Zeer kritische noot over Stella

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Morning Glory
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Trans is al klaar met de selecties voor dit jaar en de klassen voor 2008 zitten vol.

Misschien volgend jaar weer.
 
Stella heeft het aanbod van de KLM/KLS (die willen nl de A310 sim vullen) afgewezen omdat ze zich niet alleen op één maatschappij willen richten, zoals KLS/NLS. Tenminste dat zeggen ze.... Ze proberen iedereen richting Lufthansa Cityline te duwen (hoezo niet op één maatschappij richten???)

Ik heb vandaag de heer IJspeert hier wat over gevraagd en hij zei het volgende:
Stella is geen contract aangegaan met de KLM, omdat de KLM dan wil dat de piloten (in opleiding) die geïnteresseerd zijn om bij de KLM te gaan vliegen, een extra (overbodige) MCC cursus moeten gaan volgen (voor het extra bedrag van €10.000) bovenop de MCC cursus die ze nu al krijgen.
Maar dit bied dan geen garanties dat de ze dan wel bij de KLM aan de gang mogen (dus 10 man doet die cursus voor 10k en misschien mag daarvan eentje vliegen bij KLM).
Hiermee gaat Stella dus niet akkoord.

Dit is mij verteld.

Yours DM
 
Laatst bewerkt:
Even aanvullend dan:

Lufthansa CityLine heeft GEEN samenwerkingsovereenkomst met Stella. Ik heb dit vandaag hier intern (CLH) nog even nagevraagd !!
 
Nee de KLM selectie is natuurlijk te makkelijk voor de gemiddelde stella leerling! Fijn ook dat de school de mogelijkheid om bij de KLM te beginnen voor de leerling dwarsboomd. Terwijl ze wel 737 cursussen aanbieden voor 20.000 eurie die niet tot een baan leiden, heeft natuurlijk niets te maken met waar ze zelf wat aan overhouden...........
 
Nee de KLM selectie is natuurlijk te makkelijk voor de gemiddelde stella leerling! Fijn ook dat de school de mogelijkheid om bij de KLM te beginnen voor de leerling dwarsboomd. Terwijl ze wel 737 cursussen aanbieden voor 20.000 eurie die niet tot een baan leiden, heeft natuurlijk niets te maken met waar ze zelf wat aan overhouden...........

word.
 
Ik heb vandaag de heer IJspeert hier wat over gevraagd en hij zei het volgende:
Stella is geen contract aangegaan met de KLM, omdat de KLM dan wil dat de piloten (in opleiding) die geïnteresseerd zijn om bij de KLM te gaan vliegen, een extra (overbodige) MCC cursus moeten gaan volgen (voor het extra bedrag van €10.000) bovenop de MCC cursus die ze nu al krijgen.
Maar dit bied dan geen garanties dat de ze dan wel bij de KLM aan de gang mogen (dus 10 man doet die cursus voor 10k en misschien mag daarvan eentje vliegen bij KLM).
Hiermee gaat Stella dus niet akkoord.

Dit is mij verteld.

Yours DM

Mag een leerling dat niet voor zichzelf bepalen of hij €10.000 extra uit wil geven om een kans te maken op een baan bij KLM?
Persoonlijk vind ik het een vreemde gang van zaken.
 
Je hoeft niet je best te doen hoor, we zijn zo'n beetje klaar met dit onderwerp :)
Start maar een nieuwe thread als je weer zo graag de aandacht wilt.. :)

1. Ik geloof niet dat "we" zo'n beetje klaar zijn met dit onderwerp en
2. Ik blijf inderdaad aandacht vragen voor dit onderwerp dat mij na aan het hart ligt.
Graag nodig ik je wederom uit om met redenen omkleed een reaktie te geven en mij exact aan te geven waarom je het niet eens bent met mijn thread.

MG
 
Trans en 'approved' schools !?!? gozer waar heb je het over !? Transavia laat IEDEREEN solliciteren met een JAA brevet en het recht om in de EU te wonen/werken......
 
Jammer om dit allemaal te horen. Toen kort geleden de zeer ambitieuze plannen van Stella via persberichten op Luchtvaartnieuws.nl stonden, begonnen er al belletjes te rinkelen. Misschien dat het 't geluid van de kassa was.

Ik ben ook eens op hun site gaan kijken en ook daar kom ik een aantal dingen tegen:

- "Samenwerkingsovereenkomst" met LH, HV en VLM

- "De kosten van de totale opleiding zijn € 98.500. Het arrangement van ABN Amro biedt het volgende: [...] rente, huur, living meegefinancierd, een mooi vrij besteedbaar inkomen"
Ik kan niet geloven dat bij dat bedrag ook de rente, huur, living en zakgeld is inbegrepen. Het staat er wel in één adem, en dat vind ik BIJZONDER misleidend.

Maargoed, aan de andere kant zijn dit ook (helaas) niet echt meer schokkende dingen; je komt ze bij sommige andere scholen ook tegen op hun sites.
 
Wat betreft dat bedrag, tijdens de voorlichting door Stella krijg je een berekening mee naar huis waarin duidelijk wordt aangegeven dat ALLEEN de opleiding 98.500 kost.

Die samenwerkingsovereenkomsten, ik vind toch dat er behoorlijk duidelijk wordt gemaakt dat dit geen garantie is !

Als ik kijk naar veel andere scholen vind ik dat daar ook het wel rooskleuriger word geschetst dan het werkelijk is. Ik probeer het hier niet op te nemen voor Stella, en wat betreft het salaris verhaal van MG is het natuurlijk uiterst vervelend.
Wat ik wel vind is dat nu alle negatieve aandacht naar Stella gaat, terwijl het grootste deel van de punten hier ook bij andere scholen leeft.

Desalniettemin bedankt voor alle informatie, het geeft wel aan dat je goed moet opletten wat betreft je toekomstige vliegschool !
 
Als de KLM die MCC eist, prima. Laat de student dan maar zelf bepalen wat hij/zij dan wil doen, vind ik dan. Maarja om nou weer risico te lopen na een extra 10k om de selectie niet te halen.... Bedankt voor het snelle navragen DMp.cc

Wie weet er trouwens meer over de 737 cursussen die Stella aanbiedt?

gr
 
Laatst bewerkt:
.............
Die samenwerkingsovereenkomsten, ik vind toch dat er behoorlijk duidelijk wordt gemaakt dat dit geen garantie is !...............

Op de website van Stella wordt vermeld dat ze een samenwerkingsovereenkomst met meerdere luchtvaartmaatschappijen hebben. Het doet vermoeden dat leerlingen van Stella bij deze maatschappijen een streepje voor hebben op leerlingen van andere vliegscholen. Dit is nogal misleidend.
 
Misleidend jazeker.
Maar net zo misleidend als NLS/KLS (Die hebben natuurlijk wel echt een samenwerking, maar geen garantie !).
Ik kan me voorstellen dat veel jonge mensen die net van school komen de indruk hebben dat ze via de school aan een baan komen.
Er is dan ook helemaal niks mis mee om dit via dit soort fora te bespreken, echter nu word alle negatieve aandacht op een enkele school gericht iets wat in mijn ogen niet geheel terecht is.

Nogmaals, ik kan niet oordelen over de kwaliteit van de opleiding/selectie etc maar dit specifieke punt is in mijn ogen niet geheel terecht.
 
Er is dan ook helemaal niks mis mee om dit via dit soort fora te bespreken, echter nu word alle negatieve aandacht op een enkele school gericht iets wat in mijn ogen niet geheel terecht is.

Stella is niet de enige op dit forum waar veel kritiek over is, kan me nog wel een pagina over EFTO herinneren waar het er nog wel harder aan toe ging.

Een goede vliegschool is er een die de belangen van haar studenten in een hoog vaandel heeft staan, waar de kosten overeenkomen met de geleverde diensten, en waar er enigszins een goede toekomst aanwezig is voor haar studenten.

In die hoedanigheid vindt ik Stella meer een commerciele opleidingsfabriek waarbij kwantiteit hoogtij viert boven kwaliteit.......
 
Stella is niet de enige op dit forum waar veel kritiek over is, kan me nog wel een pagina over EFTO herinneren waar het er nog wel harder aan toe ging.

Misschien weer een hele verkeerde opmerking (beerput anyone??)... maar het begint wel een golfbeweging te lijken op dit forum... eerst de DFA een jaar zwart maken, nu is Stella aan de beurt (zal ook wel een jaartje duren voordat daar alles over gezegd is)... ben erg benieuwd naar het volgende seizoen van deze soap :grijns::grijns:
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het helemaal niet slecht dat deze zaken aan de kaak gesteld worden. Stella is inderdaad niet de enige opleiding die dit doet. Alle opleidingen doen het. Maar dat maakt het nog niet minder erg.

Als ik een auto koop van 100.000 euro (I wish ;) ) dan heb ik ook garantie en service erna. Dat een opleiding zonder enige moeite 100.000 euro incasseert maar vervolgens na de laatste euro ontvangen te hebben je zonder enige moeite laten vallen, vind ik schandalig. Zeker als er gezinspeeld wordt op het feit dat ze wel enige nazorg hebben.

De definitie van misleiding is “iemand opzettelijk iets laten denken wat niet waar is”. Ondanks dat de opleidingen kleine nuance verschillen maken in de teksten wat een feit ombuigt naar een suggestie, weten ze dat daar overheen gelezen wordt. Op opendagen wordt dit nog eens extra aangesterkt met mooie succes verhalen. Dat ze opzettelijk hierop zinspelen en weten dat de “klant” de suggestie als feit aanneemt is opzettelijk iemand laten denken wat niet waar is, en dus misleiding!

De reden waarom KLS/NLS en EPST hier niet in voorkomen, is omdat zij hun zinspelingen waar maken.

Grtz Mike5
 
Raar dat de KLS, EPST, NLS etc niet aan bod komen dan.

NLS heeft de mazzel dat ze onder CAE vallen en daardoor een goede naam hebben in de vliegwereld, plus een zeer actieve nazorg (stichtingwachtlijstNLS) die wel iets voor je doen.

KLS heeft de mazzel dat ze onder de KLM vallen en ruim 80% zeer goed terecht komt, de andere 20% komt meestal ook wel via via aan de bak.

EPST is kleinschalig en is gericht op kwaliteit. Daardoor goede naam bij maatschappijen in Engeland.

Voor de rest zullen bovenstaande opleidingen ook best wel hun 'minpunten' hebben, maar zijn het verder gewoon gerenomeerde opleidingsinstellingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan