Crisis en de KLM Flight Academy

Ka-7

Ik ga Diana vragen of het mogelijk is dat antwoorden alleen geplaatst kunnen worden met een minimum van, laten we zeggen, zeven woorden.?
Als je deel wil nemen in een communicatief gezelschap then walk the talk.:niet_bli:
You can do better.

Cheers
Art:kerst:
Ik kan zeker beter doen dan dat, maar helaas is het voeren van een gebalanceerde discussie hier op Airwork over het beleid van de KLS nu niet een van mijn prioriteiten. We zijn druk bezig te heroverwegen wat we nu gaan doen, want dit komt k*t voor een wannabe die sowieso al wat ouder is dan de gemiddelde wannabe .

Dus ik laat deze discussie even voor wat hij is, al zal ik zeker blijven meelezen hier op Airwork.

See you around, :kerst:

Kazeven
 
Als ze aan een wachtlijst beginnen, dan kunnen ze zo eeuwen door blijven gaan, niet ? Ik bedoel als er gewoon evenveel mensen worden aangenomen als de jaren er voor, dan worden de klassen van volgend jaar nu gevuld en moeten aspiraten in 2011 weer op een wachtlijst. Strengere selectie lijkt mij dan inderdaad de beste oplossing, al is het misschien niet geheel eerlijk tegenover andere die wellicht wel de potentie hebben, maar er toch niet doorheen komen....

Ander ideetje is een numeris fixus (of hoe je het ook schrijft). Dacht dat er een aantal andere opleidingen dit ook deden.
 
je kunt ook aan de positieve kant speculeren: stel je begint komend jaar aan de KLS, dan rond je je opleiding over 2 jaar af met slechts 59 concurrenten op de arbeidsmarkt, in plaats van 159.

Hierbij andere vliegscholen even buiten beschouwing gelaten die misschien niet van plan zijn een aannamestop in te stellen... en aangenomen dat de crisis tegen die tijd weer voorbij is

edit: @ Gonzo: numerus fixus ;) , maar da's in principe hetzelfde als een strengere selectie, alleen dan kom je niet op een wachtlijst.
 
Last edited:
Heb net gebeld en ze zijn nog in beraad over de details. Tot die tijd is dit gedeelte van dit forum gezwam in de ruimte.

Al is het natuurlijk wel interessant wat de KLS gaat doen, op het moment dat je goedgekeurd bent en je 2 jaar moeten wachten.

Dan ga je toch eerst AP&M doen? :) Is een optie natuurlijk. Heb je ook nog een HBO opleiding afgerond.
 
Naar aanleiding van de thread ''KLS klas 2009 september'', waarin aan de orde komt dat de KLM Flight Academy in 2009 nog maar 60 mensen gaat opleiden, heb ik even een nieuwe thread aangemaakt.

Nogmaals, er zullen in 2009 dus flink minder mensen aangenomen worden, of er komen er veel op een wachtlijst.:dozey::niet_bli:.

Wat grappig,, volgensmij is het juist dat de KLM nog maar 60 mensen gaat aannemen van de KLS..
 
Wachtlijsten zijn toch a thing of the past? Er is geen baangarantie meer, KLM hoeft niemand iets meer te beloven. Dus ben je nu klaar met KLS en wordt er niet opgeleid dan is het dus lekker door-solliciteren elders. Een onderlinge KLS senioriteitslijst voor als er wel weer aangenomen wordt is iets wat daar los van staat.

En KLS is ook maar een school inderdaad. Die willen hun kosten er ook uit halen, het zou dus voor zowel KLS en daardoor ook KLM het beste zijn om nog steeds vol door te gaan met opleiden. Nu stoppen met selecties heeft pas effect over 2.5 jaar, dus daar heb je ook niet veel aan of je moet voor die tijd al rekening houden met vliegers die dan wellicht een jaar flightplanner hebben gespeeld of elders hebben gevlogen. Maar dan nog, de kosten van teveel KLS opleidingen zijn voor de leerlingen, niet voor de KLM / KLS. Commercieel zou het verstandig zijn om door te gaan maar ondertussen (zoals ze vroeger deden, gedwongen door de kosten die ze hadden vanwege de baangarantie) te netwerken met andere airlines die wel vliegers nodig hebben zodat je naam niet al te slecht wordt. Maar goed, ik denk niet dat ze daar al te bang voor zijn (aanmeldingen plenty) en dus ook niet teveel hun best zullen doen.

Overload blijft zeggen dat Ryanair veel vliegers nodig blijft hebben, dus wellicht ligt daar een kans voor KLSers :D.
 
Pff, het is wel hollen of stilstaan. Vorig jaar hadden ze nog extra klassen. Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt. Straks zul je zien dat er in 2011/2012 weer te weinig mensen worden geleverd door de KLS.

Hoe dan ook, spannende tijden voor de mensen die net selectie gedaan hebben of nog in de selectie zitten. Veel suc6.
 
Shit mensen, dit beïnvloed mijn goede humeur toch een beetje de andere kant op :p.

Dat word volgende week op de GVSS nog wat harder presteren. Lekkere incentive dit.


Ethidat begint steeds aantrekkelijker te worden :p
 
Pff, het is wel hollen of stilstaan. Vorig jaar hadden ze nog extra klassen.

Die extra klas is er nooit gekomen. De beoogde planning voor 2008 was indd 6 klassen van 30 man (180 man), maar die zesde klas is doorgeschoven naar 2009.

De enige opschaling die de KLS de afgelopen jaren heeft gedaan is het groter maken van de klassen. Was vroeger 25 of minder, maar de laatste twee jaar meestal 30 man per klas. Op dit moment zo'n 260 studenten in de opleiding en zo'n 20/30 wachtenden in de selectie van de KLM..... (maar dat aantal zal waarschijnlijk snel gaan groeien...)
 
Hallo mensen,

Onlangs gaf de KLS aan dat zij slechts plaats had voor 60 leerlingen in 2009.
Ik vind het belachelijk dat de KLS brieven verstuurt naar personen die door de KLS-selectie zijn gekomen, daarin aangeven dat er plaats is voor 60 man, en hier vervolgens geen duidelijke reden voor geeft.
Wil de KLS liever iets voor zichzelf houden?

Op een site met informatie van de KLM kwam ik het volgende tegen:
Employment Situation For Pilots
last update
Current Situation:
outlook of 60 new hires a year (used to be 180)21/Nov/08

-Dit geeft aan dat de KLM in de toekomst minder mensen wil aannemen en dat de KLS dit hierop inhaakt door minder man op te leiden.

FO
Only KLS accepted. Other schools: NLS/EPST/Stella/Martinair not accepted anymore due to reduction in hiring.

-Helaas voor de mensen die straks afstuderen op één van deze scholen, is een toekomst bij het "o zo heilige" KLM een luchtkasteel.

Maar zelfs op de site geven is er geen duidelijkheid te vinden omtrent de aanname reductie van de KLM.
Gelukkig is Transavia, nota bene 100% dochteronderneming van de KLM, duidelijker:
Outlook:
No more hiring till nov 2009. In anticipation for less growth in 2009 due to the financial crisis. 10/Nov/08

-Het is dus de KLM die een aanname stop inlast, als gevolg daarvan zullen maatschappijen/scholen die dicht bij de KLM staan dit pad (blindelings) volgen.

Navraag bij andere scholen, NLS, Stella en MartinairVliegschool leert dat deze scholen gewoon door gaan met het aannemen van studenten en geen beperking in het aantal o.i.d. zullen hanteren.

Ik wilde hier alleen wat duidelijkheid over omdat er veel mensen zijn, ook in mijn persoonlijke omgeving, die denken dat de gehele luchtvaart in een flinke recessie verkeert.
Persoonlijk denk ik dat de KLM een wat overhaaste beslissing heeft genomen met in achtneming van de economische recessie en de nieuwe vliegtax. Hierdoor zullen zij over een aantal jaar waarschijnlijk een tekort aan vliegers voor zichzelf creëren, met een aanname overschot als gevolg.
Verder is het argument van de KLS directeur "... het onverantwoord is om enorm veel jongens met een schuld van 120K+ af te leveren", niet goed . Hij impliceert dat de KLS'ers geen baan zouden kunnen krijgen en hierdoor denkt iedereen dat alle maatschappijen geen mensen meer aannemen.
Terwijl deze KLS'ers juist geen baan bij de KLM zouden kunnen krijgen, maar wel met open armen worden ontvangen door andere maatschappijen. Het is jammer dat men snel denkt dat de KLM een soort allesvoorspellend medium is.

Ik hoop alleen dat de kandidaten die voor de selectie zijn aangenomen nog wel eerlijk hun verdiende opleiding bij de KLS mogen volgen, en dat de mensen die in de afgelopen maanden de KLS selectie hebben gedaan wel eerlijk zijn behandeld.
En niet dat de "lat" expres hoger is gelegd teneinde het aantal kandidaten kunstmatig te verminderen......

Over die "lat" ben ik nog niet helemaal uitgesproken, maar dat komt een andere keer....

Bron v/d citaten: http://www.pilotjobsnetwork.com
 
-Het is dus de KLM die een aanname stop inlast, als gevolg daarvan zullen maatschappijen/scholen die dicht bij de KLM staan dit pad (blindelings) volgen.

Navraag bij andere scholen, NLS, Stella en MartinairVliegschool leert dat deze scholen gewoon door gaan met het aannemen van studenten en geen beperking in het aantal o.i.d. zullen hanteren.

Ik wilde hier alleen wat duidelijkheid over omdat er veel mensen zijn, ook in mijn persoonlijke omgeving, die denken dat de gehele luchtvaart in een flinke recessie verkeert.
Persoonlijk denk ik dat de KLM een wat overhaaste beslissing heeft genomen met in achtneming van de economische recessie en de nieuwe vliegtax. Hierdoor zullen zij over een aantal jaar waarschijnlijk een tekort aan vliegers voor zichzelf creëren, met een aanname overschot als gevolg.
Verder is het argument van de KLS directeur "... het onverantwoord is om enorm veel jongens met een schuld van 120K+ af te leveren", niet goed . Hij impliceert dat de KLS'ers geen baan zouden kunnen krijgen en hierdoor denkt iedereen dat alle maatschappijen geen mensen meer aannemen.
Terwijl deze KLS'ers juist geen baan bij de KLM zouden kunnen krijgen, maar wel met open armen worden ontvangen door andere maatschappijen. Het is jammer dat men snel denkt dat de KLM een soort allesvoorspellend medium is.
Bron v/d citaten: http://www.pilotjobsnetwork.com

Ik denk dat KLM geen allesvoorspellend medium hoeft te zijn om in te zien dat er zware jaren aankomen. Een economie waar krimp komt. Waar mensen hun baan kwijt gaan raken. Dan vind ik het juist HEEEEEL chique dat de kls zijn intake terugschroeft naar aantallen die te verantwoorden zijn. Die andere scholen zouden zich moeten schamen. Gewoon net zoveel studenten aannemen en een MEGA schuld geven terwijl de kans op een baan zo goed als 0 is in de flinke depressie die eraan komt. En in zo'n depressie liggen ook voor KLS'ers banen niet voor het oprapen. Je suggereert dat als KLM minder mensen nodig heeft, dit niet het geval is bij andere luchtvaartmaatschappijen. Ik zal je uit die droom halen. Want als het bij KLM slecht gaat, geloof me maar, dan zullen Ryanair, BA en ook LH dat merken. Dus geen banen meer voor het oprapen. Niet bij de KLM, nergens. Dan ben je gewoon werkeloos met meer dan1000euro maandelijkse lasten van een mega schuld.
Kortom, heel verantwoordelijk gedrag van de KLS om flink minder mensen op te zadelen met een ton schuld en geen baan.

Groeten:)
 
Hallo mensen,

Onlangs gaf de KLS aan dat zij slechts plaats had voor 60 leerlingen in 2009.
Ik vind het belachelijk dat de KLS brieven verstuurt naar personen die door de KLS-selectie zijn gekomen, daarin aangeven dat er plaats is voor 60 man, en hier vervolgens geen duidelijke reden voor geeft.
Wil de KLS liever iets voor zichzelf houden?

Op een site met informatie van de KLM kwam ik het volgende tegen:


-Dit geeft aan dat de KLM in de toekomst minder mensen wil aannemen en dat de KLS dit hierop inhaakt door minder man op te leiden.



-Helaas voor de mensen die straks afstuderen op één van deze scholen, is een toekomst bij het "o zo heilige" KLM een luchtkasteel.

Maar zelfs op de site geven is er geen duidelijkheid te vinden omtrent de aanname reductie van de KLM.
Gelukkig is Transavia, nota bene 100% dochteronderneming van de KLM, duidelijker:


-Het is dus de KLM die een aanname stop inlast, als gevolg daarvan zullen maatschappijen/scholen die dicht bij de KLM staan dit pad (blindelings) volgen.

Navraag bij andere scholen, NLS, Stella en MartinairVliegschool leert dat deze scholen gewoon door gaan met het aannemen van studenten en geen beperking in het aantal o.i.d. zullen hanteren.

Ik wilde hier alleen wat duidelijkheid over omdat er veel mensen zijn, ook in mijn persoonlijke omgeving, die denken dat de gehele luchtvaart in een flinke recessie verkeert.
Persoonlijk denk ik dat de KLM een wat overhaaste beslissing heeft genomen met in achtneming van de economische recessie en de nieuwe vliegtax. Hierdoor zullen zij over een aantal jaar waarschijnlijk een tekort aan vliegers voor zichzelf creëren, met een aanname overschot als gevolg.
Verder is het argument van de KLS directeur "... het onverantwoord is om enorm veel jongens met een schuld van 120K+ af te leveren", niet goed . Hij impliceert dat de KLS'ers geen baan zouden kunnen krijgen en hierdoor denkt iedereen dat alle maatschappijen geen mensen meer aannemen.
Terwijl deze KLS'ers juist geen baan bij de KLM zouden kunnen krijgen, maar wel met open armen worden ontvangen door andere maatschappijen. Het is jammer dat men snel denkt dat de KLM een soort allesvoorspellend medium is.

Ik hoop alleen dat de kandidaten die voor de selectie zijn aangenomen nog wel eerlijk hun verdiende opleiding bij de KLS mogen volgen, en dat de mensen die in de afgelopen maanden de KLS selectie hebben gedaan wel eerlijk zijn behandeld.
En niet dat de "lat" expres hoger is gelegd teneinde het aantal kandidaten kunstmatig te verminderen......

Over die "lat" ben ik nog niet helemaal uitgesproken, maar dat komt een andere keer....

Bron v/d citaten: http://www.pilotjobsnetwork.com
Ik snap je hele verhaal niet...

Suggereer jij nu dat de KLM om wat voor reden dan ook kunstmatig het aantal benodigde vliegers laag houdt? Dat in tegenstelling tot wat de KLM beweert, de wereld staat te springen om ab initio vliegers? (nu dan wel over twee jaar)
 
Terwijl deze KLS'ers juist geen baan bij de KLM zouden kunnen krijgen, maar wel met open armen worden ontvangen door andere maatschappijen. Het is jammer dat men snel denkt dat de KLM een soort allesvoorspellend medium is.

Kost dat nou, zo'n roze rayban?
 
Wachtlijsten zijn toch a thing of the past? Er is geen baangarantie meer, KLM hoeft niemand iets meer te beloven. Dus ben je nu klaar met KLS en wordt er niet opgeleid dan is het dus lekker door-solliciteren elders. Een onderlinge KLS senioriteitslijst voor als er wel weer aangenomen wordt is iets wat daar los van staat.

En KLS is ook maar een school inderdaad. Die willen hun kosten er ook uit halen, het zou dus voor zowel KLS en daardoor ook KLM het beste zijn om nog steeds vol door te gaan met opleiden. Nu stoppen met selecties heeft pas effect over 2.5 jaar, dus daar heb je ook niet veel aan of je moet voor die tijd al rekening houden met vliegers die dan wellicht een jaar flightplanner hebben gespeeld of elders hebben gevlogen. Maar dan nog, de kosten van teveel KLS opleidingen zijn voor de leerlingen, niet voor de KLM / KLS. Commercieel zou het verstandig zijn om door te gaan maar ondertussen (zoals ze vroeger deden, gedwongen door de kosten die ze hadden vanwege de baangarantie) te netwerken met andere airlines die wel vliegers nodig hebben zodat je naam niet al te slecht wordt. Maar goed, ik denk niet dat ze daar al te bang voor zijn (aanmeldingen plenty) en dus ook niet teveel hun best zullen doen.

Overload blijft zeggen dat Ryanair veel vliegers nodig blijft hebben, dus wellicht ligt daar een kans voor KLSers :D.

Ik denk dat ze met 60 vliegers juist op de 0-lijn gaan zitten. Geen winst, geen verlies en ... je goede naam blijven behouden. Dat laaste is volgensmij waar het hun om gaat. Als je na twee jaar bekend staat als de school met 100 werkzoekenden, is dat niet echt een goede aanschrijving. Een tijdelijke stop zou dit kunnen voorkomen.

Daarnaast lijkt het mij onverstandig om zo een grote stop op de opleiding te zetten. De prognose voor 2010/2011 is redelijk positief toch, of ben ik niet meer up2date?
Once it is down, it can only go up. Daarom denk ik dat nu juist een goed instapmoment is. Tijdens de laagconjuctuur lekker leren en eenmaal klaar op de conjuctuur mee omhoog.

Maar nogmaals, dat is wat ik denk en/of hoop. Ik kan het natuurlijk niet staven met feiten. Het is alleen maar gissen en nog meer gissen.
 
Daarnaast lijkt het mij onverstandig om zo een grote stop op de opleiding te zetten. De prognose voor 2010/2011 is redelijk positief toch, of ben ik niet meer up2date?
Once it is down, it can only go up. Daarom denk ik dat nu juist een goed instapmoment is. Tijdens de laagconjuctuur lekker leren en eenmaal klaar op de conjuctuur mee omhoog.

Waar heb jij die prognose van 2010/2011 gelezen??? alles wat ik gehoord heb is krimp van de economie. Redelijk positief voor het mileu, helemaal mee eens.
 
Persoonlijk denk ik dat de KLM een wat overhaaste beslissing heeft genomen met in achtneming van de economische recessie en de nieuwe vliegtax.

747, de hele luchtvaart is hollen en stilstaan. Zelfs binnen de KLM heb je te maken met golfbewegingen waarbij momenteel weinig doorstroming plaatsvindt. Hierdoor is er minder werk voor het opleidend cockpitpersoneel (instructeurs) die daardoor juist weer meer op de route gaan begeven. Dit versterkt het huidige overschot. Straks als de markt weer aantrekt zul je waarschijnlijk weer een grote aanname golf krijgen..... Daarnaast is de prognose ook elke maand anders en kijk ik niet gek op als er straks weer totaal andere informatie wordt verstrekt...

Verder is het argument van de KLS directeur "... het onverantwoord is om enorm veel jongens met een schuld van 120K+ af te leveren", niet goed . Hij impliceert dat de KLS'ers geen baan zouden kunnen krijgen en hierdoor denkt iedereen dat alle maatschappijen geen mensen meer aannemen.

Ik denk dat je het voordeel van de KLS juist een beetje verkeerd belicht. KLS-ers worden primair voor de KLM opgeleid. Dus als de KLM wat minder vraagt, gaat de KLS wat minder opleiden. KLS kan een redelijk strenge selectie houden door haar aantrekkingskracht van "preferred supplier", dus die reputatie wil de KLS niet kapotmaken door onnodig veel mensen op te leiden. En als er te weinig KLS-ers worden klaargestoomd, dan gaat de KLM wel weer shoppen bij andere luchtvaartscholen, zo simpel is dat. Tevens de marktwerking die heerst tussen de KLM-KLS.....

Dan nog ff het volgende:
De KLS heeft aangegeven om 60 man in 2009 aan te nemen, maar mocht de vraag weer toenemen, dan zal de KLS echt niet achterblijven om weer op te schalen... Ik zie ze dan ook nog wel kleinere klassen inrichten zodat ze direct kunnen opschalen als de marktsituatie daar naar vraagt.....
 
Hallo mensen,

Onlangs gaf de KLS aan dat zij slechts plaats had voor 60 leerlingen in 2009.
Ik vind het belachelijk dat de KLS brieven verstuurt naar personen die door de KLS-selectie zijn gekomen, daarin aangeven dat er plaats is voor 60 man, en hier vervolgens geen duidelijke reden voor geeft.
Wil de KLS liever iets voor zichzelf houden?
KLM heeft al een tijdje geleden aangegeven dat zij 0% groei verwachten de komende één tot twee jaren. KLS leidt nou eenmaal voornamelijk op voor de KLM, net zoals andere maatschappijen hun eigen scholen hebben. Is toch niet zo heel gek dat de KLS anticipeert op wat de KLM doet?

-Helaas voor de mensen die straks afstuderen op één van deze scholen, is een toekomst bij het "o zo heilige" KLM een luchtkasteel.
Dat was voor deze tijd ook in principe al zo. Alleen het zo nu en dan worden mensen van andere scholen ook aangenomen, nadat zij door de KLS zijn omgeschoold. Dat kwam omdat de vraag van de KLM te groot was voor het aanbod van de KLS.
Maar zelfs op de site geven is er geen duidelijkheid te vinden omtrent de aanname reductie van de KLM.
Gelukkig is Transavia, nota bene 100% dochteronderneming van de KLM, duidelijker:
Dit geldt voor ongeveer alle maatschappijen op dit moment. Zoals hierboven vermeld, ook voor KLM die dus ook zijn groeiverwachting op 0% heeft staan.
-Het is dus de KLM die een aanname stop inlast, als gevolg daarvan zullen maatschappijen/scholen die dicht bij de KLM staan dit pad (blindelings) volgen.
Zoals hierboven; niet zo gek toch? De KLS is een dochteronderneming van de KLM en leidt voornamelijk voor de KLM op. Niet zo gek dat zij regelmatig met elkaar overleggen over het aantal studenten van de KLS.
Navraag bij andere scholen, NLS, Stella en MartinairVliegschool leert dat deze scholen gewoon door gaan met het aannemen van studenten en geen beperking in het aantal o.i.d. zullen hanteren.
Dit is een beetje het bekende verhaal van: ''Als iedereen de sloot in springt, doe jij het dan ook?'' Vind jij het echt meteen verstandig om op te blijven leiden omdat de rest het ook doet? Deze scholen leiden niet specifiek voor een maatschappij op en zullen daarom waarschijnlijk blijven opleiden.
Ik wilde hier alleen wat duidelijkheid over omdat er veel mensen zijn, ook in mijn persoonlijke omgeving, die denken dat de gehele luchtvaart in een flinke recessie verkeert.
Dat is ook zo. En niet alleen de hele luchtvaart. De hele wereld zit praktisch in een recessie.
Persoonlijk denk ik dat de KLM een wat overhaaste beslissing heeft genomen met in achtneming van de economische recessie en de nieuwe vliegtax. Hierdoor zullen zij over een aantal jaar waarschijnlijk een tekort aan vliegers voor zichzelf creëren, met een aanname overschot als gevolg.
Verder is het argument van de KLS directeur "... het onverantwoord is om enorm veel jongens met een schuld van 120K+ af te leveren", niet goed . Hij impliceert dat de KLS'ers geen baan zouden kunnen krijgen en hierdoor denkt iedereen dat alle maatschappijen geen mensen meer aannemen.
Wat hij weet is dat als KLM een paar jaar maar 60-80 man aan blijft nemen, er straks een paar honderd man op de wachtlijst staan, als ze 180 man per jaar op blijven leiden. Als deze mensen in 2010 beginnen met hun opleiding en daarna meteen kunnen beginnen bij KLM, ipv twee jaar op die wachtlijst te staan, scheelt dat weer twee jaar rente. 300x24= 7200,00 euro. Scheelt toch weer...
Terwijl deze KLS'ers juist geen baan bij de KLM zouden kunnen krijgen, maar wel met open armen worden ontvangen door andere maatschappijen. Het is jammer dat men snel denkt dat de KLM een soort allesvoorspellend medium is.
Ik hoop alleen dat de kandidaten die voor de selectie zijn aangenomen nog wel eerlijk hun verdiende opleiding bij de KLS mogen volgen, en dat de mensen die in de afgelopen maanden de KLS selectie hebben gedaan wel eerlijk zijn behandeld.
En niet dat de "lat" expres hoger is gelegd teneinde het aantal kandidaten kunstmatig te verminderen......

Over die "lat" ben ik nog niet helemaal uitgesproken, maar dat komt een andere keer....

Bron v/d citaten: http://www.pilotjobsnetwork.com

Nog even een vraag aan jouw persoonlijk. Hoe is je COVA gesprek eigenlijk verlopen?
 
Wat hij weet is dat als KLM een paar jaar maar 60-80 man aan blijft nemen, er straks een paar honderd man op de wachtlijst staan, als ze 180 man per jaar op blijven leiden. Als deze mensen in 2010 beginnen met hun opleiding en daarna meteen kunnen beginnen bij KLM, ipv twee jaar op die wachtlijst te staan, scheelt dat weer twee jaar rente. 300x24= 7200,00 euro. Scheelt toch weer...

Je zegt het alsof hij het beste met aspirant KLSers voor heeft, maar er speelt ook wel een klein beetje mee dat bij een wachtlijst het garantiefonds de rente gaat betalen als iemand na een jaar geen baan heeft.

Ps. SevenFourSeven, je gelooft zeker ook in Chemtrails of niet?
 
Back
Top