Het is helemaal zo gek nog niet, commercieel gezien dan: niet werken, geen poen.
Uren maken ze overigens wel: ongeveer 90-100u per maand, terwijl dat voor een RYR vast-contract ongeveer 75u is.
Die 75u is dan wel steady het hele jaar door zodat je uiteindelijk op 900u uitkomt.
BRK gasten daarintegen vliegen nu weliswaar de spreekwoordelijke ballen uit hun broek (ook de dames), om vervolgens stil te zitten in de rustige tijden (november-maart).
Door het jaar heen kan bijna geen vrije dag gepland worden, maar moet je ineens opnemen (of in 2 keer)....dus 2x1 maand of 1x2 maanden vrij.....ontbetaald
Over secundaire voorwaarden van Ryan. Ik had een collega bij Ryan (STN based) die af en toe een paar dagen op een outstation (wel binnen de UK) werd gescheduled. Die heb ik dus een paar keer in huis gehad, omdat er geen hotel werd geregeld, daar kreeg hij ook geen vergoeding voor. Zelfs zijn auto parkeren ging volgens het welbekende 'tailgaten' op de staff parking van het vliegveld.
Is het ook zo dat BRK mensen elk jaar iets minder gaan verdienen, m.a.w. pay per hour met het jaar achteruit gaat? Of zijn dit de welbekende pprune fabels :blabla:?
Grtz!
Supersabre,
Zoals vaker gezegd, een belastingvrij salaris bestaat niet!
Dat moet je op een BRK salaris zelf regelen, als je dat niet doet pleeg je fraude!
De titel van het pdf document van mijn contract vermeld wel training, maar in mijn contract vind ik hier niets van terug. Het lijkt een "gewoon" contract, waar voor de linetraining andere bedragen worden genoemd. Dit schijnt dus ook een veranderingte zijn toen de bedragen omhoog gegaan zijn.
Dit betekent dus dat ik niet de keuze zal krijgen RYR/BRK, omdat ik domweg geen aanbod zal krijgen.
Of ik er om kan vragen? who knows?
wilde uit dit topic blijven maar<
Je bent lid van 3 vakbonden, waarom??
Nu schiet je jezelf in de voet met al je positieve comments over RYR.
Dit geeft aan dat jij denkt al deze vakbonden nodig te hebben!!
zorg gewoon dat het op de rails komt bij RYR, samen met een 1 vakbond. welke dat ook moge zijn.
PS SInds je altijd wat minder reageert op kritiek op RYR
KLIKO IS EEN TRRRRROOOOOOOLLLLLLLL
Op dit moment ben jij in alle topics waar je komt aan het zieken Overload....
BTW als jij niet in eerste instantie off topic was gegaan had ik ook nooit in het trans topic kunnen reageren.
Het hangt er maar net vanaf wat je belangrijk vindt in een werkgever.
Ik snap de conclusie van je verhaal niete helemaal JC.
Omdat je nu een normaal FR (trainings)contract heb met lagere bedragen, krijg je geen keus tussen BRK/RYR contract???
Krijg het idee dat het in het geval van Ryanair voornamelijk gaat om poen.
Once again correct me of im wrong Overload. Minimaal 68 sectoren om de linecheck te mogen doen. Dus bare minimum is 102 uur (ongeveer). Dus 4590 euro over 2 maanden is 2295 - a 33 % aprox aan tax 757 = 1538 netto.
Dat is een salaris verhoging van 338 euries.. En hoe meer der gevlogen wordt hoe meer de verhoging is.
Nee, dat denk ik niet. Voor de cadets wel, maar de meeste mensen (captains) die overstappen van andere bedrijven, doen dit voor de secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik denk dat het rooster en de hoeveelheid vrije tijd het belangrijkste is (trekt vooral veel longhaul mensen aan). Daarnaast het pensioen stc, maar dat is bij de meeste bedrijven wel goed geregeld denk ik.
Krijg het idee dat het in het geval van Ryanair voornamelijk gaat om poen.