Stand van Zaken deel 25

Status
Not open for further replies.
Alle keuringen heb ik al een aantal jaren geleden gedaan, maar ben toen wegens omstandigheden vroegtijdig gestopt op de KMA. Hoef nu dus niet alles nog een keer te doen.
 
Uit nieuwsgierigheid:

welke onderdelen vallen dan eigenlijk allemaal weg als je al eens door de volledige keuring + deel KMA heen bent?
 
Ik ben zojuist weer gebeld door het CML, en de PVS van week 16 gaat niet door ivm het weer, dus we kunnen weer gaan afwachten :passed:.
 
Ik ben zojuist weer gebeld door het CML, en de PVS van week 16 gaat niet door ivm het weer, dus we kunnen weer gaan afwachten :passed:.

Lekker is dat. Ze hadden mij dat ook wel even mogen vertellen, dan was ik tenminste niet voor jan-met-de-korte-achternaam naar het CML afgereist vandaag...:passed:
 
ik denk ik meld het hier maar even:

Heb dus afgelopen donderdag en vrijdag GVSS gehad, en heb het niet gehaald..
baal dr ontzettend van, want wilde het erg graag ( zoals zovelen natuurlijk).
maarja, ik denk zet het even hier neer, kan de SvZ worden aangepast.


Guido
 
sorry dat ik nu pas reageer, moest werken!

bij de D-vlucht ging het fout, terwijl mijn C-vlucht dan weer goed was maarja.
Ik ging 1x telaat een bocht in, omdat ik vergeten was mijn ADF in te stellen. Dat deed ik 30 sec te laat, terwijl ik toen die bocht in moest zetten: bam, reset.
Sja, en op het laatst vertraagde ik verkeerd, omdat ik een andere airspeed had ( normaal is het van 95 kts naar 80 kts( en dan weer naar 2000RPM), maar nu was het weer anders (vergat ik dus), en toen moest ik 1min daarna al dalen, dus heb ik dat maar ineenkeer gedaan.
kwam qua tijd wel goed uit, maar dat maakte niet uit.

Ik ben dus ontkoppeld na mijn D-vlucht, en later zijn er nog 2 ontkoppeld (van de 6) na hun F-vlucht.

Je krijgt dan dus een gesprekje met de testleider, en hij probeerde me nog om te praten om luchtverkeersleider/luchtgevechtsleider te worden (jaja, tekort).
Maar ik zei dat ik dat wel zou zien, had mijn kop even ergens anders op dat moment.

Dus ja, zo ging het ongeveer.
 
Jammer man! is altijd even balen achteraf maar je hebt er toch een levenservaring bij.

De moeilijkheidsgraad van vlucht D was inderdaad hoog als je net vlucht C hebt gehad, vooral door de vele squawks en ADF's en sommige ook nog op een vervelend tijdstip (als ik me goed kan herinneren zelfs eentje tegelijkertijd met het ingaan van een bocht).

Dus als ik het goed heb zijn er van de 6 uit jouw groep 3 door naar PO2? Goede groep!
 
Jammer man! is altijd even balen achteraf maar je hebt er toch een levenservaring bij.

De moeilijkheidsgraad van vlucht D was inderdaad hoog als je net vlucht C hebt gehad, vooral door de vele squawks en ADF's en sommige ook nog op een vervelend tijdstip (als ik me goed kan herinneren zelfs eentje tegelijkertijd met het ingaan van een bocht).

Dus als ik het goed heb zijn er van de 6 uit jouw groep 3 door naar PO2? Goede groep!
Ja klopt, is idd redelijk goede groep!
en idd, je krijgt 4 ADF's en 2 squawks, redelijk wat!

Vlucht D is samen met F idd de moeilijkste. Jammer Guido.. :(
idd, helaas, maar toch bedankt :).

Sowieso 8ereek en degene die mijn vragen hebben beantwoord in het "Vragen GVSS" topic bedankt voor de moeite!
 
geen dank guido, komende weken baal je hard uitendelijk accepteer je dat je het gewoonweg simpelgezegt niet kan. Klinkt misschien hard maar, ze willen alleen de best of the best;) en dat waren wij niet simpel. Maar er zijn nog zat andere leuke banen hoor:)
Ik heb nu gekozen voor de landmacht haha
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top