Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Mooi, zie gewoon linksboven in de foto (naast de klok) het 334 squadron embleem, helemaal top dus!
 
wiley post,

ook nog een vliegveld naar m vernoemd, wiley post will rogers airport, weet niet waar het is
 
En BEIDE vliegvelden liggen in Oklahoma. Om de hoek van Oklahoma City en staan in m'n logboekje.
Ik moet bekennen dat ik dacht aan Erik Hazelhoff Roelfzema, maar da was dus fout geweest.
Kliko, ga slapen gek.
 
Er is al een tijdje geen challenge meer geplaatst:

Wie is dit?
Waarom staat hij hier vandaag met zijn kop op Airwork?

Viel SpaB!


 
Last edited:
Mooie leeftijd toch? The Floor is yours Taildragger!

Ja, mooi he?
Volgende afbeelding, en uh nee het gaat natuurlijk niet om het vliegtuigtype, want daar hebben we 'raadplaatjes eerste ronde' voor.
Het goede antwoord op de volgende drie vragen levert de floor op:

1. Op welke basis waren deze toestellen gelegerd?
2. Wie was een zeer bekend geworden vluchtcommandant van dat squadron die hierover een boeiend boek heeft geschreven??
3. Welk squadron was dit?

Lijkt me een typische vraag voor Oom Art van wie we al een hele tijd niets meer hebben vernomen. Vakantie Art?
raden.jpg
 
Last edited:
Ik pik deze even mee.

1. Fairbairn (Canberra), Mc Donald (Darwin), Batchelor (Darwin), Balikpapan
2. Charles Eaton
3. 18th Squadron
 
Ik pik deze even mee.

1. Fairbairn (Canberra), Mc Donald (Darwin), Batchelor (Darwin), Balikpapan
2. Charles Eaton
3. 18th Squadron

Oeps, ik maakt een foutje bij vraag 2. De betreffende meneer was geen commandant van No. 18SQN, maar was vluchtcommandant. Dankzij hem is het squadron na de oorlog middels zijn boek aan de vergetelheid ontrukt. Die bedoel ik.
Charles Eaton was zover ik weet nooit commandant van 18SQN zelf, maar het squadron viel met andere squadrons wel onder zijn paraplu.

Batchelor is de basis waar het squadron de langste tijd gehuisvest is geweest.

Nog even een antwoord op vr. 2 afwachten........
 
Volgens mij is dat René Wittert van Hoogland. Zijn boek heette "Het vergeten squadron". Ik heb het in een ver verleden eens gelezen, maar wat een puzzel om nu nog te achterhalen hoe het boek en de schrijver heetten, zeg.

Wat meer over het interessante leven van deze man op http://www.elsevier.nl/web/sport/jonkheerwittert,vriendbernhard,overleden.htm

Helemaal perfect!
Aangezien de 3 antwoorden over twee mensen zijn verspreid verklaar ik de Floor voor OPEN
 
Back
Top