Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Ik heb een mooie plaat klaar staan, maar degene die Taildragger post ziet er ook uit als een uitdaging. Ik wacht mijn beurt rustig af. ;)
 
Had je niet hoeven doen, Ik vond die van jou een uitdaging (waarbij ik niet verder kwam dan de stepping stones die je als hint had gegeven). Omdat je hem, helaas, al hebt weggehaald post ik er toch maar een om het topic in leven te houden.

kcdtue.jpg


1 plaat, voor de kenner en/of de vakantieganger :D


  1. In welk toestel zitten we?
  2. Met welke maatschappij vliegen we hoogstwaarschijnlijk?
  3. Waar vliegen we naartoe als het geen rondreis betreft (2 mogelijkheden)
Extra bonus voor degene die de plaat van Taildragger ook weet te raden (als TD ze weer post ;)).

*Hint: Unesco
 
Last edited:
Volgens mijn info;

Franscesco Baracca was 2e Luitenant bij de Piemonte Reale cavalerie.
Vroeg overplaatsing naar de luchtvaart.
Vloog de Nieuport in Frankrijk.
In 1917 bij de 91 st Squadriglia.
Op 19 Juni 1918 neergeschoten.
Op 17 Juni 1923 won Enzo Ferrari zijn eerste wedstrijd en de Gravin Paolina (moeder van Franscesco) bood het logo aan voor succes.
Gele achtergrond is door Enzo toegevoegd omdat geel symbolisch is voor Modena, zijn geboorteplaats.
 
Ik maak t te moeilijk, daarom nog maar wat hints.

Op de achtergrond is een eiland te zien dat ongeveer hier ligt en bekend is bij Unesco. Het is, in ieder geval voor mij, het eiland uit vele dromen :)blabla:) en kent een toeristenristrictie(van volgens mij 750 bezoekers).

jpfn7l.png

Google-skilled airworkers zouden hier genoeg aan moeten hebben denk ik ;)
 
Kijk, nu komen we ergens!

1- In een Dash-8 boven Lord Howe eiland
2- Qantaslink
3- Naar Sydney of naar Brisbane

Lord Howe.jpg


Daar wil ik wel eens naar toe!

Greetz,
TD
 
Kijk, nu komen we ergens!

1- In een Dash-8 boven Lord Howe eiland
2- Qantaslink
3- Naar Sydney of naar Brisbane

(plaatje)

Daar wil ik wel eens naar toe!

Greetz,
TD

Jij ook al! Lijkt mij een prachtig eiland.

:eek:fftopic: Anyway, Alle vragen zijn goed dus ik geef de vloer aan taildragger.
 
Echt zo'n eiland waar je niet meer vanaf wilt, had al op GE rondgeneusd waar allemaal UNESCO Heritages te vinden zijn, het waren er een dikke 800. Geen wonder dat ik het niet zo gauw vond:
lhi_aerial.jpg


Hier komen twee afbeeldingen die direct met elkaar te maken hebben:
plaat2.jpg

plaat1.jpg

(Die laatste plaat, dat zijn geen stepping stones, maar graven)

1- Waar en wanneer gebeurde dit ongeval?
2- Welk vliegtuig en welke registratie?
3- Wat was de bijzondere hoedanigheid van 1 van de slachtoffers?
 
1. w/o 28jun62 Flew into the Carstens mountains between Biak and Merauke in the Dutch New Guinea. Crew killed

2. X-11 C-47B-25-DK 15865/32613 336sq ex USAAF 44-76281, RAF KN312, d/d 24feb52 1TransVa feb52/dec52, 334sq/ZU-11 dec52/may60, delivered to MLD 10may60 as 078, returned to KLu 12oct61 as X-11, 336sq oct61/jun62.

3. 1 pax was Indonesische Infiltrant Soldaat Timboel Bin Kamplijan
 
Last edited:
Supergoed en zo compleet, chapeau BR!

Dankzij de hardnekkige inzet van Harry Ridolph, de zoon van de omgekomen BWK is er in 1991 een expeditie uitgerust om het wrak dat toevallig jaren daarvoor door een overvliegende pater was ontdekt te bezoeken.
Vijf van de acht omgekomen inzittenden (de crew) zijn later begraven op het ereveld in Loenen.

Je hebt de Floor.

Greetz,
TD
 
Merci, zonder overdrijven, ik had hem al te pakken na de eerste foto...
Anyway, eens kijken of die all in one printer-fax-scanner het doet voor een floorfiller.



1. naam van piloot
2. datum crash
3. lokatie crash
4. type vliegtuig
 
Freiherr Manfred Von Richthoven
11 a.m. on April 21st, 1918 Morlancourt Ridge, near the Somme River
In the last seconds of his life, he managed to make a hasty but controlled landing in a field on a hill near the Bray-Corbie road, just north of the village of Vaux-sur-Somme, in a sector controlled by the Australian Imperial Force (AIF
Fokker DR1
 
Tsjonge, moet Ome Art hier nog even uit de oude doos klappen.

1. Pilot: Leutnant, Willi von Klugermann. (Pour le Merite), "Der Blaue Max"
2. Datum, 18 april 1918.
3. Lokatie, Le Manoir, ten zuid oosten van Rouen. Vernauwing van de Seine, brug ten zuiden, crashplaats nu golfcourse. Je kan het nog vinden via google earth.
4. Aircraft, Albatros DII.

Nog wat bijzonderheden om een en ander in het juiste perspectief te plaatsen.

Ten eerste is te zien dat het hier gaat om een 160 PK Mercedes engine, gekoppeld aan twee synchronised machine guns. Duidelijk is te zien in de raadplaat, als je hem even uitvergroot, dat de cilinders gemaakt zijn door Blohm Kraftwerke, zie de details rechtsonder op de foto. Dit niet te verwarren met de latere , vlak voor het einde van WW1, de verbeterde versie van Kissingen Kraftwerke, die het vermogen verder opvoerde. Saillant detail, normaal had de prop connectie met de motor 6 of 12 secure bolts, hier zie je duidelijk dat het er acht zijn, dus, absoluut een B.K.W. (Blohm Kraft Werke.)

Ten aanzien van de crash nog het volgende.

Leutnant Klugermann was samen met Leutnant Bruno Stachel uitgeboekt om een foto verkenner te begeleiden over de Britse linies.
Ze werden aangevallen door enkele Sopwitch Camels en Klugermann wist er twee neer te schieten. Stachels guns waren jammed na veertig rounds en kon niets meer uitrichten.

Op de terugweg naar base zag Klugermann een kleine brug over de rivier en besloot Stachel uit te dagen. Hier moet vermeld worden dat Klugermann van adel was en Stachel een volksjongen. Afgezien daarvan had Stachel een relatie met Klugermanns vriendin. Vandaar.
Dus, klugermann verlaat de formatie, duikt naar beneden en vliegt onder brug door. klimt terug op en gebaart aan Stachel, Sie jetzt ??

Stachel duikt naar beneden en vliegt ook onder de brug door, echter, niet via de middelste grote boog, maar via de linker kleine boog. Klimt op naar Klugermann en gebaart, Sie auch?? Klugermann laat zich niet kennen en duikt naar beneden, kiest ook de linker boog, vliegt er onder door en kijkt dan triomfantelijk naar boven waar Stachel hangt te wachten

Dat was dom want, toen hij weer voor zich uit keek was het te laat., Hij raakte een boomtop en crashte aan de overkant van de rivier.
Stachel heeft na aankomst op het squadron laten weten dat hij de twee kills gemaakt heeft en dus aansprak had op "Der Blaue Max". Die heeft hij ook gekregen maar dat is hem later duur komen te staan.. Dat is een verhaal apart.

BR, CP en TD, mijn excuses als ik er falikant naast zit, maar ik kon het niet laten.

Cheers
Art

.
 
Het was zo dat de bemanning van de geëscorteerde fotoverkenner, Leutnant Egon von Brödewitz en Fähnrich Rudolf Hess (ja, juist, inderdaad die) het geheel niet onopgemerkt hadden gadegeslagen en máánden later last kregen van wroeging.
Nou wil het feit dat von Brödewitz al lang een oogje had op Lisa Braunscheid, de inmiddels ex-vriendin van Klugermann, en hier zijn kans schoon zag om zijn rivaal aan de kant te schuiven. Zijn maat Hess verklaarde desgevraagd dat hij er van harte mee instemde om de waarheid te openbaren en Bruno Stachel in het bijzijn van de Staffelkommandeur te confronteren met hun onder ede gedane verklaring.
We zien Bruno terug aan het einde van WO1 in de rang van Gefreiter en hij leidt een Latrine-kommando. Zijn "Blaue Max" is hem afgenomen voor het front van de troepen, evenals zijn officiersrang. De vernedering kon niet groter zijn.
Bruno sterft in 1928 na een eenzaam leven als schoorsteenveger in het Groothertogdom Luxemburg waar zijn graf nog altijd te vinden is.
Egon en Lisa kregen na de oorlog 7 kinderen, ze hebben zich gevestigd in Klötzen, Zwitserland. Ze hadden genoeg van de oorlog.

Waar Wikipedia al niet goed voor is.

Greetz,
TD
 
Last edited:
Back
Top