Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Surferboy heeft alleen de datum goed.
Imo Apita heeft niets goed (sorry)
TD heeft alles goed behalve vraag 2. Dit komt doordat de website waar hij naar verwijst een fout heeft gemaakt en 2 kisten door elkaar heeft gehusseld. Bovendien, Drachtstercompagnie ligt ook niet net ten westen van Gorredijk.
Nog maar even speuren dus.
 
Surferboy heeft alleen de datum goed.
Imo Apita heeft niets goed (sorry)
TD heeft alles goed behalve vraag 2. Dit komt doordat de website waar hij naar verwijst een fout heeft gemaakt en 2 kisten door elkaar heeft gehusseld. Bovendien, Drachtstercompagnie ligt ook niet net ten westen van Gorredijk.
Nog maar even speuren dus.

Dan maak ik van antwoord 2: Terwispel
 
Na Hauptmann Lent gaan we nog eventjes door op de Duitse nachtjacht. Een andere absolute ace in deze tak van sport was deze meneer:

raden3.jpg


De nachtjagers zijn in de loop van de oorlog uitgerust met een bijzondere installatie om het makkelijker te maken de geallieerde bommenwerpers dicht en ongezien te naderen en ze van onderen neer te schieten. Zie plaatje:

raden2.jpg


1- Wie is de man op plaatje 1?
2- Wat was de bijnaam die de geallieerden hem gaven?
3- Hoeveel overwinningen heeft hij op zijn naam?
4- Hoe heette het systeem zoals afgebeeld op plaatje 2?
 
Niemand?

OK dan laat ik u deze schoonheid zien:
NHgro.jpg


Vragen
Wat is dit voor vliegtuig?
Wie is de ontwerper?
op welke voorganger is dit vliegtuig gebaseerd?
 
Wat?: Focke Wulf S-24
Qua voorganger doet hij mij trouwens erg denken aan de Fokker DVII.

Voor de rest moet ik het je schuldig blijven denk ik. Ik heb op het internet gezocht maar kom niet verder ~_~
 
Niemand?

OK dan laat ik u deze schoonheid zien:

Vragen
Wat is dit voor vliegtuig?
Wie is de ontwerper?
op welke voorganger is dit vliegtuig gebaseerd?

Mojen Plof! Wie as et, alles an der Reih?
Wat een schoonheid van een vliegtuig inderdaad! Alleen kun je volgende keer beter de registratie eventjes met fotowinkel o.i.d. wegpoetsen. Nu is het een weggevertje.

Greetz,
TD
 
Aleerst sorry Ik zou internet gehad hebben in het hotel in Dublin maar helaas, plus dat madame Plof wat andere ideeen had over valentijn (niet dat ik daarover wat te klagen had *grijns*)

Het is inderdaad de Kiebitz van Michael Platzer gebaseerd op de FW S-24; zoals Chaseplane zei Open floor

@TD Alles an der Rei hei, an bei dir? De registratie heb ik express laten staan als hint omdat het anders toch wel lastig genoeg zou worden.
 
Open house?

Vooruit dan. Onderstaande plaat is uit de oude doos.
Welk Europees vliegveld is dit, er is in de loop der jaren fors uitgebreid.
Tip, een van de gebouwen staat er nu nog steeds.

gebrv8.jpg


Cheers
Art
 
Surferboy, je kent je klassieken niet.
De layout van Tempelhof is niet veranderd sinds de aanleg.

Als er vandaag geen oplossing komt plaats ik een weggeef hint.:D

Cheers
Art
 
Surferboy mist wat leeftijd om dit soort plaatjes te kunnen beantwoorden, dus ik pleit voor wat minder historische opgaven, zodat naast TD/TEC/Art ook meer mensen kans maken!:D
 
Back
Top