Amsterdam Airlines

Mij realiserend dat ik niet de exacte prijzen heb, maar 300.000,= / maand lijkt mij zo laag. Misschien reken ik wel helemaal verkeerd hoor...

Maar de kleinste A318 kost $ 56 mln.
De A380 kost $ 337 mln.

De A320 zal dus wel meer in de buurt van de $ 90-100 mln komen? of zie ik dit verkeerd?
Als ik dan uitga van een gewenst rendement op een vliegtuig van 6% komt er een huur/lease uit van 500.000 dollar per maand.

Nu maar hopen dat ze voldoende (volle) reizen maken, en anders toch alsnog maar sponsoring van een niet nader te noemen biermerk vragen!!

Volgens mij is het overigens illegale reclame maken, want al die ATC-ers krijgen spontaan trek in een biertje als Amsterdam Airlines zich aanmeld op de frequency.

:biertje:
 
Gaat het niet meer om de afschrijving in deze? $ 100.000.000,- /30 jaar. Is $ 270.000,- per maand. $ 300.000,- lijkt me niet verkeerd.
 
intussen staat ie al een paar dagen stil op schiphol..... tik tak tik tak....

Ben geen econoom, maar ik zie er helemaal niks in.... zeker met huidige olie prijzen.
 
The current economic climate

The current economic climate

Now is the worst time to start an airline - would have been better to delay this project until conditions are more favourable (2-3 years if I had to guess).

Basically there are two types of Charter flying:-

1. Fly for the Tour Operators.

This is purely price driven - whoever bids the cheapest gets the seats. One airline is played out against another. Tour Operators are covered by the SGR so they are covered in case of an airline bankruptcy.

We've all seen the results - this doesn't work.

2. ACMI

Benefits are that the customer pays for the fuel so these flights usually make money - unless your hourly costs have been incorrectly calculated.

Downside is this is a fluctuating market with no guarantees.

This doesn't work either.

I'm expecting cutbacks later this year - there will be a lot of aircraft available for ACMI work this Winter. So rates will drop to the point that this is no longer profitable.

What's going to happen?

The airlines that are going to survive are those with sufficient reserves (for the next 2-3 years). Those airlines that don't have these reserves won't survive - it's as simple as that.
 
Hoe zullen de stessen eruit zien ? Iets als dit ? :D

gal_amstel_lrg.jpg
 
Gôh. Wel 300.000 Dollars in een toestel pompen wat nog niet vliegt, maar geen 3000 Euri om een gelikte website te maken. Raar. Dat ding had al een half jaar klaar kunnen liggen, en op uur U op het net gezet.

nou ja, ik kan me voorstellen dat ze iets anders aan hun hoofd hebben nu, maar dit dingetje regelen zou wel helpen denk ik.

À propos, de kleur van de website doet me vermoeden dat dat de beoogde AA kleuren zouden zijn geweest? Maar ach, Rood past beter bij Amstel ;)
 
Zou die kist niet vandaag naar Maastricht en van daaruit vliegen naar.. Turkije etc??
Ach ze hebben in ieder geval een mooie eFlightBag met Lido, kunnen ze daar mee spelen.
Ben benieuwd hoe lang die sheik de geldkraan openhoudt.
 
Zou die kist niet vandaag naar Maastricht en van daaruit vliegen naar.. Turkije etc??
Ach ze hebben in ieder geval een mooie eFlightBag met Lido, kunnen ze daar mee spelen.
Ben benieuwd hoe lang die sheik de geldkraan openhoudt.

Tot dusverre allemaal maar gebakken lucht wat je hoort en leest van AA. Heb ook niet de indruk dat ze meer vluchten incidenteel dan structureel zullen uitvoeren.
Een directeur die van meet af aan al in staat is om aan te geven wat ie wel en niet aan opdrachten wenst aan te nemen is vooraf al gedoemd te mislukken.
En als speerpunt met de mekka vluchten op de proppen komen , een lachertje gezien het geringe aandeel in de wereldmarkt en korte periode van het jaar.
Hoe vaak in de geschiedenis hebben we dit al niet gezien en toch weer lijkt dit zich te herhalen. We hebben goede contacten in Duitsland en Midden-Oosten bla bla bla , geen firm produktie meer van/naar Turkije (wat overigens alleen maar in jul/aug) zou hebben gevlogen.
Misschien dat ze wat contractjes voor bedrijven kunnen binnenhalen maar vette handel zal het niet zijn op deze concurrerende markt.
Meest lucratieve op dit moment voor deze toko zou nog zijn om een machine meteen voor een langere tijd weer weg te zetten voor een derde partij (airline) , echter voor dat het zover is staat de winter alweer voor de deur. Meerdere maatschappijen gaan enkele toestellen aan de grond zetten en aanbieden op de verhuurmarkt. Het ziet er allemaal niet best uit op dit moment voor AA.
Succes ermee anyway.
 
"First class aviation services"

De business class service naar Dubai e.d. met daarnaast uitstekend verzorgde IT Europa vluchten.
zijn omgezet naar.........

........Hadj vluchten
(daar waar wat passagiers met hun voeten op de toiletbril in hurkzit hun diarree door gans het toilet weten te verspreiden).:bwah:

"I love it when a plan comes together.......NOT"
 
"First class aviation services"

De business class service naar Dubai e.d. met daarnaast uitstekend verzorgde IT Europa vluchten.
zijn omgezet naar.........

........Hadj vluchten
(daar waar wat passagiers met hun voeten op de toiletbril in hurkzit hun diarree door gans het toilet weten te verspreiden).:bwah:

"I love it when a plan comes together.......NOT"

....en de faucets in het toilet een nieuwe carriere als bidet starten !
:stapelge: :passed: :eek!:
 
Sorry was inderdaad een typefout. Bedoelde inderdaad 300.000 dollar per maand. Dit was wel in 2005.
 
Back
Top