Zeer kritische noot over Stella

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Morning Glory
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou ook wel meteen co ica willen worden bij een grote maatschappij, maar het lijkt me toch wel duidelijk dat...

Dat lijkt JOU misschien wel duidelijk—hoewel ik durf te wedden dat voordat je hier op Airwork terechtkwam dit voor jou absoluut niet het geval was—maar daar gaat het niet om.

Teksten die door advocaten in elkaar zijn gezet zijn misschien met advocatenogen goed te lezen, maar niet voor het gewone volk. Zo kan een juridisch correct stuk nog steeds als misleidend worden beschouwd (bijvoorbeeld door een Reclame Code Commissie), als is het alleen maar dat een verkeerde INDRUK gewekt wordt.

Het argument "ja maar anderen doen het ook" is wel zo ongelofelijk kinderachtig en naïef (ook al is het waar). Als je dergelijke praktijken ook bij concurrenten ziet, voel je vrij om daar een aparte topic over te starten op dit forum. Is alleen maar goed!!

En als laatste: Begrijp ook dat er heel veel (te veel) mensen zijn die hier hun input geven die al vaker door luchtvaartbedrijven zijn genaaid, beloftes niet nagekomen of echt zelfs gedupeerd. Voor een schuld van 130K+ is het beter om kritischer te zijn dan nodig, dan te proberen alle potentiëel gevaarlijke puntjes te verdedigen. Dan hou je alleen jezelf voor de gek.
 
Die advertentie bij randstad is inderdaad misleidend ja.... Maar ik mag toch hopen dat je niet alleen op basis van zo'n ad. je keuze maakt....
 
Jij als piloot zou beter moeten weten.

Mensen die hun eigen wiki pagina gaan lopen bijdraaien zijn gewoon zielig. Maar mensen die op een forum bewust proberen een vliegschool, waarvan ondertussen wel duidelijk is dat ze mensen proberen op te lichten, weer recht te lullen zouden gewoon strafbaar moeten zijn.

Ga je lopen schamen en doe iets waar de maatschappij wel wat aan heeft. Kun je zelf ook weer beter slapen 'snachts.
 
Mensen die hun eigen wiki pagina gaan lopen bijdraaien zijn gewoon zielig. Maar mensen die op een forum bewust proberen een vliegschool, waarvan ondertussen wel duidelijk is dat ze mensen proberen op te lichten, weer recht te lullen zouden gewoon strafbaar moeten zijn.

Ga je lopen schamen en doe iets waar de maatschappij wel wat aan heeft. Kun je zelf ook weer beter slapen 'snachts.

Om de discussie een beetje eerlijk te houden moet je onderbouwen dat Stella mensen oplicht of je moet je post aanpassen. Want zonder onderbouwing kun je dat niet maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net terug van vakantie, dus lees dit bericht zojuist van voor tot achter. Wat me opvalt is het volgende:

(Ik ben muv de medische keuring toegelaten tot de opleiding van Stella dus goede voorlichting kan me nu nog goed van pas komen)

1. Mr. Jones moet vollediger, correcter en beter onderbouwd reageren of helemaal niet. Zo vererger je de situatie van Stella enkel.

2. Stella is de grote afwezige hier. Als iemand van Stella meeleest dan wil ik die met klem verzoeken om, bijvoorbeeld met een aantal collega's samen, te reageren op dit forum. Dat is belangrijk om de situatie van MG beter te begrijpen en wat er aan de hand is. Nu wordt dit topic een onherstelbare schade voor jullie.

3. Ik ben tot nu toe ook nog niet overtuigd door de postings van MG. Zoals Papa Hotel het eerder goed verwoorde vind ik heel erg weinig onderbouwing in de startpost en de reacties. Het lijkt er vooral op dat MG een arbeidsconflict heeft met Stella en dat hij daarom "boos" is op de organisatie. Dat is niet uniek in Nederland. Ik zou graag een duidelijker verhaal willen zien wat er nu niet klopt aan stella t.o.v. de overige vliegscholen.

4. Veel van de overige reacties voegen weinig toe aan de discussie, maar er zijn ook een aantal (open) negatieve reacties van oud stella leerlingen. Alhoewel ik ze liever niet lees zijn dit natuurlijk de reacties die in dit topic zouden moeten staan. En natuurlijk zou ik ook graag positieve reacties lezen van (vooral) huidige studenten.

Tot slot:

Ik ben van mening dat een goede nazorg bij het vinden van een baan heel fijn kan zijn, maar dat je bij het zoeken van een baan toch altijd zelf de meest actieve persoon moet zijn. Het lijkt wel of de meeste mensen die een vliegopleiding willen doen aan het einde van de opleiding achterover willen leunen en dan maar wachten tot de opleiding een complete baan voor je geregeld heeft (zonder selectie natuurlijk) bij een vliegvaartmaatschappij naar keuze.

Wat is wel lees bij MG is dat Stella wel een uitstekende theorie en praktijkopleiding heeft. Maar daar gaat het toch ook om!?!


Kortom:
-Probeer meer ervaringen te posten en niet "ik heb gehoord dat". Een aantal leden zijn net een stel oude wijfen.;)
-Volgens mij valt het allemaal best mee als je zelf ook maar een beetje de touwtjes in handen houdt.
-En Stella: Reageer inhoudelijk en weloverwogen op dit topic en doe het niet af met "we verlagen ons niet tot dergelijke discussies.."
 
.......................

2. Stella is de grote afwezige hier. Als iemand van Stella meeleest dan wil ik die met klem verzoeken om, bijvoorbeeld met een aantal collega's samen, te reageren op dit forum. Dat is belangrijk om de situatie van MG beter te begrijpen en wat er aan de hand is. Nu wordt dit topic een onherstelbare schade voor jullie.

.......................

-En Stella: Reageer inhoudelijk en weloverwogen op dit topic en doe het niet af met "we verlagen ons niet tot dergelijke discussies.."


Dat Stella na ruim 2 weken nog steeds niet gereageerd heeft op dit topic zegt misschien genoeg. Kunnen ze de aantijgingen wel weerleggen?
 
Oke Cityline neem ik aan, door die DLR test is het zeker zwaarder dan? Komen die Stella leerlingen er dan ook doorheen?! Trouwens doen die leerlingen dat op eigen houtje of heet Stella daar dan ook nog een aandeel in?

Altimiter, heb je zelf de selectie gedaan bij KLM trouwens?

gr

Vrij veel mensen hebben de indruk dat Stella studenten aanmerkelijk minder kwaliteiten hebben dan " mensen die mogen werken voor de KLM ". Waar is dat op gebaseerd?

Zelfs MG geeft aan dat de opleiding inhoudelijk bij Stella erg goed is. KLM is maar een van de vele luchtvaartmaatschappijen. Bij iedere luchtvaartmaatschappij dien je een selectie te doen. Ik ben overtuigd genoeg van mijn eigen capaciteiten om er dan maar vanuit te gaan dat ik niet bij die groep mensen van Stella zit die wellicht niet aan de bak komt na de opleiding omdat ze geen havo of wiskunde hebben. Dat is ook gewoon DOM als je aan die opleiding begint dan.

Nogmaals, ik ben van mening dat je overal en altijd je eigen kansen moet creeren en niet teveel moet vertrouwen op de inspanningen van iemand anders die het voor jou moet doen.


Bij de weg: Ik heb het platvorm luchtvaart ... gevraagd of de TweeVandaag rapportage nog actueel is en of ze nog toevoegingen hebben (zodra ik wat hoor zal ik het posten), en ik zal over een paar dagen (als ze zelf nog niet gereageerd hebben) Stella wijzen op dit topic en vragen te reageren.
 
Ik ben van mening dat een goede nazorg bij het vinden van een baan heel fijn kan zijn, maar dat je bij het zoeken van een baan toch altijd zelf de meest actieve persoon moet zijn. Het lijkt wel of de meeste mensen die een vliegopleiding willen doen aan het einde van de opleiding achterover willen leunen en dan maar wachten tot de opleiding een complete baan voor je geregeld heeft (zonder selectie natuurlijk) bij een vliegvaartmaatschappij naar keuze.

Vrij veel mensen hebben de indruk dat Stella studenten aanmerkelijk minder kwaliteiten hebben dan " mensen die mogen werken voor de KLM ". Waar is dat op gebaseerd?

Dat jij dit schrijft geeft heel duidelijk aan dat jij sommige mensen in deze discussie niet begrijpt.

Op stelling 1.

Was het maar zo’n feest! Wat jij niet weet maar vele andere wel,(die ouwe wijven) is dat je bij veel bedrijven niet eens een selectie mag doen met je 200hrs. Er zijn meer dat genoeg mensen met 200hrs SEP/ME. Kom je van NLS/KLS of EPST kan je bij sommige bedrijven wel op selectie komen. (Of dit terecht is, is een andere discussie) Als de school insinueert dat ze voor jou hetzelfde kunnen betekenen als die andere scholen, dan misleiden ze je.

Op stelling 2.

Naar mijn mening levert elke opleiding in Nederland kwaliteit. Elke opleiding heeft ook weer zijn goede en slechte leerlingen. Maatschappijen denken daar helaas anders over. Niet dat ze slechte ervaringen hebben met andere scholen, maar het is gewoon een politieke keuze. Zie alle 10.000de berichten op dit forum hierover!!

Grtz Mike5
 
Vrij veel mensen hebben de indruk dat Stella studenten aanmerkelijk minder kwaliteiten hebben dan " mensen die mogen werken voor de KLM ". Waar is dat op gebaseerd?

Hoor je mij niet zeggen :) Wil alleen wel graag weten hoe ex-stella leerlingen de selecties van maatschappijen doen. Daar zou ik graag een duidelijk beeld van willen hebben, aangezien dit tijdens voorlichtingen niet erg duidelijk naar vorren komt. Of mag dat niet gevraagd worden?

P.S. die mensen die bij KLM mogen werken, zouden net zo goed leerlingen van Stella kunnen zijn. Aangezien Stella zelf liever niet wil dat er een extra 13k voor een extra MCC door de leerlingen betaald wordt, heeft Stella daar nee tegen gezegd(zie ook post van dmp.cc).

gr
 
Hoe komen jullie erbij dat stella mensen oplicht? Er staat nergens in jou contract dat stella voor jou een baan moet regelen.
Dat er misschien reclame technieken gebruikt worden die niet echt als netjes geclassificeerd kunnen worden, zou je kunnen beargumenteren.

Samenwerken met maatschappijen, tja je kan zeggen dat je samenwerkt als de maatschappij een delegatie naar het schooltje stuurt en vervolgens besluit ook stella leerlingen toe te laten tot de selectie. (HV)

Maar aan het einde van de dag zorgt stella gewoon dat jij de voordeur uit loopt met je papiertje. Dat dit vervolgens bijna een jaar langer duurt dan verwacht door teweinig personeel, weer, etc... Kun je ze dan wel weer aanrekenen.

Maar aan de andere kant is dit ook weer goed voor je want ook in je latere baan sta je uren en uren te wachten!!!! Dan raak je er iig niet meer zo geirriteerd van. :D


Zoals eerder gezegd je moet het zelf doen, en als je perse naar de KLM wil moet je naar de KLS gaan!
 
Was het maar zo’n feest! Wat jij niet weet maar vele andere wel,(die ouwe wijven) is dat je bij veel bedrijven niet eens een selectie mag doen met je 200hrs. Er zijn meer dat genoeg mensen met 200hrs SEP/ME. Kom je van NLS/KLS of EPST kan je bij sommige bedrijven wel op selectie komen. (Of dit terecht is, is een andere discussie) Als de school insinueert dat ze voor jou hetzelfde kunnen betekenen als die andere scholen, dan misleiden ze je.

Grtz Mike5

Kijk, dit zijn reacties die ik graag wil. Hier kun je tenminste wat mee. Harde cijfers die ik ook aan Stella kan voorleggen.

TNX
 
Maar aan het einde van de dag zorgt stella gewoon dat jij de voordeur uit loopt met je papiertje. Dat dit vervolgens bijna een jaar langer duurt dan verwacht door teweinig personeel, weer, etc... Kun je ze dan wel weer aanrekenen.

Gebeurt dat wel eens bij stella? Een jaar langer? Want daar zit ik niet op te wachten. Twee jaar vind ik mooi genoeg geweest. (En de bank en de JAA ook)
 
Kijk, dit zijn reacties die ik graag wil. Hier kun je tenminste wat mee. Harde cijfers die ik ook aan Stella kan voorleggen.
...
Gebeurt dat wel eens bij stella? Een jaar langer? Want daar zit ik niet op te wachten. Twee jaar vind ik mooi genoeg geweest. (En de bank en de JAA ook)

Dit zijn geen cijfers die je Stella hoeft voor te leggen, aangezien ze dit zelf ook weten. Ik zit zelf nog niet op een vliegschool en hoor dit ook vaak op airwork.

Een half jaar langer zal absoluut geen uitzondering zijn. Hoor dit wel vaker, overigens is dat niet alleen het geval op stella, maar op meerdere vliegscholen (Kls for example)
 
Dat lijkt JOU misschien wel duidelijk—hoewel ik durf te wedden dat voordat je hier op Airwork terechtkwam dit voor jou absoluut niet het geval was—maar daar gaat het niet om.

Teksten die door advocaten in elkaar zijn gezet zijn misschien met advocatenogen goed te lezen, maar niet voor het gewone volk. Zo kan een juridisch correct stuk nog steeds als misleidend worden beschouwd (bijvoorbeeld door een Reclame Code Commissie), als is het alleen maar dat een verkeerde INDRUK gewekt wordt.

Het argument "ja maar anderen doen het ook" is wel zo ongelofelijk kinderachtig en naïef (ook al is het waar). Als je dergelijke praktijken ook bij concurrenten ziet, voel je vrij om daar een aparte topic over te starten op dit forum. Is alleen maar goed!!

En als laatste: Begrijp ook dat er heel veel (te veel) mensen zijn die hier hun input geven die al vaker door luchtvaartbedrijven zijn genaaid, beloftes niet nagekomen of echt zelfs gedupeerd. Voor een schuld van 130K+ is het beter om kritischer te zijn dan nodig, dan te proberen alle potentiëel gevaarlijke puntjes te verdedigen. Dan hou je alleen jezelf voor de gek.


Even reageren hierop:

1- Klopt, Airwork is een fantastisch medium waarin ik inderdaad heb geleerd dat je niet zo maar piloot wordt. Ik wil het graag worden, dus doe ik onderzoek naar de mogelijkheden. Als er dan een of andere wijsneus aan een opleiding begint zonder ook maar enigzins zich in de materie te verdiepen (mits mogelijk) dan ben je gewoon dom bezig. Aan de andere kant vind ik het niet zo raar dat iemand weinig van iets weet alvorens hij/zij iets gaat onderzoeken.

2- Er word zeker een rooskleurige situatie geschetst, net zoals in andere reclames. En nee, dit rechtvaardigt de situatie niet. Misschien een leuk puntje voor een reclame code comissie.

3- Ik heb het betreffende argument nooit zo bedoeld, ik vind alleen dat het raar is dat men hierop hamert terwijl de situatie bij de (meeste) andere scholen net zo is. Dit gebruiken is in mijn optiek makkelijk scoren, en daarom voel ik ook absoluut niet de behoefte om voor iedere school een apart topic aan te maken, dat zou pas echt kinderachtig zijn.

4- Ik ben blij dat de mensen kritisch zijn, hier leer je alleen maar van en ik waardeer de meningen van de ervaren mensen ook heel erg. Ik probeer gewoon eea ter discussie te stellen, zodat ik mezelf niet voor de gek ga houden.
Het internet is een mooi medium maar als ik alles maar zonder meer moet geloven wat ik lees kan ik net zo goed de site van EFTO lezen en gelijk beginnen :) . Ik wil mezelf dan ook absoluut niet voor de gek houden.

Bedankt voor je input.
 
Gebeurt dat wel eens bij stella? Een jaar langer? Want daar zit ik niet op te wachten. Twee jaar vind ik mooi genoeg geweest. (En de bank en de JAA ook)


JAA?? Die vinden het pas mooi geweest bij 36 maanden. Mag je dus gewoon drie jaar ploeteren voordat ze je geen goeie piloot vinden (of dat je het niet haalt omdat de school niet genoeg instructeurs heeft, etc. etc.).
En dan nog... briefje naar het bevoegd gezag en je mag er nog een half jaartje tegenaan plakken... Alles is relatief in dit wereldje...:grijns:
 
Om de discussie een beetje eerlijk te houden moet je onderbouwen dat Stella mensen oplicht of je moet je post aanpassen. Want zonder onderbouwing kun je dat niet maken.

Wat ze op de voorpagina van hun site hebben staan over samenwerkingsverbanden is gewoon gelogen. Scroll nog even naar boven naar de post van Capricorn. Zulke dingen moet je gewoon niet doen als je mensen een TON AAN EURO'S uit hun zak trekt. Als je weet hoe lang je daarvoor moet vakken vullen bij de appie op de hoek dan snap je dat je dit oplichterij mag noemen.

Voor de zoveelste keer raad ik iedereen ook aan om zowiezo niet in Nederland een opleiding tot verkeersvlieger te gaan doen. Het brevet wat je haalt is in heel europa hetzelfde maar alleen in NL vreemd genoeg 50.000 € duurder. En het is de bedrijven uiteindelijk echt worst waar jij dat papiertje vandaan getoverd hebt als ze echt mensen nodig hebben... ook een KLM, ook een Lufthansa. Wees dus niet zo stom als ik destijds en bespaar je die 50.000 € domheidsbelasting.
 
Trans en 'approved' schools !?!? gozer waar heb je het over !? Transavia laat IEDEREEN solliciteren met een JAA brevet en het recht om in de EU te wonen/werken......


Gozer ?? Heb niet met je geknikkerd...
En ik wens je veel succes met solliciteren bij trans met 180 uur total time.
Laatste keer dat ik keek moest je nog steeds 100 Multi hebben..
owja daar heb ik die approved schools vandaan.. Want als je bij dat lijstje zit hoef je die 100 niet te hebben!

Groeten..
 
Jo,

Ik had het erover dat iedereen mocht solliciteren bij Trans mits ze aan de ureneis voldeden. Wist niet van een lijstje approved schools af die daaronder al mochten solliciteren. Voor de rest is iedereen met 100ME welkom bij trans.

I stand corrected.

PS: Had een hekel aan knikkeren. Jongens pakken de meisjes, en voetballen was leuker op de basisschool.

FD
 
Jo,

Ik had het erover dat iedereen mocht solliciteren bij Trans mits ze aan de ureneis voldeden. Wist niet van een lijstje approved schools af die daaronder al mochten solliciteren. Voor de rest is iedereen met 100ME welkom bij trans.

I stand corrected.

PS: Had een hekel aan knikkeren. Jongens pakken de meisjes, en voetballen was leuker op de basisschool.

FD

En stomme vraag misschien, maar tellen simulatoruren ook mee?

En om on topic te blijven: is Stella een van die approved schools trouwens? Want ze komen namelijk (lang)niet aan de ME uren (ook niet met simulator). Maar er werken wel mensen van Stella bij transavia.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan