Ryanair assessment feedback

Ik heb +/- 53.500 netto verdient in 2008 met een Brookfield contract.

Volgend jaar zal dat ongetwijfeld hoger zijn omdat ik de eerste paar maanden van 2008 nog in de lagere loonschaal zat.
 
Dat is inderdaad niet verkeerd, hoe zal het rond het eerst jaar zitten? Ik hoorde van een jongen in Madrid die nog helemaal niks betaald is...
 
Het is maar hoeveel risico je wilt nemen.....!?

Het is recessie, je wordt gevraagd om 30k (dit naast je 110k opleidingskosten!!) te investeren zonder uren garantie, open contract (op ieder moment opzegbaar) en geen vast salaris...

Wat ik wil zeggen is dat het aan een ieder is om dit risico te willen nemen, maar ik niet.

Dan maar geen Ryanair.

greets.
 
Hoi,

Je reactie vind ik een beetje makkelijk praten, jij bent geen low-houred pilot meer, Ryanair is gelukkig een maatschappij die nog wel aan het aannemen is.
Die 30 K moet je inderdaadwerken. investeren, zo moet je dat ook zien. Het is in ieder geval een stuk beter dan in de supermarkt werken.

Mvg
 
Dat is inderdaad niet verkeerd, hoe zal het rond het eerst jaar zitten? Ik hoorde van een jongen in Madrid die nog helemaal niks betaald is...

Dan zal er ergens iets fout zijn gegaan, ik heb nooit problemen gehad met betalingen.

@Kingair: Goed, je moet 30k investeren - maar je krijgt ook wel weer goed betaald. Ik denk dat je het financieel stukken moeilijker hebt als je bij de Aldi werkt met een lening van 110k dan bij Ryanair met een lening van 140k.

En ik denk dat je positie binnen Ryanair op dit moment zekerder is dan bij sommige andere Europese luchtvaartmaatschappijen...
 
te investeren zonder uren garantie, open contract (op ieder moment opzegbaar) en geen vast salaris...


Hoe kom je daar bij? Je krijgt een vast basic salaris + sectorpay en je hebt gewoon een opzegtermijn net als bij elk ander bedrijf. De komende jaren hebben ze nog meer dan 1000 vliegers nodig, dus dat is je baangarantie.

Als je voor een Brookfield contract kiest heb je nog steeds een opzegtermijn. Geen basic salaris, maar wel een min of meer gegarandeerd aantal uren, want er zit een maximum aan het aantal stby's dat je mag doen.

In je eerste jaar kan je (afhankelijk van wat je met je belasting doet) zo'n 50-70K netto verdienen. Dat is drie keer de kosten van je TQ. Bij veel andere bedrijven moet je jaren lang op een houtje bijten omdat je bedrijf je zogenaamd een 'gratis' TQ geeft.
 
Hoi,

Even een vraagje tussendoor wederom off-topic,

@Overlord, je zegt dat "als je kiest voor een brookfield contract" heb je deze keuze tegenwoordig nog en is het eventueel mogelijk om wel op een Ryanair contract te komen *ik hoorde namelijk dat je je kon "inkopen"*

thanks..
 
@ MJ: ik heb dat nog even nagevraagd tijdens mijn assessment en iedereen word tegenwoordig op een brookfield contract gezet. Heb mij er verder nog niet al teveel in verdiept dus verdere info komt nog wel.

@ Kingair: Ik vind dat mjschra gelijk heeft wat betreft het feit dat die 30 k gewoon een investering is. Piloten met weinig uren in deze tijd moeten gewoon pakken wat ze pakken kunnen. Om dan financieel even wat minder aan te doen hoort er gewoon bij en na alle verhalen te horen valt dat ook nog wel enigszins mee. 737-800 uren zijn altijd goed om te hebben en je bent tenminste bezig.
 
tegenwoordig krijgt niemand meer een ryanair contract.
iedereen die ik ben tegen gekomen heeft een brookfield contract gekregen.
gelukkig is het tegenwoordig wel een stuk beter, want je verdient nu vanaf safety pilot release al rond de 45 euro per 'scheduled block hour".
helaas moest ik het nog voor 800 euro per maand doen tijdens de linetraining.
na je linetraining verdien je 55 euro per "scheduled block hour'. en op het moment hoor ik iedereen klagen dat ze weinig uren doen.
als je op het moment 70 uur in de maand doet, mag je blij zijn.
maar hopelijk wordt dat tijdens de zomer maanden wel een stuk beter.
ps marc, volgens mij ben ik die "jongen in madrid" of niet, haha!
oh ja, met uitbetalen ook totaal geen probleem, elke keer op tijd.
 
Hey flying willy,

Aan je naam af te leiden denk ik het wel inderdaad, er wordt door moeder gewoon teveel geluld ;-)

Auto al weer klaar dan?
 
Vandaag nagevraagd in EMA. Iedereen krijgt de keuze tussen Brookfield of Ryanair. Als je Brookfield weigert, wordt je automatisch Ryanair. De mensen die ik train zijn ongeveer 50/50. Hangt er van af wat je wilt.
 
Vandaag nagevraagd in EMA. Iedereen krijgt de keuze tussen Brookfield of Ryanair. Als je Brookfield weigert, wordt je automatisch Ryanair. De mensen die ik train zijn ongeveer 50/50. Hangt er van af wat je wilt.

Wat zijn dan goede redenen om voor Brookfield ipv Ryanair en vice versa te kiezen?
 
Brookfield verient in het begin meer en geeft je de optie om te gaan 'floaten'. Je hebt dan geen base en werkt 5/5. Je kan ook zelf kiezen (min of meer) waar en hoe je belasting wilt betalen. Veel Brookfielders hebben een eigen bedrijf en verdienen bijna tax-free.

Ryanair contract geeft je meer zekerheid, pensioen, betalen voor je sim, hotel, rental car etc (behalve als je op rij afstand van EMA bent gebased, weet niet precies hoe het zit met alle bases). Ook krijg je gewoon je salaris wanneer je ziek bent etc.

Ryanair is door de IAA verplicht om per kist een percentage vaste mensen te hebben. Ze proberen, is mijn indruk, wel mensen te beinvloeden door ze bijvoorbeeld een BRK contract aan te bieden. Veel mensen denken er dan niet over om nee te zeggen en hebben daardoor niet het gevoel dat ze een keuze hadden. Je weet hoe Ryanair is..... Het is net hoe het uitkomt.
 
Hmz. Dat Ryanair contract lijkt mij persoonlijk wel aantrekkelijker ivm pensioen ed. Kun je het eigenlijk wel maken om het BR contract te weigeren? en zijn er veel mensen die het weigeren?

Groetjes
 
Dat weet ik eigenlijk niet precies. Ik hoor heel veel verschillende verhalen. Het probleem is dat je nogal kwetsbaar bent als je net binnen bent en dat ze daar gebruik/misbruik van lijken te maken. Misschien dat de mensen die net binnen zijn er iets over kunnen zeggen?
 
Ja daarom juist, je bent nogal kwetsbaar *lijkt het in ieder geval*

Weet je toevallig ook of het mogelijk is om na een paar jaar op een Ryanair contract over te gaan. Ik hoorde namelijk dat het eventueel mogelijk was je "in te kopen"

Maarja dat kunnen ook rumours zijn..
 
ja auto weer klaar, haha. helaas weer paar uur voor niks gewerkt...

dat kiezen van kontrakt heb ik echt van niemand gehoord, maar als je de keuze hebt zou ik persoonlijk voor 100 procent voor ryanair gaan. meer zekerheid, en dat extra geld valt behoorlijk mee aan het einde van de rit.
maar zodra je het brookfield kontrakt krijgt kun je er altijd nog naar vragen of het mogelijk is om te wisselen.

later overstappen heb ik ook gehoord dat t mogelijk is, maar schijnt paar duizend euro te kosten. (5)
 
Back
Top