Crisis en de KLM Flight Academy

Zou ook wel erg dom zijn om dat te weigeren :') Volgens mij ben je niet echt in de positie om te onderhandelen, voor jou 10 tot 20 anderen.
 
het ging idd om de wachtlijst om aan de KLS te beginnen, niet die voor de KLM!! want volgend jaar hebben ze maar de helft van de opleidingsplekken en ergens anders heb ik gelezen dat ze voor 2010 ook zo weinig mensen aannemen, op die manier kan de wachttijd wel aardig oplopen dacht ik zo!
 
het ging idd om de wachtlijst om aan de KLS te beginnen, niet die voor de KLM!! want volgend jaar hebben ze maar de helft van de opleidingsplekken en ergens anders heb ik gelezen dat ze voor 2010 ook zo weinig mensen aannemen, op die manier kan de wachttijd wel aardig oplopen dacht ik zo!

Ergens anders? Zijn er meerdere scholen die terug gaan in aantal studenten, en welke zijn dit dan?
 
Ergens anders? Zijn er meerdere scholen die terug gaan in aantal studenten, en welke zijn dit dan?

Puntje begrijpend lezen. Ze heeft het niet over andere vliegscholen die terug gaan in aannames, ze heeft het over het feit dat ze ergens anders heeft gelezen dat de KLS ook in 2010 minder aannames gaat doen.
 
Ik vind deze discussie wel even de moeite waard om te volgen.

Alleen, "ik heb ergens gelezen" does not cut it here on Airwork.
Kunnen de "begrijpende" lezers en hun correspondenten, BBC?, hier nog even komen toelichten?
Op Airwork is er gelukkig een open discussie mogelijk voor een ieder die een relevante bijdrage te leveren heeft, doe dat dan ook.

Ik heb gelezen, gehoord, aan de bar gezeten met, is een communicatieve niemandal waar, "we", niks mee kunnen, om eens een andere dooddoener te debiteren.

Is het zo moeilijk om feiten onderbouwd stelling te nemen? Toch niet mag ik hopen, tenzij de stellingname inderdaad aan de bar zijn oorsprong heeft gevonden?
En mocht dat inderdaad zo het geval zijn, en je vind dat je hierover wat te ventileren hebt, ga je gang, maar, filtreer je bronnen eerst even, comes in handy bij je volgende bar bezoek.

Cheers
Art:kerst:
 
Ik weet het niet. Ik denk dat we gewoon selectie gaan doen en als er een afwijzing volgt leggen we er ons bij neer.

Succes allemaal.

Hoe gaat dat eigenlijk?? Keuringen voor een vliegschool met zijn 2en? Solliciteren jullie beide tegelijk bij de KLS ofzo? Het zal aan mj liggen ;). Sorry voor de topic drift Mr. Horizon.

:p
 
Dit zag ik bij een ander topic staan, ik dacht ik zet het even hier neer ;)

Girlypilot schreef:

'Ik heb net gebeld (5 minuten geleden) naar de KLS. Dit jaar begint er een klas in januari (27 mensen), juni (16 mensen) en september (16 mensen) en alle klassen zijn al gevuld. Ook voor mij is het dus waarschijnlijk wachten tot 2010. Terwijl mij eerst nog is gevraagd om in januari te beginnen, had ik nu maar ja gezegd!!!!!'

Deze informatie heb ik ook gekregen van iemand die in januari gaat beginnen.

Toen ik de KLS heb gebeld (begin deze week) werd mij verteld dat iedereen binnen twee weken een brief thuis krijgt met de eventuele begin data.

Nog even in spanning afwachten wie die 32 gelukkige mensen zijn ;)
 
Tracon, zou je aub het niveau van je opmerkingen misschien kunnen verhogen? Het enige wat jij post zijn belediging of niet onderbouwde statements. Naar mijn mening geen goede eigenschap. En als je het toch graag wil doen, doe dat dan lekker in de kroeg met een biertje in de hand en niet op dit forum.
Met vriendelijke groet!
 
Er werd mij tijdens de informatie bijeenkomst niets gezegd over het reduceren van het aantal opleidingsplaatsen.

Mocht ik op een wachtlijst komen voor zeg 1,5 jaar, dan kom ik over die 1500 euro ook wel heen, bovendien zit daar ook een medische keuring bij. Deze kan natuurlijk bij elke opleiding gebruikt worden.

Zo schokkend is het allemaal niet. Bovendien zijn er nog andere opleidingen waar je (op den duur) bij KLM terecht kan komen, hetzij via een omweg.
 
Ik zou eerder die 1,5 jaar nuttig besteden, door of te gaan reizen (mijn favoriet) of een (deel)studie te gaan doen. Wat maakt die anderhalf jaar nou uit.
Nou ben ik gewoon 17 dus eigenlijk nog wel wat (te) jong dus ik kan het begrijpen als je op je 28e dit afwijst maar voor wat je ervoor krijgt zou ik het altijd riskeren. En 1500 euro is een hoop geld.
 
Beste wannabees, het klinkt misschien raar, maar wees blij dat ze dat wachten bij de poort van de school gaan laten plaatsvinden ipv zoals het in het verleden ging, wachten na school a 700 euries of meer rente per maand en in onzekerheid zitten met een lening aan je broek. Als er vervolgens selecties waren konden ze er wel even wat meer afwijzen ook aangezien er ruim voldoende aanbod was. Ik vind het zeer positief dat er eindelijk een school is die kijkt naar de vraag vanuit de markt en daar de capaciteit op aanpast. Wacht gewoon rustig af, zonder studieschuld, en doe wat nuttigs met je leven (je kan in de tussentijd natuurlijk ook wat cash verdienen zodat je na je opleiding met wat minder schuld op straat staat, groeten fk!
 
Ik word niet bepaald vrolijk als ik dit allemaal lees :|
Ik heb me aangemeld voor de selectie, en moet morgen fase 1 doen..maar kheb nu een idee dat ik het eigenlijk voor niks doe :S als er toch nog maar 60 mensen worden aangenomen voor 2009...??!!!
 
mocht je nu beginnen met je selectie hou dan maar rekening met een startdatum van op zijn vroegst zomer 2010. en dat is dan nog zeer positief gezien. (2009 zit compleet vol, aantal kandidaten die sinds de inkrimping door de cova heen zijn gekomen zijn er ook al een heleboel.)
Ik zou dus of een andere school zoeken om te solliciteren (het is dus wel de vraag of dat verstandig is, zo'n besluit dat de kls genomen heeft doen ze niet voor niets...)
Of idd zoals al vaker vermeld is: wacht nog 2 jaar en kijk dan naar de situatie.
 
Back
Top