Hallo mensen,
Onlangs gaf de KLS aan dat zij slechts plaats had voor 60 leerlingen in 2009.
Ik vind het belachelijk dat de KLS brieven verstuurt naar personen die door de KLS-selectie zijn gekomen, daarin aangeven dat er plaats is voor 60 man, en hier vervolgens geen duidelijke reden voor geeft.
Wil de KLS liever iets voor zichzelf houden?
Op een site met informatie van de
KLM kwam ik het volgende tegen:
-Dit geeft aan dat de KLM in de toekomst minder mensen wil aannemen en dat de KLS dit hierop inhaakt door minder man op te leiden.
-Helaas voor de mensen die straks afstuderen op één van deze scholen, is een toekomst bij het "o zo heilige" KLM een luchtkasteel.
Maar zelfs op de site geven is er geen duidelijkheid te vinden omtrent de aanname reductie van de KLM.
Gelukkig is Transavia, nota bene 100% dochteronderneming van de KLM, duidelijker:
-Het is dus de KLM die een aanname stop inlast, als gevolg daarvan zullen maatschappijen/scholen die dicht bij de KLM staan dit pad (blindelings) volgen.
Navraag bij andere scholen, NLS, Stella en MartinairVliegschool leert dat deze scholen gewoon door gaan met het aannemen van studenten en geen beperking in het aantal o.i.d. zullen hanteren.
Ik wilde hier alleen wat duidelijkheid over omdat er veel mensen zijn, ook in mijn persoonlijke omgeving, die denken dat de
gehele luchtvaart in een flinke recessie verkeert.
Persoonlijk denk ik dat de KLM een wat overhaaste beslissing heeft genomen met in achtneming van de economische recessie en de nieuwe vliegtax. Hierdoor zullen zij over een aantal jaar waarschijnlijk een tekort aan vliegers voor zichzelf creëren, met een aanname overschot als gevolg.
Verder is het argument van de KLS directeur "...
het onverantwoord is om enorm veel jongens met een schuld van 120K+ af te leveren", niet goed . Hij impliceert dat de KLS'ers geen baan zouden kunnen krijgen en hierdoor denkt iedereen dat alle maatschappijen geen mensen meer aannemen.
Terwijl deze KLS'ers juist geen baan bij de KLM zouden kunnen krijgen, maar wel met open armen worden ontvangen door andere maatschappijen. Het is jammer dat men snel denkt dat de KLM een soort allesvoorspellend medium is.
Ik hoop alleen dat de kandidaten die voor de selectie zijn aangenomen nog wel eerlijk hun verdiende opleiding bij de KLS mogen volgen, en dat de mensen die in de afgelopen maanden de KLS selectie hebben gedaan wel eerlijk zijn behandeld.
En niet dat de "lat" expres hoger is gelegd teneinde het aantal kandidaten kunstmatig te verminderen......
Over die "lat" ben ik nog niet helemaal uitgesproken, maar dat komt een andere keer....
Bron v/d citaten: http://www.pilotjobsnetwork.com