Stella heeft het aanbod van de KLM/KLS (die willen nl de A310 sim vullen) afgewezen omdat ze zich niet alleen op één maatschappij willen richten, zoals KLS/NLS. Tenminste dat zeggen ze.... Ze proberen iedereen richting Lufthansa Cityline te duwen (hoezo niet op één maatschappij richten???)
Verder is het op het moment redelijk een zooitje op Operations, de afdeling die de school draaiende moet houden en verantwoordelijk is voor de planning. Hoe dit komt?
OPS medewerkers zijn oud leerlingen die deze positie slechts tijdelijk bekleden en er is dus best een groot verloop. Met als gevolg dat de planning redelijk op z'n gat ligt. Instructeurs spelen OPS en Instructeur tegelijkertijd. (erg goed voor de kwaliteit van de les...)
Daarnaast wordt er ge-adverteerd met een heel goed na-traject, maar dat valt wel een beetje tegen. Vorig jaar is er een proef gestart met 8 leerlingen die ieder zo'n €20.000,- extra hebben geïnvesteerd voor een type rating B737CL (!!!). Stella zou helpen bij het vinden van een baan.
Van de 8 leerlingen werken er nu 3 bij Trans (moesten alles opnieuw doen), 2 bij Ryanair (moesten alles opnieuw doen én zelf nog eens betalen), 1 is er aangenomen bij Lufthansa Cityline (vliegt géén 737), 1 is aangenomen bij VLM (vliegt ook géén 737) en de laatste heeft is nog steeds zoekende.
Dit voorjaar zijn er opnieuw 4 leerlingen een soort gelijk traject in gegaan én die zijn nu zelf opzoek naar een rechterstoel in de 73.
Alle oud leerlingen die een baan hebben gevonden, hebben dat op eigen kracht gedaan. Stella heeft daar geen invloed op gehad.
BTW. dit zijn geen volledige Stella leerlingen, maar leerlingen die bij RvdS hun opleiding zijn begonnen en automatisch Stella leerling zijn geworden bij de overname. De echte Stella leerlingen komen nu zo'n beetje van school....