Transavia of Ryanair

Koenemans, ik denk dat Overload het juist heel goed snapt. Ik werk niet bij Ryan, maar als je bij EZY je sectorpay kwijt raakt omdat je een maandje niet vliegt, dan valt het salaris met ongeveer een derde terug, gelijk dus aan de junior F/O hoogste schaal van Trans...maar dan in ponden.

Gaat het een beetje FD? :grijns:
Ik snap de ophef niet zo.
Bij Ryan verdienen ze ook een dot meer dan bij EZY, fine. Andere maatschappij andere omstandigheden, andere keuzes. Same for Trans.
 
Overload, dat soort momenten zou ik dus JUIST als Ryanair in de publiciteit brengen om eens een keertje goeie PR te maken, maar dat zouden ze dan laten liggen? No wonder dat ze dan zo'n PPrune reputatie krijgen...
 
Ryanair heeft geen interesse in goede PR. Het is het meest succesvolle luchtvaartbedrijf in de geschiedenis en we hebben geen last van negeatieve pers.


Sectorpay is voor iedereen gelijk. Als dat wegvalt, hangt het percentage wat je verliest dus af van wat je basis salaris is. Voor mij is sectorpay bijvoorbeeld slechts een klein deel, terwijl het voor een second officer in training misschien de helft is. Punt is dat je basic meer dan genoeg is. Problemen krijg je als je lang ziek bent (maanden). Dat is echter een gevolg van de stomme Engelse wetgeving en niet de schuld van Ryanair.
 
Last edited:
Een Nederlandse Co kon niet meer vliegen omdat hij zijn medical kwijt raakte. Ryanair heeft hem toen zijn vliegers salaris doorbetaald.

Je zegt er nog steeds niet concreet bij hoeveel dat dan is en geeft dus geen antwoord op de vraag van Koenemans. Schermen met "percentage van" en "voor iedereen anders" duidt daarbij niet bepaald op een transparante regeling die ik heel duidelijk in mijn CAO terugvind.

Hij is nu aardig hoog op in het training departement.