Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Zie filmpje in mijn antwoordpost!;) Ik gok ergens in Twente voor het plaatje van Art...
 
Putty, neen. TD ook niet en Surferboy ook neen.

Hint, een van de drie hierboven is er dichtbij.

Cheers
Art

nou nou, poe poe..... een moeilijke. Zo te zien loopt de weg ruwweg oost-west en is kaarsrecht. Daarmee vallen de Langenbergseweg bij Gilze en de Weerseloseweg bij Twenthe af. Blijf gokken op Soesterberg en dan wel de Amersfoortsestraat. Ook daar is een BP station, maar ik dacht dat dat aan de andere kant lag.... We zien wel.
Mooie Art!!:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
Nou nou poeh poeh,

Art geeft het op. TD weet alles en kent iedereen.
Beetje beangstigend, straks weet hij nog te vertellen met wie ik getrouwd ben en sinds wanneer.

Hij heeft de vloer, maar wij kunnen de vloer steeds slechts aanvegen.

Nieuwe persoonlijke titel, "The Airwork Raad Meister" (TARM).

Krijgt een eigen nominatie op de Airwork Pyramide.

TD, zoveel parate kennis, zonder te googlen, Impressive.

Cheers
Art
 
Nou nou poeh poeh,

Art geeft het op. TD weet alles en kent iedereen.
Beetje beangstigend, straks weet hij nog te vertellen met wie ik getrouwd ben en sinds wanneer.

Natuurlijk weet ik dat ook, maar zal daar verder niets over loslaten, wees gerust Art!
Alle gekheid op een stokje, een beetje rechercheren kan ik wel, maar in dit geval hielp enorm dat ik uit de buurt van SSB kom en ik die weg als jongetje vaak fietste om door het gaas naar Hunters, Super Sabres en Harvards te gaan staren...:cool:

Nieuwe persoonlijke titel, "The Airwork Raad Meister" (TARM).

Krijgt een eigen nominatie op de Airwork Pyramide.

TD, zoveel parate kennis, zonder te googlen, Impressive.

Cheers
Art

teveel eer, maar wel heel sympa naturellement!:kiss:
Ik ga eens iets opzoeken voor de volgende plaat, stay on this frequency
 
Floor open.. pfew! Kan ik eindelijk eens iets posten.. :grijns:

Als ie te moelijk blijkt beloof ik bij te springen..

Deze gepensioneerde meneer vliegt tegenwoordig photosurvey op Commanders.
Hoe heet hij en welke eervolle vermelding uit 2003 heeft hij op z'n naam staan?

lb.jpg
 
Last edited:
@Vipert: Dat zijn Martin en prins Bernhard in een Spitfire.

Maar SDM was volgens mij eerst en ik heb werkelijk geen idee (waar ik 't zoeken moet) . . .
 
Een foto van Captain Les Brodie. De eervolle vermelding die die heeft is gelijk ook een droevige; De laatste landing van de Concorde heeft hij in zijn logboek staan. Hij vloog als HP en Captain op de laatste vlucht samen met NHP Chief Concorde Pilot - Captain Mike Bannister

pilot.jpg
 
Niet slecht!!

Niet slecht!!

Een foto van Captain Les Brodie. De eervolle vermelding die die heeft is gelijk ook een droevige; De laatste landing van de Concorde heeft hij in zijn logboek staan. Hij vloog als HP en Captain op de laatste vlucht samen met NHP Chief Concorde Pilot - Captain Mike Bannister ....

Ik weet niet of ze erom getost hebben, maar Les Brodie is inderdaad de piloot die de aller-aller-laatste landing maakte met die mooie Concorde.

Bijzonder aardige chap, zn dochter vliegt ook (a320) en hij vliegt nu dus charter en photosurvey op de Commander.

Heb je de hints gebruikt of ken je hem? Floor is yours..
 
Heb hem wel een keer ontmoet, maar moet eerlijk toegeven dat ik door de hints aan hem dacht en heb google gebruikt om het te checken.

De gezagvoerder van het onderstaande ken ik echter wel persoonlijk. Ook een hele vriendlijke chap met meesterlijke verhalen. De vraag is dan ook wie is de gezagvoerder van dit vliegtuig en wat is het verhaal achter deze vlucht, dus waar, wanneer, hoezo, waarom en wie.

Image.jpg


Succes :)
 
Last edited:
Nope ze kennen elkaar wel en hebben veel met elkaar gevlogen maar het is niet John Farley die deze vucht maakt. Met deze vlucht hebben ze trouwens de Amerikanen verslagen.

Dan heb ik onderstaand verhaaltje voor je:

The Daily Mail Transatlantic Air Race of 1969 provided a perfect opportunity for the capabilities of the new aircraft to be demonstrated to a worldwide audience. Taking off from a dusty, disused, coal yard by St Pancras station, Sqn Ldr Tom Lecky-Thomson, flew the fourth production Harrier GR1 (XV 741) from London to New York in a time of 5 hours 57 minutes. The aircrafts arrival in the centre of down town New York made the desired impression just at the time that a US Marine Corps order for the aircraft was before Congress. Needless to say the Marines got their aircraft.
 
Misschien niet mijn beurt aangezien ik hier nog niets heb geraden of gedaan maar deze kon ik toch niet laten liggen;

raadplaatje1.jpg


Wie o wie is deze jonge man en waardoor is hij bekend geworden?
Art... ik weer bijna zeker dat je deze jonge man wel herkent, als je het zelf al niet bent!
 
Misschien niet mijn beurt aangezien ik hier nog niets heb geraden of gedaan maar deze kon ik toch niet laten liggen;

raadplaatje1.jpg


Wie o wie is deze jonge man en waardoor is hij bekend geworden?
Art... ik weer bijna zeker dat je deze jonge man wel herkent, als je het zelf al niet bent!

Hij lijkt wel een beetje op Art. Maar nog veel meer op Roald Dahl de bekende kinderboekenschrijver met huiveringwekkende verhalen!
 
Dan heb ik onderstaand verhaaltje voor je:

The Daily Mail Transatlantic Air Race of 1969 provided a perfect opportunity for the capabilities of the new aircraft to be demonstrated to a worldwide audience. Taking off from a dusty, disused, coal yard by St Pancras station, Sqn Ldr Tom Lecky-Thomson, flew the fourth production Harrier GR1 (XV 741) from London to New York in a time of 5 hours 57 minutes. The aircrafts arrival in the centre of down town New York made the desired impression just at the time that a US Marine Corps order for the aircraft was before Congress. Needless to say the Marines got their aircraft.


Sqn Ldr Tom Lecky-Thomson alias TLT is idd de persoon in deze foto. Hij gaf na zijn RAF tijd instructie op de seneca in Oxford. The floor is yours, enjoy...
 
Back
Top