordeel zal geven tijdens je sollicitaties bij luchtvaartmaatschappijen, ten opzichte van dat zwembad vol ab initio's (wat er nu al is)...
 
Ducati,
Ik vind dit toch wel een frappant stukje van je. Je schopt hiermee best een hoop Transavia vliegers tegen de schenen, denk ik. :dozey:
Om je vraag te beantwoorden of je uit het goede hout bent gesneden: nee, dat ben je (wat mij betreft) niet, als je meent wat je hier schrijft.
Je moet blij zijn als je van vliegen je werk kunt maken, waar dat ook is. Vliegen is vliegen en dat is overal mooi (zeker in het begin). Dat Transavia een ander aannamebeleid heeft dan KLM, wil absoluut niet zeggen dat zij genoegen nemen met vliegers van een mindere kwaliteit, in tegendeel... Je droombeeld bestaat misschien uit een piloot in KLM uniform met allemaal meisjes in het blauw om zich heen... dat zou ik maar gauw vergeten. Zo romantisch is het allang niet meer. En ook bij KLM vliegen er een hoop mensen die geen 8 voor Engels hadden en nauwelijks hun havo hebben gehaald... en niet te vergeten al die 'knappe' stewardessen op longhaul in hun nieuwe stretchy broeken...
Gr Zweuvert

Ontopic: gorsh10, prima beslissing die je van plan bent te nemen! Ik snap ook niet waarom jou potentiële klasgenoten wel dat contract hebben getekend. Ik ben het helemaal eens met wat Bravo Kilo zegt. De KLS heeft geen meerwaarde meer, terwijl de kosten wel hoger liggen.. De opleiding is kwalitatief heel goed, met name de eindopleiding, maar ik denk dat het je toch weinig voordeel zal geven tijdens je sollicitaties bij luchtvaartmaatschappijen, ten opzichte van dat zwembad vol ab initio's (wat er nu al is)...

Eens!
 
:D ja Ties... je bijnaam verraad je een beetje in deze
(ok... je was waarschijnlijk al door de selectie voordat de crisis begon, maar je bent pas erna begonnen met de kls ;))
 
oftewel je gaat lekker fat, dumb & happy je opleiding doen, en wat je daarna met 1,2 ton schuld doet... lekker boeie... zien we dan wel :haha:
 
Ik had het inderdaad over Transavia. Ik kan ook niet anders dan het met jou eens zijn, behalve over dat stuk over geschiktheid. Alhoewel ik me wel kan voorstellen dat je dat denkt.

Echter, ik sta achter mijn uitspraak en vind het spijtig voor degene die anders denken. Als dit mij niet geschikt maakt als piloot, dan zij het zo.
 
Volgens mij was er eerst de kredietcrisis, en toen kwam jij.........

(Anders ff snel oplijnen....)

:D ja Ties... je bijnaam verraad je een beetje in deze
(ok... je was waarschijnlijk al door de selectie voordat de crisis begon, maar je bent pas erna begonnen met de kls ;))

Oke oke, ik moet jullie helaas gelijk geven. Nou ik spring hier zo wel zelf even het zwembad in dan he.. ;)
 
Ik had het inderdaad over Transavia. Ik kan ook niet anders dan het met jou eens zijn, behalve over dat stuk over geschiktheid. Alhoewel ik me wel kan voorstellen dat je dat denkt.

Echter, ik sta achter mijn uitspraak en vind het spijtig voor degene die anders denken. Als dit mij niet geschikt maakt als piloot, dan zij het zo.

The way i see it is HV minstens net zo goed als KLM. De gelijkenis en verschillen tussen de twee maatschappijen zijn denk ik in de volgende zin mooi samen te vatten:

Same shit, different destinations

Natuurlijk doelende op dat HV meer vliegt op urlaub bestemmingen en KLM internationaal natuurlijk heel groot is.
 
Ik had het inderdaad over Transavia. Ik kan ook niet anders dan het met jou eens zijn, behalve over dat stuk over geschiktheid. Alhoewel ik me wel kan voorstellen dat je dat denkt.

Echter, ik sta achter mijn uitspraak en vind het spijtig voor degene die anders denken. Als dit mij niet geschikt maakt als piloot, dan zij het zo.

Je wil toch vliegen of niet??? Als ik nu de kans krijg om bij Trans te vliegen, count me in! Ik ben nu all erg happy met het feit dat ik überhaupt rondvluchten mag vliegen in C172!! Vliegen blijft vliegen...verschil tussen Trans 73 cockpit en KLM 73 cockpit aint very big!!

Anyways, good luck voor de mensen die nog een keuzen moeten maken of ze wel of niet willen beginnen bij de KLS. Ik zou het een lastige keuzen vinden vooral als je zo graag wil vliegen!
 
Hee allemaal,
Ik zou zelf ergens rond 2011-3 eindigen,, ( ik heb Cova gehaalt op 17/03/09 ).
Ik heb mede hierdoor besloten AP&M te gaan doen. Hierdoor kom ik gegarandeerd in 2011 -2 of 3.

Over de crisis, ook ik zit soms zwaar te twijfelen, maar mijn gok is dat de luchtvaartsector over een 4 jaar er weer redelijk bovenop is. Zo niet, ga ik eerst even aan de bak als bedrijfskundige, in de hoop zo snel mogelijk te kunnen vliegen.
 
Hee allemaal,
Over de crisis, ook ik zit soms zwaar te twijfelen, maar mijn gok is dat de luchtvaartsector over een 4 jaar er weer redelijk bovenop is.

Hoe moeilijk ook te voorspellen, we gaan er toch vanuit dat de luchtvaart er dan weer bovenop is.

Hoop alleen niet dat je op een baan bij de KLM hoopt.
met de huidige overtolligheid zullen ze met een kleine groei per jaar pas over ongeveer 5 jaar terug zijn op het oude niveau van vorig jaar..
Kan me voorstellen dat de groep wachtende KLS'ers dan inmiddels zo groot is dat je er zo nog eens 5 jaar aan vast kan plakken.

Hope i am wrong ofcourse ;)
 
Is het echt een jaar keuren??
Of heb je zo nu en dan keuringen verspreid over een jaar?

Ik heb dat namelijk nog nooit gehoord. Je hebt toch alleen een selectie van een paar dagen?
 
Is het echt een jaar keuren??
Of heb je zo nu en dan keuringen verspreid over een jaar?

Ik heb dat namelijk nog nooit gehoord. Je hebt toch alleen een selectie van een paar dagen?

Op welke keuring doel je nou?! Medisch?

Het zou wel makkelijk zijn als je de QUOTE knop gebruikt als je reageert op de post van iemand anders. Bij elk bericht wat iemand geplaatst heeft staat zo'n 'quote' knop. Dan is het ook een stuk makkelijker zien waar je vraag over gaat.
 
Hallo allen,

Ik ben ook één van de mensen van de 01-2010 klas. Ik sta nog steeds in dubio wat te doen wat betreft wél of níet beginnen.. Ik heb met diverse mensen in de luchtvaart contact gehad en hoe vervelend het ook is en hoe graag ik het niet wil horen, het begint er steeds meer op te lijken dat het geen verstandige keuze is om je met -120.000 euro op je rekening in deze opleiding te storten.

Wel een bittere pil als je je realiseert dat je een jaar aan het keuren bent, vervolgens wordt je opleiding bijna een jaar verschoven om dan vervolgens niet te beginnen. Ik heb dit topic vluchtig doorgelezen, maar ik ben benieuwd wat de beweegredenen zijn van andere mensen voor hun keuze; wél of niet beginnen.

Ik heb vandaag toevallig nog contact gehad met KLS en die beweert dat het meerendeel van de opgestuurde contracten met de beruchte clausule gewoon ondertekent teruggekomen zijn. Of dit op enige waarheid berust vraag ik mij stellig af. Zijn er dan echt allemaal mensen die gewoon zonder ook maar een sprankeltje hoop of positieve voorspelling wat betreft de toekomst hun krabbel zetten onder dit contract....??? Ben ik dan zo pessimistisch of heb ik te maken met medestudenten die het contract zonder te lezen hebben teruggestuurd ofzo? Ik kan mij namelijk echt niet voorstellen dan mensen zich hierin storten ( afgezien van mensen die iemand hebben die 120.000 euro voor ze kan neerleggen of zelf dit bedrag bezitten, wanneer het fout gaat ).

Ik ben erg benieuwd naar reacties......

Groet

Deze dus. Inderdaad niet zo handig van mij. Ik dacht namelijk dat hij helemaal op het einde stond. Vergeef me :(
 
Back
Top