Transavia of Ryanair

Koenemans, ik denk dat Overload het juist heel goed snapt. Ik werk niet bij Ryan, maar als je bij EZY je sectorpay kwijt raakt omdat je een maandje niet vliegt, dan valt het salaris met ongeveer een derde terug, gelijk dus aan de junior F/O hoogste schaal van Trans...maar dan in ponden.

Gaat het een beetje FD? :grijns:
Ik snap de ophef niet zo.
Bij Ryan verdienen ze ook een dot meer dan bij EZY, fine. Andere maatschappij andere omstandigheden, andere keuzes. Same for Trans.
 
Overload, dat soort momenten zou ik dus JUIST als Ryanair in de publiciteit brengen om eens een keertje goeie PR te maken, maar dat zouden ze dan laten liggen? No wonder dat ze dan zo'n PPrune reputatie krijgen...
 
Ryanair heeft geen interesse in goede PR. Het is het meest succesvolle luchtvaartbedrijf in de geschiedenis en we hebben geen last van negeatieve pers.


Sectorpay is voor iedereen gelijk. Als dat wegvalt, hangt het percentage wat je verliest dus af van wat je basis salaris is. Voor mij is sectorpay bijvoorbeeld slechts een klein deel, terwijl het voor een second officer in training misschien de helft is. Punt is dat je basic meer dan genoeg is. Problemen krijg je als je lang ziek bent (maanden). Dat is echter een gevolg van de stomme Engelse wetgeving en niet de schuld van Ryanair.
 
Last edited:
Een Nederlandse Co kon niet meer vliegen omdat hij zijn medical kwijt raakte. Ryanair heeft hem toen zijn vliegers salaris doorbetaald.

Je zegt er nog steeds niet concreet bij hoeveel dat dan is en geeft dus geen antwoord op de vraag van Koenemans. Schermen met "percentage van" en "voor iedereen anders" duidt daarbij niet bepaald op een transparante regeling die ik heel duidelijk in mijn CAO terugvind.

Hij is nu aardig hoog op in het training departement.

De betreffende vlieger ken ik toevallig erg, heel erg goed en zo ook het echte verhaal. Met deze uitspraak bewijs je in een keer dat je door een minste net zo roze bril naar RYR kijkt als de KLM vlieger door zijn blauwe.


Yaksemash
 
Ik ken hem ook heel erg goed, en ken dus exact het echte verhaal. heb zelfs nog een baan voor hem geregeld bij KLM, maar hij bleef liever bij Ryr.

Hoe kan je concreet antwoord geven op de vraag van Koenemans dan? Als ik niet zou werken deze maand, zou me dat €3300,- netto kosten. Dat is een klein percentage van mijn totaal en ik zou het nauwelijks merken.

Voor een ander bijvoorbeeld, zou het waarschijnlijk veel minder zijn, misschien € 2000,-? op een Euro base Maar dat zou voor hen misschien een groter percentage zijn van het totaal, misschien wel 25-30 procent en dat zouden ze dus misschien wel merken. Voor een contracter is het weer anders. En voor een captain, co, so, sfi, tri, tre etc weer allemaal anders.

Hoe kan je die vraag dan dus beantwoorden? Waar het om gaat is dat ze je basic doorbetalen en dat, dat heel hoog is.
 
Last edited:
@Sandertje, geloof niet wat je leest. De buurman heeft gisteren z'n command contract gekregen, initial basic is STG 56000,-. Met sectorpay zo'n STG 90-95000,- startsalaris. Basic kan in pricipe omhoog tot ver over de STG 100.000,-. Dan is de sectorpay niet zo'n grote factor meer.
Mayhem, bevestig dat ff.

Verder heb ik al eerder aangegeven dat salaris secundair is bij de keuze voor welke maatschappij je wilt werken. Laten we er daarom dus niet steeds over beginnen, maar de thread starter proberen te helpen.
 
Ryanair heeft geen interesse in goede PR. Het is het meest succesvolle luchtvaartbedrijf in de geschiedenis en we hebben geen last van negeatieve pers.

http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Ryanair

Some quotes:

"the court ruled that the ads were misleading and offensive"

"The Economist journal contends that "What has made Ryanair so disliked...is Mr O'Leary's tendency to rough up anyone who comes within range" and refers to his "typically four-letter-word abuse" [11]. Other articles have reported that O'Leary has stooped to foul language in his public statements on numerous occasion"

"On 13 February 2006, Channel 4 broadcast a documentary as part of its Dispatches series, "Ryanair caught napping""

Ik wil het best met je eens zijn, daar niet van, maar kom, GEEN negatieve pers?
 
Vloog laatst met een capatain en die wist me te vertellen dat hij(LTC) ongeveer 100k tot 110k in ponden per jaar verdient.

Is dus van horen zeggen, aub niet aanvallen!

(Ik hoop niet dat ik een fout bega door iets te melden wat ik van horen zeggen heb :wegkwijt:)
 
110k voor een (beginnende) linetrainer klopt wel ongeveer, maar dat kan een normale, nieuwe captain ook wel verdienen als hij een beetje een gunstig rooster heeft.

@ The Fly: Ik heb niet gezegd dat we geen negatieve pers hebben, juist heel veel. Wat ik schrijf is dat we daar geen last van hebben. Als het een poosje te rustig is, komt Ryanair vaak zelf met een stunt of lekken ze weer wat naar de pers. Aandacht in de pers (positief of negatief maakt niet uit) is gratis reclame. Het creeert naamsbekendheid.
 
Voordeel van Brookfield is dat bruto, netto is omdat je via allerlei constructies geen belasting hoeft te betalen. Ik zou die bedragen ook even checken, ik dacht dat ze hoger waren.

Je moet wel belasting betalen, maar veel mensen doen het gewoon niet en komen daar mee weg vanwege de nogal ingewikkelde constructie. Mensen weten zelf soms niet eens goed in welk land ze nou eigenlijk belasting moeten betalen, laat staan de belastingdienst.
 
Vraagje aan de RYR-heren...


Klopt het dat het getekende trainingscontract ingaat op het moment van de base-check en dat je dan die 6 maanden die daarop volgen de "trainingspay" krijgt? En pas na die 6 maanden de genoemde Brookfield bedragen?

Groeten
 
Last edited:
Vraagje aan de RYR-heren...


Klopt het dat het getekende trainingscontract ingaat op het moment van de base-check en dat je dan die 6 maanden die daarop volgen de "trainingspay" krijgt? En pas na die 6 maanden de genoemde Brookfield bedragen?

Groeten

Min of meer - het trainingscontract staat officieel voor zes maanden, maar daar zal je op het moment in de praktijk maar twee of drie maanden over doen.
 
Nou dit omdat Turning Final zegt dat hij eerst zijn Trainingscontract moet uitdienen alvorens er een ander contract komt. Dit zou dan weer betekenen dat zodra de lijntraining erop zit (2 a 3 maanden) dat het daarna alsnog 3 a 4 maanden alle eindjes aan elkaar knopen blijft???
 
Heb TF een PM gestuurd, maar als hij begint in Stansted volgende maand krijgt hij een Brookfield contract. Dus je blijft niet zes maanden vanaf het begin van je linetraining op een trainingscontract zitten.
 
Back
Top