Crisis en de KLM Flight Academy

Mij vertelde de KLS vandaag ook telefonisch dat er eind deze week brieven de deur uit gaan naar iedereen die is toegelaten.

De mensen die het eerst doorgelaten zijn na hun toco gesprek mogen in de klassen. Dan heb ik dus nog geluk, want medisch wordt ik pas 27 januari goedgekeurd (hoop ik dan), terwijl ik 28 oktober 2008 door het gepsrek kwam.

Ze vertelde mij ook dat er twee klassen komen dit jaar.
Komen er twee klassen dit jaar, of komen er nóg twee klassen dit jaar? Als er nu namelijk nog maar één klas komt betekend dit dat ze er 33 man in moeten gaan zitten. Dat wordt op krukjes zitten in de lokalen dan...
 
Ze zij dat de klas van maart sowieso niet door gaat, en dat er dit jaar twee klassen komen. Meer heeft ze niet gezegd. Is er al een klas begonnen dit jaar dan? Ik neem aan van niet. We weten ook dat het in totaal 60 mensen worden, en ik schat dat ze wel zo slim zijn twee van dertig te maken, in plaats van van 27 en 33. Hoe kom je eigenlijk bij die 27? Zijn er al mensen die te horen hebben gekregen in een klas te zitten?
 
Ja, nieuwe klas 9-1 is deze week van start gegaan.
Komen nog 2 klassen van ca. 16 personen per klas. Dat is de voorlopige planning. Dus NooR, niet twee klassen van 30....
 
In januari (dus deze week denk ik) is er een klas met 27 begonnen. Dus er beginnen nog twee klassen na januari. In deze klassen zitten er maar 16. Dit is mij verteld aan de telefoon twee weken terug.

Nog maar even wachten op die brief denk ik. Ikzelf heb begin december mijn COVA gehad en 30 december ben ik medisch gekeurd, dus misschien is er nog hoop dat ik dit jaar nog kan beginnen.
 
Het is absoluut shit dat sommige mensen iets langer moeten wachten.
Maar ik vind het absoluut Chapeau van de KLS dat ze hun capaciteit terug brengen!
Daar kunnen andere vliegscholen nog wat van leren!.

Hulde.
 
En dat heeft niets te maken met het garantiefonds dat anders tonnen moet gaan uitkeren aan rentebetalingen of iets dergelijks wegens een groot aantal wachtende piloten?

Just asking ;)
 
Wat ik me eigenlijk al een hele tijd afvraag. Doet de KLS het ook niet een klein beetje voor haar eigen belang? Ik bedoel hiermee, zijn ze bang dat ze in de toekomst meer geld aan garantiefondsen moeten uitkeren, aangezien a) de KLM iets van 60 studenten dit jaar aanneemt en b) er nauwelijks andere maatschappijen zijn die aannemen.

haha, 49 was me voor :D
 
Een gezonde dosis skepsis is even belangrijk als het geld als je wilt leren vliegen. Ik denk dat elke afgetsudeerde (=uitgezogen) vlieger het daarmee eens zal zijn. :D
 
okay en al zou het in eigenbelang zijn... dus? ze bieden iets, rente overnemen als kls'ers geen baan krijgen, en dat is voor hen een extra stimulans niet meer vliegers op te gaan leiden dan waar de markt om vraagt. Daar zouden andere scholen nog HEEEEEL veel van kunnen leren...
Mvg, G
 
Het zal wel. Naarmate je meer in het wereldje zit, des te meer je sceptisch naar bepaalde dingen gaat kijken. Als je een contract voor je neus krijgt, lees ik die eerst dubbel door voordat ik ook maar de pen in m'n hand vasthoud ;)

Anywayz, in plaats van bij de bakken neer te zitten, ga wat nuttigs doen en ga in ieder geval wat informatie inwinnen over sponsorships!!!! Er zijn nog steeds maatschappijen die dit aanbieden en al heb je het alleen maar geprobeerd, je hebt dan in ieder geval die kans dat je zonder of een kleine studieschuld begint aan je carrière!
 
Dat is zeker waar Rockers! Maar als het aan sommigen hier ligt dan krijgen de hoge heren der KLS een nobelprijsnominatie voor de economie volgend jaar, snap je?
 
Grote luchtvaartmaatschappijen, waaronder Lufthansa, BA, Air France en KLM hebben hun eigen luchtvaartschool om hun EIGEN piloten mee op te leiden. Het is de bedoeling dat de studenten van deze school in principe bij de maatschappij gaan vliegen. KLS'ers dus bij de KLM, studenten van de Lufthansaluftschule bij lufthansa enz. Wat schiet je er dan mee op om 150 man op de gaan leiden als KLS zijnde, als de KLM denkt er over 2 jaar maar 60 nodig te hebben? Niks, en dus stelt de KLS zijn aannames af op de vraag van de KLM.
 
Grote luchtvaartmaatschappijen, waaronder Lufthansa, BA, Air France en KLM hebben hun eigen luchtvaartschool om hun EIGEN piloten mee op te leiden. Het is de bedoeling dat de studenten van deze school in principe bij de maatschappij gaan vliegen. KLS'ers dus bij de KLM, studenten van de Lufthansaluftschule bij lufthansa enz. Wat schiet je er dan mee op om 150 man op de gaan leiden als KLS zijnde, als de KLM denkt er over 2 jaar maar 60 nodig te hebben? Niks, en dus stelt de KLS zijn aannames af op de vraag van de KLM.

En waar ik dan aan zat te denken: hoe gaat het nu de termijn van Air France is verstreken? Na de fusie had KLM vijf jaar om KLM te blijven, en daarna zouden er veranderingen doorgevoerd worden. Die termijn is in (ik geloof) november 2008 verlopen..
 
Back
Top