Ryanair assessment feedback

hey

ik hoor van veel collega werkzoekende die bij ryanair de assessment gedaan hebben dat veel onder hen de assessment gefaald hebben ook mensen die de ryanair mcc gedaan hebben of op 737NG. Dit baart mij toch enige zorgen zelf heb ik geen enkele ervaring op de 737 sim of ryanair sop . Dus vroeg ik mij ook af als je de assessment niet succesvol doorstaat bestaat er dan bij ryanair ook de mogelijkheid om zich terug kandidaat te stellen na enige tijd zij het 6 maand of een Jaar? hopelijk is dit niet het geval maar zeker ben je nooit in deze harde tijden waar een overvloed aan low timers is.

groeten
 
Candidates who are unsuccessful but show, that with more experience, have the potential to succeed at Ryanair may be given the opportunity to be reassessed after 12 months.

Maak je geen zorgen, bereid je goed voor op de theorie, ik kan dat boekje "Ace the Technical Pilot Interview" aanraden. En als je erg onzeker bent over de 737, dan kan je een paar uurtjes gaan trainen op een simulator. Er zijn goedkope simulators te huur. Met of zonder instructie dat is aan jou. Ze verwachten niet dat jij Ryanair SOP's kent of iets dergelijks. Ze zijn erg eerlijk en straith forward.

succes
 
Persoonlijk had ik helemaal geen sim voorbereid toen bij RYR...en dat was nota bene op een Dornier 328Jet sim! je kan ook teveel doen...Je moet gewoon de basics weten. Weet je die niet dan ben je al verkeerd begonnen
Verder kijken ze voornamelijk naar progressie (hoe snel pak je iets op en doe je er iets mee) en CRM (kan je een beetje leiding geven, maar ook assertief en pro-actief handelen)

En zoals uit eerdere posts is gebleken is RYR heel opportunistisch....hoe soepel ze zijn of bereid zijn je een herkansing te geven hangt helemaal van de markt af...hebben ze NU mensen nodig dan kunnen ze je echt wel eerder bellen

Good luck
 
Kijk, das allemaal mooi. Ben nu hard bezig met dat boekje van "ace the pilot technical interview". gaat best lekker tot nu toe. Volgende week nog even op de sim op school wat oefenen en in de tussentijd nog wat CBT van de 737 doornemen ;) zijn er nog meer mensen die op 4 februari hun assessment hebben? of in de komende paar weken?

cherio!
 
Zo! Assessment gehad gisteren en ben erg benieuwd wat ze er van vinden. Zat samen met nog 2 nederlanders, 3 duitsers en 1 fin bij de selectie. Gelijk aangemeld om de Sim eerst te doen en dat ging er lekker, vooral qua CRM. Nette landing (altijd goed voor je ego) en daarna het interview. Dit werd opgesplitst in 2 delen aangezien 'Ash' der nog niet was. Dus eerst met Frank (zeer relaxte knakker) een gesprek gehad over mijn motivatie en wat technische vraagjes. Ik zal degene die ik kan herinneren even hier opschrijven:

Welke motoren heeft de 737?
Wat kan je mij vertellen over deze motoren (ging gelijk op de high bypass over)
Ok, leg uit wat high bypass eigenlijk is.
Bypass ratio (hij vroeg een percentage, ratio is 5:1 dus 80% gaat door de fan en 20% door de core)
Waar word dus de meeste 'thrust' gegenereerd (welk gedeelte van de motor)
Daarna over Take-off segmenten waarom worden deze gebruikt >> voldoende obstacle clearance wanneer je een one engine off take-off doorzet.
Wat weet je allemaal van die segmenten

Nja, nog een paar vraagjes daarna. Vrij standaard allemaal. Daarna wachten tot Ash zou komen voor een tweede interview over het HR gedeelte. 4 uur lang gewacht dus neem wel wat mee om je te vermaken ;) Dit gesprek ging ook vrij snel en hij had nog een aantal vraagjes over de 737-800.

Wat voor research heb je gedaan op de 737-800
Hoeveel hydraulische systemen heeft de 737-800
Schermen die je voor je hebt hoe heten ze? (PFD/ND)
Mode annunciation op je PFD waarom zou die daar zitten je kan toch ook naar je MCP kijken?
Beschrijf in het kort waarom Ryanair jou zou aannemen

Al met al gingen de dingen vrij snel, zeker de interviews. Als het bij elkaar 40 mins was dan is het veel.

Oh ja, goed nieuws voor de mensen die nog willen>> Ash en Frank zeiden allebei dat de Holding Pool van Ryanair op dit moment vrijwel leeg is. Dit betekent dat mensen die nu worden aangenomen zo snel mogelijk ingezet worden!! ideaal :D

Nog even een goed woordje voor het guest house want dat was echt super! Lady Gate guest house heet het. Hartstikke aardige mensen daar en er zitten eigenlijk alleen maar Ryanair piloten die komen voor hun check of assessment.

Nou, lets hope for the best!!

Cheers
 
Last edited:
Dank voor de info, heb e.e.a. verwerkt in de Kennisbank. Mocht jij of iemand anders updates of aanvullingen hebben, dan kun je die daar nog verwerken.
 
als je dan info plaatst zorg dan het juist is, of op zn minst duidelijk

Langs de core kan op 2 manieren uitgelegd worden!

Bypass ratio: fanlucht : core lucht=5:1 betekent dat er 5 kg lucht door de fan gaat en 1 kg door de core!!! niet andersom

k.
 
Zo! en dan belt 's middags Ryanair op om te zeggen dat je bent aangenomen :D:D Type Rating begint in Augustus in EMA!:D
 
Hartelijk dank! dus nu maar alles gaan voorbereiden daarvoor! als ik nog vragen heb dan horen jullie ze wel!

@ Fish en Mjschra : waar zijn jullie gebased? wanneer krijg je dat eigenlijk te horen?
 
Hartelijk dank! dus nu maar alles gaan voorbereiden daarvoor! als ik nog vragen heb dan horen jullie ze wel!

@ Fish en Mjschra : waar zijn jullie gebased? wanneer krijg je dat eigenlijk te horen?

Frankfurt-Hahn.jpg


Hahn :)

De meeste mensen zullen na hun linetraining nog even in de base blijven waar ze hun linetraining gedaan hebben (maandje of zo) en daarna krijgen ze te horen waar ze heen gaan. Mogelijk zal je nog wel een telefoontje krijgen op een gegeven moment tijdens of vlak na je linetraining om naar je voorkeur te vragen.
 
:eek:fftopic:

Wat is je maandsalaris (NETTO) nou eigenlijk van een "normale" maand. Ik hoor namelijk verschillende verhalen :blabla:
 
Back
Top