Amsterdam Airlines

An Airline where things are done properly

An Airline where things are done properly

....zou ik het toch leuk vinden als Nederland er een Airline bij zou krijgen die goed gaat lopen...

I've been waiting and waiting and waiting........... :huilt: :huilt:

Unfortunately the only conclusion I can draw is that it isn't going to happen.
 
Ik kan me wel vinden in Naudjuh's uitspraak. Wat je ook vindt van AA, er zijn wel mensen (piloten) die daar hun hoop op gevestigd hebben. Vanuit die optiek gezien hoop ik voor hen dat het goed komt.
 
The Ends Justify the Means

The Ends Justify the Means

Wat je ook vindt van AA, er zijn wel mensen (piloten) die daar hun hoop op gevestigd hebben. Vanuit die optiek gezien hoop ik voor hen dat het goed komt.

I would categorise joining this company as an extremely high risk proposition - if you do this you have to understand there is a good possibility you'll end up with nothing.

But hey - The Ends Justify the Means right?

People never learn.
 
Dat zou wat zijn zeg! Morgen al aan de grond!! Arme AI's die druk bezig zijn met hun type. Dat wordt weer solliciteren!
Je bedoelt een werkloze piloot van Amsterdam Airlines, of een ex-werknemer van AA.
Woehaa..! Geweldige comments man!
Je lijkt me wel een toffe peer.

I would categorise joining this company as an extremely high risk proposition - if you do this you have to understand there is a good possibility you'll end up with nothing. But hey - The Ends Justify the Means right?
People never learn.
19
Kan je uitspraken meestal wel waarderen hoor.. Je zal het vast niet ontkennen; maar zag je zelf de zaken voor een voormalig prijsvechter ook niet ooit positiever in..?
 
19
Kan je uitspraken meestal wel waarderen hoor.. Je zal het vast niet ontkennen; maar zag je zelf de zaken voor een voormalig prijsvechter ook niet ooit positiever in..?

I take it you mean DutchBird? Best job I've ever had but it still went bankupt. :huilt:

3 Bankruptcies and a "Red Alert" so far in my carrier - don't wish that on anyone. I've been there - others don't need to make my mistakes.

Smartest move I've made in the past few years is getting out of the Dutch Charter market.
 
Ik vind het toch zo zielig als deze toko failliet gaat voor alle mensen die er in geinvesteerd hebben (piloten, cabin crew etc)... Moet er niet aan denken hoeveel dromen er (tijdelijk) uit elkaar spatten als deze toko werkelijk over de kop gaat.

Hier hangt op het recruitment bord ook:
Amsterdam Airlines - 2...
 
Ik ben best benieuwd wat de geldschieter voor eisen heeft gesteld.

Vakantievluchten dit jaar nog? Ben benieuwd of ze dat nog kunnen regelen.

All business class vluchten voor de expats vanuit de zandbak? Kist komt pas volgend jaar.

Hajj of Hadj? Is pas eind van het jaar.

Ik zou het ook jammer vinden voor het geworven personeel, maar ik denk dat die mensen zich even moeten realiseren dat ze blijkbaar iets hebben bereikt en daarmee ook elders aan de bak kunnen.

Ik snap alleen niet waarom er nog geen IVW nieuws is voor AA.

En weet iemand hoe het nu zit met het vliegen vanaf Schiphol of Maastricht?
 
I take it you mean DutchBird? Best job I've ever had but it still went bankupt. :huilt:

3 Bankruptcies and a "Red Alert" so far in my carrier - don't wish that on anyone. I've been there - others don't need to make my mistakes.

Smartest move I've made in the past few years is getting out of the Dutch Charter market.

Ik dacht aan V-bird.
 
I take it you mean DutchBird? Best job I've ever had but it still went bankupt. :huilt:

Well, technically speaking we (DBR still close to my heart:niet_bli:) didn't really went bankrupt. We were actually on track to make our first profit that year. In the end just a foul trick by Holland Exel to take us on and then change plans and drop us like a brick. In my opinion a typical case of 'klote list'.

I'll get over it one day... :biertje:
 
Hmm, als buitenstaander ga ik even heel ver 'out on a limb' hier, dus trek me er maar van af als ik het mis heb.

Was het feit dat DBR alleen voor de touroperator van Mosselman vloog niet het fatale zwakke punt in het business plan? En toen de boekingen na 9/11 terugliepen, de overige stoelen dus niet door andere touroperators gevuld werden (niet vliegen op de kisten van de concurrent, logisch)? Ik kan het me nog wel herinneren dat het merendeel van de vloot beton stond te vreten op SPL-Oost. (deja vu in dit topic?)

Dat Erik de Vlieger toen een vuile truc heeft uitgehaald is waar, maar het ging daar meer om een last-minute bailout die geklapt is. Ik heb het idee dat DBR zonder bailout het ook niet had gered, zo zag het er al uit voordat EdV zich er mee ging bemoeien.

Het is niet ongekend dat het management naar de employees toe de verhalen heel anders presenteert. Heeft die Arie Verberk bij MP ook een handje van gehad.
 
Was het feit dat DBR alleen voor de touroperator van Mosselman vloog niet het fatale zwakke punt in het business plan?

That combined with the fact that DutchBird was under capitalised.

I agree with the rest of your assessment except for one thing:- Flights were almost always full and DutchBird did fly for other Tour Operators.

My opinion:- If a company like DutchBird couldn't survive then I can't see how Amsterdam Airlines is going to work.
 
Is er al wat meer nieuws over de AOC ? Iemand al wat gehoord van een enkele beweging van het toestel ? (behalve aan een towtruck)
 
‘Sinds de oprichting van ons bedrijf vorig jaar zomer is de kerosineprijs meer dan verdubbeld. Een flinke tegenvaller, waarmee wij in ons businessplan geen rekening hebben gehouden.’

Toch denkt Horsten dat hij de gevolgen kan opvangen. ‘Wij zullen de gestegen brandstofkosten direct en zonder voorbehoud doorberekenen aan onze klanten. Dat zijn reisorganisaties en oliebedrijven in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Die hebben daar hopelijk begrip voor......

bron : volkskrant
 
Volledig artikel:

http://www.volkskrant.nl/economie/a...tige_start_voor_nieuwkomer_Amsterdam_Airlines

Wat ik niet begrijp is hoe je met 1 kist zo'n gevarieerde klantenkring kan bedienen.
1x stuk buiten Nederland met delays and er worden al gauw een hoop mensen erg boos, zeker voor Ad-Hoc vluchten die krap gepland worden.

Denim air heeft een vloot met F-50's en Dash-8, betrouwbaar en als er 1 stuk gaat pak je gewoon een andere. Hier 1 Airbus die volgens KLIKO 'trash' is.

I don't know...

Hajj is in December, dus ze moeten minimaal 4 maanden surviven. Met 3 ton per maand is dat dus al meer dan een miljoen verlies plus alle pers. kosten en verzekerningen, huur pand, software kosten (LIDO, erg $$$)...

Wat is ook niet snap is waarom ze zo'n amateuristische website hebben: goedkope template, 'nederlands' engels, niet up-to-date, foto's met kruidvat wegwerpcameraatje genomen, B-767 poster aan de muur en dozen met rotzooi op de grond: http://www.amsterdam-airlines.com/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=42

Comments als: The unfortunate part of the story was that....... the Dutch soccer team got kicked out of the European championship...

Als je een miljairdair in de Emiraten bent dan wil je dat toch niet lezen? Het lijkt misschien leuk maar zet dat op een intranet of zo.
 
Last edited:
Spelfoutje ook in het hierboven genoemde artikel: First (traning) flight to Humberside

Klinkt allemaal erg overtuigend.
 
Ik wacht nog steeds op het moment dat het allemaal een vertraagde 1 April-grap blijkt te zijn...
 
Back
Top