Amsterdam Airlines

NKAWTG

New member
Morgen (1 dag later dan verwacht) komt de eerste kist (PH-AAX; Airbus A320-214 430 previous XA-TXT, 5B-DBK, EI-TLS, N430CR, B-HYS, VR-HYS, F-WWBH ILFC- International Lease Finance Corporation) van Amsterdam Airlines op Schiphol. Verwachting is ca 14:20lt (als ik het goed herinner) en direct via baan 04/22 (en het gebruikelijke waterballet van de lokale brandweer) de hangaar in voor een officieel feestje.
:yeehaa:
Veel succes voor hen die hier gaan werken!
 
Last edited:
Morgen (1 dag later dan verwacht) komt de eerste kist (PH-AAX) van Amsterdam Airlines op Schiphol. Verwachting is ca 14:20lt (als ik het goed herinner) en direct via baan 14/22 (en het gebruikelijke waterballet van de lokale brandweer) de hangaar in voor een officieel feestje.
:yeehaa:
Veel succes voor hen die hier gaan werken!

Kan je ff aanwijzen waar baan 14 is op SPL, dank U. :biertje:
 
04/22

04/22

Kan je ff aanwijzen waar baan 14 is op SPL, dank U. :biertje:

Fixed it, thanx for noticing.

Runway 04-22 (Schiphol-Oostbaan)

Runway 04-22 (Schiphol-Oostbaan) is 2,018 metres long. This runway can be used in both the northeastern and southwestern directions.

This runway is mainly used for general aviation. It is used for large aircraft landings only in the event of unusual weather conditions.

Runway 04-22 (Schiphol-Oostbaan) is closed between 23:00 and 06:00 hours to aircraft taking off and landing.
 
Dat was een van onze eerste A320-200 een complete grafbak..
altijd kaput!

anyway succes ermee
 
Wie kan mij vertellen wat Amsterdam Airlines gaat vliegen.
Op een persconferentie enkele maanden geleden op MST airport, lieten zij weten dat zij een contract hadden afgesloten met Turjet voor meerdere vluchten per week naar Turkije vanuit AMS en MST.
Echter op www.turjet.nl is geen enkele vlucht meer te vinden van AMS-airlines (enkele weken geleden nog wel).

Het is een risico om in deze tijd een nieuwe airline te beginnen. Ik kom er ook niet achter welke business model hier achter en of deze uberhaupt levensvatbaar is.
 
Eind deze maand staat de eerst vlucht gepland. Kist zou gister komen maar komt vandaag.
Ik geloof dat ie na ontvangst een week later naar maa vliegt met pers en personeel en dan vanaf daar gaat 'vliegen'.
Business model? Ik hoor dat er een geldschieter uit de zandbak is die graag zijn expat personeel business class wil laten vliegen.
Of dat zo is weet ik niet natuurlijk.
Daarnaast willen ze Mekka gangers heen en weer vliegen en daarnaast nog dus het gat opvullen van MP die ze achter lieten met het uitfaseren van hun 320. Ze gaan dan veel Turkije vliegen blijkbaar.
Ze hebben nog steeds 2208 slots op schiphol en dat kost ook geld dus ik ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.

Zou die bus ook zo op eham aankomen of is ie al geschilderd :)
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6267551&nseq=0

De historie:
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a320-430.htm
 
Last edited:
1365408.jpg
 
Hij wordt gehuurd van ILFC en aangezien er wereldwijd een groot tekort aan A320's is zal de prijs niet goedkoop zijn.

Mijn vorige maatschappij betaalde 30.000 dollar per maand per kist.
 
Hij wordt gehuurd van ILFC en aangezien er wereldwijd een groot tekort aan A320's is zal de prijs niet goedkoop zijn.

Mijn vorige maatschappij betaalde 30.000 dollar per maand per kist.

@ RTO
30.000 dollar = ca 21.000 euro per maand = 700 euro per dag:wegkwijt:
Oeh, waar hebben jullie die kisten gehaald?
Offu type foutje?
 
Antwoord op mijn eigen vraag:
bron : luchtvaartnieuws.nl

quote
SCHIPHOL - Op Schiphol is vrijdag (20 juni) het eerste vliegtuig van de nieuwe Nederlandse luchtvaartmaatschappij Amsterdam Airlines gearriveerd. Het toestel, een Airbus A320, landde even voor 17.00 uur op Nederlandse bodem. Amsterdam Airlines least het toestel van ILFC. Nog deze maand wil de maatschappij van start gaan met passagiersvluchten, meldt directeur Matthijs Boertien aan Luchtvaartnieuws.nl.

Nu het eerste vliegtuig op Schiphol staat, laat ook de afgifte van het eigen het Air Operator Certificate (AOC) niet lang meer op zich wachten. Boertien verwacht dat de maatschappij na de benodigde inspecties door de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) de AOC volgende week al op zak kan hebben.

Het is nu voor Amsterdam Airlines nog zoeken naar opdrachtgevers. In april aangekondigde plannen dat de maatschappij vanaf Schiphol en Maastricht vakantievluchten zou gaan uitvoeren naar Turkije, in opdracht van touroperator Turjet, zijn van de baan. Kort daarna bleek dat Turjet reizen verkocht onder valse garanties.

“We zijn het met Turjet eens geworden om uit elkaar te gaan”, zegt Boertien, zonder een reden te willen noemen van de breuk. “We hebben goede alternatieven liggen, we praten zowel met touroperators als luchtvaartmaatschappijen. Het hoogseizoen begint, dus er is veel behoefte aan extra capaciteit”, toont hij zich positief.

De eerste A320 in de vloot van Amsterdam Airlines heeft twee IAE V2500-A1 motoren en is voorzien van 180 stoelen. Tot voor kort was het vliegtuig in gebruik bij Mexicana in Mexico. Amsterdam Airlines heeft de vijftien jaar oude A320 voor vijf jaar geleasd van ILFC. Over een jaar moet de vloot zijn gegroeid tot drie vliegtuigen.

Amsterdam Airlines heeft momenteel dertig man vliegend personeel in dienst. Het gaat om in totaal vijf crews, elk bestaand uit twee vliegers en vier flight attendants
unquote

Tja, wel een vliegtuig, geen turjet meer en nog geen andere business. Maar wel contacten!!!!:blabla:
Hoogseizoen komt eraan. Maar wat daarna???

Ik zou zeggen: gebakken lucht.

Succes:D
 
Goed...dat zag er ook niet uit, maar vind dat logo van Mokum Air wel erg cheap eruit zien. Lijkt wel zo'n standaard font uit WordPad of zo...
 
ja en dan te bedenken dat Airbus het zelf heeft ontworpen.

En het callsign al gehoord? "Amstel" (tenminste dat werd steeds gebruikt door de vliegers tijdens de delivery flight)

Wordt wat als je ooit flight 1870 moet uitvoeren :D
 
Hij wordt gehuurd van ILFC en aangezien er wereldwijd een groot tekort aan A320's is zal de prijs niet goedkoop zijn.

Mijn vorige maatschappij betaalde 30.000 dollar per maand per kist.

Ik mag toch aannemen dat dit 300.000 dollar per maand is?
 
Back
Top