Amsterdam Airlines

Marktplaats? Denk dat ie binnen de kortste keren een wielklem heeft, en daarna per opbod verkocht door de curator!:dozey:
 
Gelukkig is de denkwijze van een inversteerder niet zo kortzichtig als die van de gemiddelde piloot.

Mr. de inversteerder achter AA zal niet verwachten het eerste jaar zwarte cijfers te zien.

Want wanneer AA binnenkort begint dan begint de uitdaging pas echt!

Wat ik bedoel te zeggen is, nu wordt AA flink gekraakt, dadelijk kraakt het hier op het bord weer van "zie je wel, ze vliegen" maar judgement day voor start-up's is elke dag de eerst komende 5 jaar...
 
Same Old Story

Same Old Story

Gelukkig is de denkwijze van een inversteerder niet zo kortzichtig als die van de gemiddelde piloot.

Any Pilot that's been in the Industry for a while knows what works and what doesn't.

I've seen a lot of investors with a big Ego, a big mouth and a big bag of money. Failed every time. Air Holland Leasing and the EAG are perfect examples.

Mr. de inversteerder achter AA zal niet verwachten het eerste jaar zwarte cijfers te zien.

I would assume "Mr. de inversteerder" would at least expect the aircraft to be flying once it was delivered. I would hope he's asking some tough questions about the lack of an AOC.

Want wanneer AA binnenkort begint dan begint de uitdaging pas echt!

Their own Management has admitted their business plan and their financial plan are in tatters - you really think this is a viable operation?
 
Nou lijkt erop dat het hem morgen ook niet gaat worden. Geen vlucht gepland in ieder geval.

Is het AOC al rond dat iemand weet?
 
Geen idee... ik was net nog in de buurt en hij stond nog fris en vrolijk op dezelfde plek.
 
Zijn er misschien vliegers van AA( of mag je die mensen nog niet zo noemen aangezien ze de kist alleen nog hebben zien stilstaan) die op dit forum meer uitleg over AA zouden kunnen en willen geven?
 
Aanvragen van een AOC duurt wel even, als AA wel van te voren hebben gedaan. Maar de vraag is: heeft Amsterdam Airlines op dit moment nog wel contracten met reisorganisaties afgesloten of niet? Maar ik begrijp dat jullie bang zijn dat AA niet kan doorgaan als het zo lang duurt. IVW doet wel eens wat moeilijk bij bepaalde nieuwe luchtvaartmaaschappijen in Nederland. Ze moeten dan ook veel procedures doorlopen voor dat ze AOC krijgen, dat kan varieren van maanden tot een half jaar of langer duren, weet het niet zeker.
 
Je kunt misschien het IVW de schuld geven dat het zo lang duurt. Maar als men ervaring heeft in deze industrie had men daar op moeten anticiperen.
Dat het toestel zolang al stilstaat op het platform is slecht voor het imago. Misschien niet zozeer bij het grote publiek, maar wel bij potentiele klanten van AA en (potentiele) werknemers.
Wat me verbaast:1855: is dat het toestel niet vliegt; een andere maatschappij kan het wellicht voor een appel en ei huren. Heeft AA of de leasemij. tenminste een appel en een ei.:D
 
Ach de Hadj komt eraan, dus dan kunnen ze wel even aan het werk.
Staat die 320 nog steeds zielig en alleen daar op J platform?
 
Met een B757 is Jeddah ook prima bereikbaar vanuit Afrika. Geen longhaul en geen widebody kist;) Nou moet ik eerlijk zeggen dat de B757 een relatief gunstige range heeft en ik niet weet hoe dat zit bij die Citroën van AA.
 
Amsterdam Airlines PH-AAX was van 'haar' ramp verplaatst maar is weer terug op d'r plek. Iemand al wat nieuws gehoord/verkregen?
 
Net nog ff het luchtvaartregister geraadpleegd ... COA nog steeds op 1 juli 2008 en dus niet verlengd.

Het verplaatsen en weer terugzetten zal wel zijn om afgeplatte banden tegen te gaan :D
 
Back
Top