Crisis en de KLM Flight Academy

777-200

New member
Naar aanleiding van de thread ''KLS klas 2009 september'', waarin aan de orde komt dat de KLM Flight Academy in 2009 nog maar 60 mensen gaat opleiden, heb ik even een nieuwe thread aangemaakt.

Nogmaals, er zullen in 2009 dus flink minder mensen aangenomen worden, of er komen er veel op een wachtlijst.:dozey::niet_bli:.
 
De KLM zal wat betreft aannames niet alleen staan. Ben erg benieuwd wat de andere vliegscholen in NL (maar ok buiten NL) gaan doen met hun aannames.
 
Dit klinkt als slecht nieuws, en dat is het natuurlijk ook! Maar het betekent ook dat de KLS niet zomaar horden ab-initios uitbraakt, ongeacht hoe de arbeidsmarkt eruitziet . Ik vind dat sommige scholen daar een voorbeeld aan mogen nemen!

En hopelijk zijn er ook minder aanmeldingen omdat de kranten vol staan met economische hel en verdoemenis...
 
ik denk dat de KLS dan ook de enige is die door de baas opgelegd kan krijgen even verlies te maken..
 
Is al bekend wat de gevolgen zijn voor de kandidaten die op dit moment nog met de selectie bezig zijn? Ik heb binnenkort namelijk mijn gesprek met de COVA....
 
ik ben ingedeeld in de klas van september, maar als het echt waar is dat ze maar 60 mensen gaan opleiden in 2009, met een klas van 27 in januari, en al behoorlijk wat mensen die in de rest van het jaar geplaatst, lijkt het me dat die 60 nu al overschreden is?
iemand die daar misschien uitleg bij kan geven.
 
@ Ka7
In tegenstelling tot mijn eigen voorwaarde dat een antwoord niet alleen moet bestaan uit one liners en sound bites, maak ik hier een uitzondering.

Wat is "waar"??

Cheers
Art
 
@ Ka7
In tegenstelling tot mijn eigen voorwaarde dat een antwoord niet alleen moet bestaan uit one liners en sound bites, maak ik hier een uitzondering.

Wat is "waar"??

Cheers
Art
Wat Larspl zei. Ik vind het goed dat de KLS haar opleidingsplaatsen aanpast aan wat de markt doet. De anderee kant van het verhaal is dat andere scholen, zonder moederbedrijf.. niet zo maar even verlies maken..

Maar ik heb er niet zoveel verstand van, hoor.
 
Ik vraag me af hoe dit trouwens in de praktijk geregeld gaat worden.

Selecties opschorten?

Door blijven selecteren, maar minder mensen aannemen?

Door blijven selecteren, evenveel mensen aannemen , maar die op een wachtlijst zetten?
 
Ok Ka-7

No offence meant. maar in de huidige economische omstandigheden kan geen enkele maatschappij zich verliezen zonder meer veroorloven. Niet intern en zeker niet bij dochter bedrijven die , in het onderhavige geval, niet van strategisch belang zijn. immers, vliegers kan je overal "kopen".

Dat Larspl daar even overheen kijkt wil niet zeggen dat het probleem niet existent is. Verlies maken om later, whenever that is, te recupereren, is in deze tijd geen optie meer.
Wat niet bijdraagt aan de bottem line gaat er uit.

Ik heb in andere topics reeds aangestipt, het doet er straks niet meer toe welke opleiding, school, je hebt gevolgd, als niemand meer aanneemt.

De keuze moet daaromtrent niet zijn, welke school, maar waar is er there a job two years from now.
Als er iemand is die je dat antwoord positief zwart op wit kan geven, under penalty of perjury, dan mag je hier komen zeggen dat iets waar is,

Ka-7, ik heb je bijdragen op dit forum regelmatig mee gelezen, je "affirmative attitude" kan ik wel waarderen. Maar pas op, wat gisteren nog evident was is vandaag niet meer zo. Daar kan jij en je partner niets aan veranderen.
Even voor de goede orde, kan de betreffend jonge man hier niet zelf even mee komen praten? Scheelt weer wat in de derde persoon enkelvoud.

Als je vlieger wil worden, prima, maar zoals ik al meerdere malen heb aangegeven, probeer het niet met eyes wide shut.

Overigings Ka-7, de Airwork kennisbank bestaat ook uit info die je via een PM kan krijgen via de "usual suspects":) Vragen staat vrij.

Ten slotte, een Ka-7 met vol kleppen kunnen landen zonder de kist op te kraken geeft nogal wat voldoening. Weet je vriend dat ?:kerst:

Cheers
Art
 
Ok Ka-7

No offence meant. maar in de huidige economische omstandigheden kan geen enkele maatschappij zich verliezen zonder meer veroorloven. Niet intern en zeker niet bij dochter bedrijven die , in het onderhavige geval, niet van strategisch belang zijn. immers, vliegers kan je overal "kopen".

Dat Larspl daar even overheen kijkt wil niet zeggen dat het probleem niet existent is. Verlies maken om later, whenever that is, te recupereren, is in deze tijd geen optie meer.
Wat niet bijdraagt aan de bottem line gaat er uit.

Ik heb in andere topics reeds aangestipt, het doet er straks niet meer toe welke opleiding, school, je hebt gevolgd, als niemand meer aanneemt.

De keuze moet daaromtrent niet zijn, welke school, maar waar is er there a job two years from now.
Als er iemand is die je dat antwoord positief zwart op wit kan geven, under penalty of perjury, dan mag je hier komen zeggen dat iets waar is,

Ka-7, ik heb je bijdragen op dit forum regelmatig mee gelezen, je "affirmative attitude" kan ik wel waarderen. Maar pas op, wat gisteren nog evident was is vandaag niet meer zo. Daar kan jij en je partner niets aan veranderen.
Even voor de goede orde, kan de betreffend jonge man hier niet zelf even mee komen praten? Scheelt weer wat in de derde persoon enkelvoud.

Als je vlieger wil worden, prima, maar zoals ik al meerdere malen heb aangegeven, probeer het niet met eyes wide shut.

Overigings Ka-7, de Airwork kennisbank bestaat ook uit info die je via een PM kan krijgen via de "usual suspects":) Vragen staat vrij.

Ten slotte, een Ka-7 met vol kleppen kunnen landen zonder de kist op te kraken geeft nogal wat voldoening. Weet je vriend dat ?

Cheers
Art
Zeker :kerst:
 
Ka-7

Ik ga Diana vragen of het mogelijk is dat antwoorden alleen geplaatst kunnen worden met een minimum van, laten we zeggen, zeven woorden.?
Als je deel wil nemen in een communicatief gezelschap then walk the talk.:niet_bli:
You can do better.

Cheers
Art:kerst:
 
ik denk dat de KLS dan ook de enige is die door de baas opgelegd kan krijgen even verlies te maken..

Hebben ze ooit winst gemaakt dan? :biertje:

Minder aanmeldingen, minder aannames, de waarheid zal zoals altijd wel in het midden liggen...
 
Update:

Ik zou in sept. 2009 beginnen en heb even gebeld;

Ze zijn druk in overleg en totdat het plan voor 2009 eruit is kunnen ze niets zeggen.

Het heeft dus weinig zin om te bellen met vragen over dingen die in 2009 zouden moeten gebeuren, omdat er misschien klassen worden geschrapt of opgeschoven etc.

Ik heb er vertrouwen in dat ze dit goed oplossen...


Mocht er iemand meer weten hoor ik het graag.

Flantua
 
Heb net gebeld en ze zijn nog in beraad over de details. Tot die tijd is dit gedeelte van dit forum gezwam in de ruimte.

Al is het natuurlijk wel interessant wat de KLS gaat doen, op het moment dat je goedgekeurd bent en je 2 jaar moeten wachten.
 
Ideetje: Strengere selectie?:rolleyes:


Of is dit wel heel erg de knuppel in het hoenderhok gooien?:D
 
Back
Top